Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu toch niet zo stabiel  (gelezen 6076 keer)

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Ubuntu toch niet zo stabiel
« Gepost op: 2009/03/05, 14:09:33 »
Hallo Ik gebruik 8.10 en ik moet zeggen na zo’n 3 weken in gebruik moet ik tocht zeggen dat het niet allemaal meevalt.

Ubuntu loopt vaak vast, het scherm dimt dan, en kan bepaalde programma’s niet meer gebruiken. Misschien komt het door de programma’s.
Brassero brander heb ik in middels verwijderd, die werkt helemaal niet goed onder 8.10

Zijn er nog meer van dit soort programma's die de werking van 8.10 verstoren.?
Of ligt het nu gewoon aan mij.

Het zelfde geld voor K3b, ik kan vaak maar 1 cd/dvd branden. Bij de 2e dvd loopt het programma vast. en moet ik het systeem herstarten.

Tips zijn welkom XD

ABYSS






Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/05, 14:27:05 »
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?

Bazzer

  • Gast
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 14:39:57 »
Voor stabiliteit moet je ook bij 8.04 zijn!

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/05, 14:51:40 »
In 8.10 zitten nog veel expirimentenin, dat is bekent, dus 8.04 lts die is stabiel.

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/05, 16:21:20 »
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?


Met mijn PC is niets mis deze draaide voorheen onder XP prima en Vista als een zonnetje.
Firefox; heb ik geen probleem mee
system
AMD Athlon 64: 3200
K8N-E Deluxe
moederbord chipset: nVidia nForce 3 250Gb
1 Gb DDR400
IEEE 1394 controller: VIA VT6307
Onboard audio:Realtek ALC850  type AC97
LAN Chip: Marvell Alaska 88E1111
SATA (RAID) controller:Silicon Image 3114
 


Offline track

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/05, 16:23:42 »
Hoi Abyss,

als Ubuntu vastloopt heeft dat meestal met niet toepaaselijke instellingen te maken.  Er is altijd een weg om het weer goed te krijgen. Maar dat vraagt dan wél een bepaalde vakkennis en volhardingsvermogen.

Om dus echt een stabiel systeem te hebben gebruik ik ook alleen de 8.04 LTS. Daar zijn fouten uitgehaald en de configuraties geoptimaliseerd.  Je kunt maar óf de nieuwste geintjes hebben of een stevig productiesysteem.  Én dan zijn er nog de "gesloten" drivers (b.v. Nvidia) ...

track

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/05, 17:47:12 »
Hoi Abyss,

als Ubuntu vastloopt heeft dat meestal met niet toepaaselijke instellingen te maken.  Er is altijd een weg om het weer goed te krijgen. Maar dat vraagt dan wél een bepaalde vakkennis en volhardingsvermogen.

Om dus echt een stabiel systeem te hebben gebruik ik ook alleen de 8.04 LTS. Daar zijn fouten uitgehaald en de configuraties geoptimaliseerd.  Je kunt maar óf de nieuwste geintjes hebben of een stevig productiesysteem.  Én dan zijn er nog de "gesloten" drivers (b.v. Nvidia) ...

track

Ik kan er wel mee leven hoor, ik neem maar even aan dat 8.10 ook wel een keer stabiel wordt. Toch??

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/05, 17:48:37 »
Voor stabiliteit moet je ook bij 8.04 zijn!

goed dat ik het weet, ik ga alleen niet meer downgraden =D =D =D :D

Kippenpoot

  • Gast
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/05, 18:56:05 »
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?


Met mijn PC is niets mis deze draaide voorheen onder XP prima en Vista als een zonnetje.
Firefox; heb ik geen probleem mee
system
AMD Athlon 64: 3200
K8N-E Deluxe
moederbord chipset: nVidia nForce 3 250Gb
1 Gb DDR400
IEEE 1394 controller: VIA VT6307
Onboard audio:Realtek ALC850  type AC97
LAN Chip: Marvell Alaska 88E1111
SATA (RAID) controller:Silicon Image 3114
 


Geen x64 versie nodig?

Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/05, 19:30:13 »

Geen x64 versie nodig?
[/quote]
Dat heeft alleen nut als er meer dan 4 GB geheugen in het systeem zou zitten....
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/05, 19:39:58 »

Geen x64 versie nodig?

Dat heeft alleen nut als er meer dan 4 GB geheugen in het systeem zou zitten....
Euhm neen, je kan toch al aanzienlijke performance winst halen met 64 bit met minder dan 4 gb geheugen.
Ik weet niet waarom hier steeds zo vaak 4 gb naar boven komt maar dit is alleen de grens dat 64 bit noodzakelijk wordt als je geen de kernel patch ervoor  wil gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 19:47:58 door siegi »

Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/05, 19:41:59 »
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?
Dat probleem heb ik ook met Firefox, ik zal het zo eens proberen, in ieder geval bedankt voor de tip. Net gedaan ik neem aan de vinkjes weghalen bij het tabblad Beveiliging?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 19:46:21 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/05, 19:45:07 »

Geen x64 versie nodig?

Dat heeft alleen nut als er meer dan 4 GB geheugen in het systeem zou zitten....
Euhm neen, je kan toch al aanzienlijke performance winst halen met 64 bit met minder dan 4 gb geheugen.
Ik weet niet waarom hier steeds zo vaak 4 gb naar boven komt maar dit is alleen de grens dat 64 bit noodzakelijk wordt als je geen de kernel patch ervoor niet wil gebruiken.


Onbegrijpelijk dat 4 GB argument. Maar tis erg hardnekkig, en duikt steeds weer op. Ik zal eens kijken of ik 64bit achtigs op de wiki kan paatsen. Met alle in en outs.

moderator:edit quote tags in orde gebracht
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 19:47:14 door siegi »

Offline ruujan

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/05, 20:49:29 »
Citaat
Hallo Ik gebruik 8.10 en ik moet zeggen na zo’n 3 weken in gebruik moet ik tocht zeggen dat het niet allemaal meevalt.

Ik heb op drie systemen 8.10 in gebruik met KDE 4.2. Op een daarvan heb ik wel eens een vastloper, meestal nadat-ie in slaap gevallen is. De andere twee, gelukkig de belangrijkste, draaien als een zonnetje.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/05, 21:27:07 »
Voor stabiliteit moet je ook bij 8.04 zijn!
In 8.10 zitten nog veel expirimentenin, dat is bekent, dus 8.04 lts die is stabiel.

64 bit 8.10 loopt als een zonnetje...oke eerlijk is eerlijk, heel soms na 24 uur bedrijf en meerdere malen in slaap geweest te zijn moet ik op mijn draadloos netwerk icoon klikken om verbinding te maken. Dat had ik onder 8.04 niet.

Geen x64 versie nodig?

Kan je dan een 32bit ubuntu op een amd 64 processor machine installeren?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Drummies

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/05, 21:56:34 »
Citaat van: Gijsbert
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?
Dat probleem heb ik ook met Firefox, ik zal het zo eens proberen, in ieder geval bedankt voor de tip. Net gedaan ik neem aan de vinkjes weghalen bij het tabblad Beveiliging?

Met vriendelijke groet,

Gijs


zie bijlage Gijs enne alvast gefeliciteerd met je vrouw  :-*
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline siegi

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/06, 02:07:05 »
Geen x64 versie nodig?

Kan je dan een 32bit ubuntu op een amd 64 processor machine installeren?
Dat gaat, alleen omgekeerd gaat niet. :)

Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/06, 14:10:58 »

Geen x64 versie nodig?

Dat heeft alleen nut als er meer dan 4 GB geheugen in het systeem zou zitten....
Euhm neen, je kan toch al aanzienlijke performance winst halen met 64 bit met minder dan 4 gb geheugen.
Ik weet niet waarom hier steeds zo vaak 4 gb naar boven komt maar dit is alleen de grens dat 64 bit noodzakelijk wordt als je geen de kernel patch ervoor niet wil gebruiken.


Onbegrijpelijk dat 4 GB argument. Maar tis erg hardnekkig, en duikt steeds weer op. Ik zal eens kijken of ik 64bit achtigs op de wiki kan paatsen. Met alle in en outs.

moderator:edit quote tags in orde gebracht

Zelf ook maar even op zoek gegaan naar wat leesvoer. Een oude vergelijking over snelheid staat hier (is daar ondertussen eigenlijk iets in veranderd?) en een wiki pagina over 64 bit OS (leoquant heeft idd een punt ;) is is hier te bekijken.... Ik wou dat ik tijd en ruimte had om alles te leren :D Maar mijn hoofd is te klein :P
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/06, 14:32:23 »
Abbys zou je eens wat logs kunnen plaatsen hier. Bijvoorbeeld je syslog. Of dmesg? Kijken of daar vreemde dingen in staan.
Verder kun je beter problemen 1 voor 1 oplossen, behalve uiteraard wanneer je systeem random crasht...

Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/06, 14:39:54 »
Ubuntu loopt vaak vast, het scherm dimt dan, en kan bepaalde programma’s niet meer gebruiken.

Het scherm dimt, zou dat met energiebeheer te maken kunnen hebben?

Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/07, 10:11:03 »
Nee, met compiz. Die maakt hangende programma's grijs.

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/07, 10:42:47 »
Abbys zou je eens wat logs kunnen plaatsen hier. Bijvoorbeeld je syslog. Of dmesg? Kijken of daar vreemde dingen in staan.
Verder kun je beter problemen 1 voor 1 oplossen, behalve uiteraard wanneer je systeem random crasht...

Leoquant,

Ik ga eens kijken of me dat gaat lukken. weet niet waar ik mijn syslog of dmesg kan vinden, ga even zoeken.

Abyss


Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/07, 10:46:16 »
Ik denk dat het aan jouw pc ligt. Het enige programma waarmee ik problemen heb, is Firefox. Hij hangt de hele tijd. Wanneer je de controle op malafide sites uitschakelt, is dat ook weer verholpen. Wat zijn je systeemspecs?


Met mijn PC is niets mis deze draaide voorheen onder XP prima en Vista als een zonnetje.
Firefox; heb ik geen probleem mee
system
AMD Athlon 64: 3200
K8N-E Deluxe
moederbord chipset: nVidia nForce 3 250Gb
1 Gb DDR400
IEEE 1394 controller: VIA VT6307
Onboard audio:Realtek ALC850  type AC97
LAN Chip: Marvell Alaska 88E1111
SATA (RAID) controller:Silicon Image 3114
 


Geen x64 versie nodig?

Nee dat hoeft volgens mij niet, heb ik bij windows ook nooit gebruikt.
opdat er dan ook allerlei 64 bit programma's op moeten.
Maar ik wil het wel eens proberen om een 64bit Ubuntu te installeren. maar owee als het niks uit maakt  :D :D :D :D

Offline Abyss

  • Lid
    • Facebook
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/07, 11:06:16 »
als bijlage heb ik een syslog geplakt


ABYSS
« Laatst bewerkt op: 2009/03/07, 11:16:13 door Abyss »

Offline ubby

  • Lid
Re: Ubuntu toch niet zo stabiel
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/07, 12:08:11 »
Ik heb er ook alleen last van bij Firefox, zelf op de deze website presteert ie het om vast te lopen.
Het is niet meer de browser die het altijd is geweest :(