Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu  (gelezen 4098 keer)

Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Gepost op: 2011/01/03, 16:38:23 »
https://sites.google.com/site/ubukuntu/social-networking

Artikel staat al wat langer op mijn website, maar ik vond ook wel leuk om hem hier ook even te posten :)
Hopelijk helpt dit artikel met het bijhouden van jullie sociale netwerken in Kubuntu :)

Re: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/09, 12:30:05 »
er zou eigenlijk zo'n widget moeten worden gemaakt die alle sociale netwerken in een keer bij elkaar zet in een tijdlijn en ook misschien nog via een tab blad het nieuws kan laten zien

de hyves en facebook widget heb ik geinstalleerd gehad maar na verloop van tijd loopt mijn systeem vast ik denk omdat het geheugen vol zat al na +- 1,5 uur had plasma een geheugen nodig van 160 mb!
« Laatst bewerkt op: 2011/01/09, 12:31:59 door sandermans15 »

Re: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/09, 13:01:18 »
Dat ligt aan de Hyves-widget ja. Maar daar wordt aan gewerkt ;)
Maar inderdaad zou het wel handig zijn, 1 zo'n widget voor alles bij elkaar :) Iemand? ;)

Re: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/10, 17:54:32 »
Dat ligt aan de Hyves-widget ja. Maar daar wordt aan gewerkt ;)
Maar inderdaad zou het wel handig zijn, 1 zo'n widget voor alles bij elkaar :) Iemand? ;)

Ik weet al waarom de hyves widget je computer zo traag maakt
het komt omdat deze widget na een bepaalde tijd de pagina die hij weergeeft gaat herladen.
maar als deze widget de pagina heeft herladen bewaard hij de pagina voor het herladen in het geheugen.

en dan snap je natuurlijk wel dat als hij blijft herladen je geheugen steeds voller word en uiteindelijk overbelast :S

wat er dus zou veranderd moeten worden is of ervoor zorgen dat de widget niet meer gaat herladen maar ik vind dat juist prettig en ik vind dat het ook bij zo'n widget voor sociale netwerken hoort dus voor mij is dit geen optie

mijn idee is dat in python gescherven moet worden dat hij voor of na het herladen (ik denk ervoor want de geherladen pagina staat ook in het geheugen) een geheugen dump moet doen zodat de vorige pagina uit het geheugen gaat.

Of er moet voor worden gezorgd dat het nooit in het geheugen word geschreven maar op je harddisk en dat daar de bestanden maar voor een beperkte tijd mag blijven staan. of het liefst gewoon gelijk verwijderd word voor of na het herladen (maar dan kan je net zo goed je geheugen gebruiken dat is dan sneller en het word alsnog verwijderd lijkt mij).

MAAR IK HEB GEEN IDEE HOE JE DAT MOET MAKEN!!! ik heb in ieder geval het probleem gevonden :p


Ik kan proberen om die alles in een widget te maken maar het zal dan meer een verzameling van oude scripts bij elkaar verzameld worden dan dat ik zelf alles ga schrijven (ksnap er bijna niks van xD)

Re: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/10, 22:32:45 »
@sandermans: Ow, dat is wel goed dat je dat gevonden hebt :) Ik vermoedde al zoiets ;)
Ik zie nu ook dat het al doorgegeven is in het topic erover op het KDE-NL-forum: http://forum.kde.org/viewtopic.php?f=155&t=90029&start=15

Die alles-in-één zou je kunnen maken door KDE uBlog te combineren met de Hyves-widget zonder het memory leak en de Facebook-widget. Ik kan wel een beetje Python, maar geen widgets schrijven helaas. Dus ik kan je er niet echt bij helpen verder, sorry :(
Behalve dan je te vertellen dat er op de KDE TechBase wel een mooi artikel staat over het maken van widgets voor Plasma :)

Re: Tip: Sociale Netwerken bijhouden in Kubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/10, 23:16:23 »
aah mooi zo :D