Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kali  (gelezen 507 keer)

Kali
« Gepost op: 2014/09/26, 17:44:12 »
Ik wil graag Kali Linux als dual-boot installeren op mijn laptop (Acer Aspire v3), en heb nooit eerder met Linux gewerkt.
 Is dit wel verstandig om te doen? En zijn er nog installatie tips/gewone tips?

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Kali
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/26, 18:35:29 »
Als je op zoek bent naar een Linux distributie om de basis van Linux te leren, en zoek je een goed vertrekpunt, dan is Kali Linux niet de ideale distributie voor jou. Je kunt in dat geval beter kijken naar Ubuntu of Debian.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Kali
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/26, 20:04:16 »
Als je op zoek bent naar een Linux distributie om de basis van Linux te leren, en zoek je een goed vertrekpunt, dan is Kali Linux niet de ideale distributie voor jou. Je kunt in dat geval beter kijken naar Ubuntu of Debian.
Ik ben eigenlijk niet echt op zoek naar een Linux om te leren werken met Linux, maar echt om te leren programmeren etc  =D En ik ben best wel flexibel, dus daarom lijkt me Kali het beste voor mij, behalve als je eerst echt de basis moet kennen. Want ik stap dan eigenlijk over van windows 8.1 naar linux Kali

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Kali
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/27, 07:01:01 »
Als je nog nooit met Linux hebt gewerkt is Kali wel een van de slechtste distro's om mee te beginnen. Het is een distro die gemaakt is voor een specifiek doeleinde: inbreken in andere systemen. Als je én moet leren programmeren én moet leren om met Linux te werken heb je helemaal niets aan deze distro.

Je kan beter kiezen voor één van de grotere en normalere distro's als Ubuntu, Debian, Suse, Fedora, enz. Die zijn gemaakt voor normale gebruikers en zijn prima te gebruiken om te programmeren.

Re: Kali
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/27, 17:10:13 »
Johan van Dijk, bedankt voor je reactie. Ik heb naar aanleiding daarvan toch maar Ubuntu op mijn USB gezet en ben nu een beetje alles aan het testen, hoe het werkt etc ^-^