Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: film uploaden naar youtube  (gelezen 2351 keer)

film uploaden naar youtube
« Gepost op: 2015/12/29, 14:36:24 »
HalloForum,

Als ik mijn film naar youtube upload dan zie ik dat zal duren 5700 minuten.

Dat is erg lang.

Zijn er andere trucjes met linux om je film naar youtube uploaden?

Film is als format *.mpeg

Wim
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/29, 14:44:41 »
Hoi Spidey,

Jemig! Welnee zeg. Tegenwoordig gaat dat juist heel snel.  Maar wat ik upload zijn altijd video's in mp4 formaat. Minuut of 30 speelduur en rond de 1 GB.

Hoelang is die video van jou qua speelduur en hoe groot dan?

Ik denk dat je hem wellicht beter kan omzetten naar mp4. Als je pas begonnen bent met Youtube is de maximum speelduur maar 15 minuten als ik heb wel heb.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/29, 15:53:33 »
Hey Just,

Het is een omgezet "fly-tying" video uit Amerika.

Ik heb het met handbreake omgezet van NTSC naar VOB, vervolgens met OpenShot Video Editor de film geexporteerd naar "youtube" en deze was toen mpeg.

Moet ik dit opnieuw doen naar "youtube HD"??

Wim
« Laatst bewerkt op: 2015/12/29, 15:55:08 door Spidey-Westland »
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/29, 16:01:36 »
Welke codec heb je gebruikt? Welke frame-rate? Of simpeler nog, hoe groot is je bestand?

Je kunt ook van Openshot rechtstreeks uploaden als het goed is. Bestand -> Uploaden. Misschien dat dat vlotter gaat?
Ik moet zeggen dat ik er zelf nog nooit problemen mee had zoals jvecht ook al aangeeft. En zo'n snelle internetverbinding hebben we hier toch ook weer niet.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/29, 16:15:52 »
Hey Just,

Het is een omgezet "fly-tying" video uit Amerika.

Ik heb het met handbreake omgezet van NTSC naar VOB, vervolgens met OpenShot Video Editor de film geexporteerd naar "youtube" en deze was toen mpeg.

Moet ik dit opnieuw doen naar "youtube HD"??

Wim

Ik ga er vanuit dat dat dan wel goed zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets door OpenShot verkeerd wordt gerenderd. Terug maar even naar mijn vraag: hoelang is die video en hoe groot is het bestand dan?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/29, 16:42:56 »
Voor het gebruik van de betere codecs is een standaard openshot installatie niet voldoende.
Het kan ook nog zijn dat hij de uitgebreidere codecpack nog niet geinstalleerd heeft en daardoor een minder efficiente codec doorgevoerd heeft. Als dit dan ook nog gebeurd op bijvoorbeeld een filmpje met zwaardere eigenschappen kan het snel oplopen.
Ik zelf kies ook nooit de pre-settings vanwege betere opties bij handmatig instellen.
De keuze van codec en instellingen kan een significant verschil maken in het eindresultaat.

Ik zeg niet dat dit aan de orde is hier, maar ik gooi het wel even op om uit te sluiten om te een juiste probleemstelling te komen.
Mijn eerste vraag is dan ook hoe groot het bestand is. Is dat een normale bestandsgrootte dan zal het in de verzending gezocht moeten worden. Is het een overmatige grootte dan zal het bij het omzetten gezocht moeten worden.
En ik lees nog nergens hoe groot het betreffende bestand is of welke codec nu precies gebruikt is dus weet nog niet welke kan het op gezocht moet worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/29, 16:48:09 »
Hi,

de film = 4,5 GB.

De pc is nu bezig de film als via OSVE nu naar mp4.

Ga vanavond verder met jullie tips.

Wim
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/29, 17:04:10 »
Hoi Wim,

Dat is ook wel een heel erg groot bestand! En wat is de totale afspeellengte dan? Drie uur zou dat dan moeten zijn in mijn ervaring. Een uur is bij mij ongeveer 1,3 GB in 720p 25 fps, maar een 1080p 25 fps is niet zo heel veel groter.

Voor het uploaden maakt de codec en andere inhoudelijke techniek niet uit. Daarna pas start Youtube de verwerking. Die gaat door, ook al verbind je de verbinding of sluit je de betrokken PC af.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/29, 17:31:46 »
Als je uploadsnelheid ongeveer 0.105Mbps is dan kan dit perfect kloppen.
Hier kun je het berekenen: http://www.wolframalpha.com/input/?i=5700minutes+at+0.105Mbps+in+GB
Als ik bij mij filmpjes upload van 2GB dan duurt het met mijn trage ADSL lijn (0.5Mbps upload) ook een hele (lange) nacht  ^-^
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/29, 17:55:34 »
Hoi Asilnevs,

Als ik het wel heb heeft héél het Westland glasvezel. Dan zal het bij jou met de uploadsnelheid toch niet zo belabberd zijn, Spidey-Westland?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/29, 18:01:14 »
Ja, ik was ook van het gedacht dat in Nederland de internetsnelheden meestal heel hoog liggen.
Als je de upload start kun je ook best enkele minuten wachten en dan pas kijken hoe lang de upload gaat duren want ik kan me voorstellen in het begin dat er rare cijfertjes uitkomen.
Test je internetsnelheid eens en laat het ons even weten: http://www.speedtest.nl/
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #11 Gepost op: 2015/12/29, 18:16:34 »
Kan het zijn dat er iets met de firewall
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #12 Gepost op: 2015/12/29, 18:39:59 »
Hoi Spidey,

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat bij jou de uploadsnelheden door het een of andere stuk software worden geknepen. Bij mijn weten zal dat dan niet de standaard UFW firewall kunnen zijn, maar wellicht wat in je router?

Wat heb jij als Firewall draaien?

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #13 Gepost op: 2015/12/29, 19:00:55 »
standaard in linux mint
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #14 Gepost op: 2015/12/29, 20:13:41 »
Voor het uploaden maakt de codec en andere inhoudelijke techniek niet uit. Daarna pas start Youtube de verwerking. Die gaat door, ook al verbind je de verbinding of sluit je de betrokken PC af.

Dat zie ik toch anders. De codec bepaald ver de grootte van het filmpje op je pc wat je gaat uploaden. Dat kan in eindresultaat uiteen lopen van 10Mb tot 100Mb voor hetzelfde filmpje. Met een goede  codec kun je bij eenzelfde kwaliteit het bestand snel verkleinen tot de helft of veel minder, en dus ook net zoveel minder verzendtijd.
En het maakt veel uit of je 4,5Gb of 200Mb over je verbinding moet gaan verzenden. 4,5 gig, joh dat is een héle lange speelfilm in HD kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/29, 20:15:22 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jan11000

  • Lid
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #15 Gepost op: 2015/12/29, 20:25:22 »
Zoek met google of op youtube zoeken, hoe groot een film kan zijn, of dat het beter is om in stukken te uploaden.
Welke codec het beste is,
etc
Zoek dus eerst en dan pas gaan proberen.
En proberen, doe eens met een kleinere film.

Vob en mpg2 (mpeg)zijn hetzelfde.
Dus een film ook niet meerdere keren omschrijven, dan verminderd de kwaliteit.

Zoeken met,
how to upload movie to youtube

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #16 Gepost op: 2015/12/29, 20:36:22 »
Dat zie ik toch anders. De codec bepaald ver de grootte van het filmpje op je pc wat je gaat uploaden. Dat kan in eindresultaat uiteen lopen van 10Mb tot 100Mb voor hetzelfde filmpje. Met een goede  codec kun je bij eenzelfde kwaliteit het bestand snel verkleinen tot de helft of veel minder, en dus ook net zoveel minder verzendtijd.
En het maakt veel uit of je 4,5Gb of 200Mb over je verbinding moet gaan verzenden. 4,5 gig, joh dat is een héle lange speelfilm in HD kwaliteit.
Hoi Rabbit,

We bekijken beiden de kwestie vanuit een iets ander standpunt, maar op zich heb je helemaal gelijk. 4,5 GB is natuurlijk een absolute joekel. Dat klopt niet, maar met die glasvezel aansluiting daar in het Westland mag het dan nog niet zo ontzettend lang duren. Iets knijpt daar de upload af, denk ik dan met Spidey mee.

Ik ben benieuwd wat Spidey gaat vinden!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #17 Gepost op: 2015/12/29, 20:59:49 »
Nee hoor Just, zo anders bekijken we het niet.  =D
Maar we moesten natuurlijk wel eerst uitzoeken waar het probleem kon zitten. Zonder de inmiddels wel verstrekte informatie was dat nog onmogelijk. Vandaar mijn vragen daarnaar. 4,5GB, ja dat verklaart al een stuk "langzaam". Uit is sowieso altijd langzamer dan in.

En nu nog mis ik wat informatie over waarom het bestand zo groot moet zijn voor youtube. En dus val ik een beetje terug naar mijn eerste vragen.
Ok, 4,5Gb. Is dat nodig? Kan dat kleiner? Bitrate? Hoe lang duurt de film?
Want als voor zijn filmpje bijvoorbeeld 200Mb genoeg is zou ikzelf eerst beginnen met de film ook 200Mb te krijgen, dat uploaden, en voor hetzelfde geld is het probleem dan ineens verwaarloosbaar.

Kan het niet ook zo zijn dat zijn verbinding gaat verstoppen doordat hij ineens zoveel aanbiedt? Misschien wel bij zijn provider? Of zijn router oververhit waardoor trager?
Hier met niet de snelste glasvezel-verbinding gaat de verbinding ook steeds meer stroppen naar mate je hem vol propt. Een overmatig groot bestand 3x zo groot kan dan ook goed 5x of meer zo langzaam worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #18 Gepost op: 2015/12/29, 21:10:30 »
Hoi Rabbit,

Spidey was hem opnieuw aan het renderen naar een mp4 in OpenShot. Even afwachten maar. 4,5 GB lijkt me ook zo vreemd groot.

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #19 Gepost op: 2015/12/29, 22:38:41 »
Hallo mededenkers,

De films bestaat uit 4 VOB files. Die ga ik inpakken in deel1, deel2, deel3 en deel4 als mp4
De film duurt bijna 2 uur.

En ik hoop dat deze wel per deel makkelijk uploaden.

Zowel met Firefox en Chromium duurt de hele film bij uploaden 7550 minuten.
Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #20 Gepost op: 2015/12/29, 23:01:34 »
Hoi Spidey,

2 uur film dus. Maar 7550 uur uploaden is vijf dagen continu. Dat kan trouwens best wel eens meevallen. Laat die upload maar draaien.

In vier delen is dat een half uur per deel. Voor nieuwe gebruikers is de max lengte 15 minuten. Vergeet niet dat via het instellingen menu om te zetten! Stuur er anders eerst een klein onbenullig videootje heen.

Succes!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #21 Gepost op: 2015/12/30, 14:04:03 »
@ all,

Ik heb het gevonden waarom de film niet werd upgeload.

Pc was gekoppeld achter de tweede router die in serie staat met de eerste router.
Ik heb de pc  gekoppeld aan de eerste router en nu werkt het wel.

Eerste router is SitecomX4, de tweede router is Fritz!box.

groet

Wim

Spidey-Westland
Release:   22.04 Codename:   jammy

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #22 Gepost op: 2015/12/30, 14:34:07 »
Fijn dat het opgelost is, Spidey!

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #23 Gepost op: 2015/12/30, 18:34:58 »
Mooi.  =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: film uploaden naar youtube
« Reactie #24 Gepost op: 2015/12/30, 18:45:03 »
Na het topic gevolgd te hebben stel ik mij de vraag of het hier om een eigen persoonlijk gefilmde video gaat of dat het gaat om een auteursrechtelijk beschermde film, dus een kopie van een DVD, videoband of dergelijke. Dit is mij niet echt duidelijk namelijk.
Mocht dit het geval zijn dan hou in de gaten dat dit niet ge-upload mag worden naar Youtube. Doe je dat wel dan is de kans groot dat je je youtube/google account kwijt raakt met alle gevolgen van dien.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/30, 18:47:30 door Maik »