Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren via wubi  (gelezen 1660 keer)

Offline Frankimar

  • Lid
installeren via wubi
« Gepost op: 2011/05/13, 18:15:25 »
help ik wil installeren via wubi bij registratie krijg ik gebruikersnaam ok staat mijn naam in gevuld maar dan ook wachtwoord opgeven doe ik en geeft dan, dat wachtwoorden komen niet overeen, weet iemand raad dank bijvoorbaat groetjes frank een mogelijke nieuwe gebruiker

Offline Roc.am

  • Lid
Re: installeren via wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/13, 18:22:12 »
Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik wil je wel voorstellen om Ubuntu naast Windows te installeren.
De wubi installatie is wel leuk bedacht, maar geeft een slecht beeld hoe het programma echt werkt.
Als alternatief kun je Ubuntu natuurlijk ook vanaf de cd proberen zonder te installeren, maar dan werkt het wel iets trager dan vanaf de geinstalleerde versie, maar beter dan de wubi installatie.

Voor installatie zie:
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop

- Roc

Re: installeren via wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/13, 19:21:04 »
help ik wil installeren via wubi bij registratie krijg ik gebruikersnaam ok staat mijn naam in gevuld maar dan ook wachtwoord opgeven doe ik en geeft dan, dat wachtwoorden komen niet overeen, weet iemand raad dank bijvoorbaat groetjes frank een mogelijke nieuwe gebruiker

Hallo,

Je kan beter een dualboot aanmaken, dit is stabieler en sneller. Als je het cd'tje brand kun je kiezen voor Ubuntu naast bestaande besturingssysteem installeren. Daarna kan je schuiven hoeveel ruimte je wil voor elk besturingssysteem. Kijk op mijn site voor de hele installatie met simpele uitleg en plaatjes ;) (De installatie is helaas nog op 10.10 gebasseerd maar is bijna hetzelfde) klik
« Laatst bewerkt op: 2011/05/13, 19:26:07 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: installeren via wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/13, 23:27:52 »
Het is een lang draadje, en in het Engels, maar hier vind je misschien wat je nodig hebt...

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1639198
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: installeren via wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/15, 15:12:31 »
Houdt er wel rekening mee, dat hoofd- en kleine letters door Linux als verschillende tekens worden gezien !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline nweenink

  • Lid
Re: installeren via wubi
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/16, 16:49:33 »
Ik haak hier graag even op aan.
Ik ga Ubuntu 11.04 op een aparte partitie zetten, naast mijn Windows Vista. Is het mogelijk om dan later, binnen Windows, Ubuntu aan te roepen en hoe organiseer ik dat?
sda1: Vista
sda2: Data
sda3: Ubuntu
sda4: Ubuntu Swap
Bedoeling is dus dat ik bij het opstarten kan kiezen: of Vista of Ubuntu opstarten (dual boot). Mocht ik dan binnen Windows ineens Ubuntu of een van de applicaties van Ubuntu nodig hebben dan wil ik wel graag direct binnen Vista Ubuntu aan kunnen roepen om de applicatie te starten. Dus geen reboot, Ubuntu opstarten, ding doen, reboot, Windows opstarten, etc. Kan dat, en hoe pak ik dat aan? Ben benieuwd!

Offline aartje

  • Lid
Re: installeren via wubi
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/18, 10:04:26 »
Ik haak hier graag even op aan.
Ik ga Ubuntu 11.04 op een aparte partitie zetten, naast mijn Windows Vista. Is het mogelijk om dan later, binnen Windows, Ubuntu aan te roepen en hoe organiseer ik dat?
sda1: Vista
sda2: Data
sda3: Ubuntu
sda4: Ubuntu Swap
Bedoeling is dus dat ik bij het opstarten kan kiezen: of Vista of Ubuntu opstarten (dual boot). Mocht ik dan binnen Windows ineens Ubuntu of een van de applicaties van Ubuntu nodig hebben dan wil ik wel graag direct binnen Vista Ubuntu aan kunnen roepen om de applicatie te starten. Dus geen reboot, Ubuntu opstarten, ding doen, reboot, Windows opstarten, etc. Kan dat, en hoe pak ik dat aan? Ben benieuwd!

Ik zou doen:
primaire partitie:  Vista (NTFS)
primaire partitie:  Data (NTFS)
extended partitie:
      logische partitie: Ubuntu root (ext4) (ca.15 GB)
      logische partiei:  Ubuntu home (ext4)
      logische partitie: Ubuntu swap (swap, zo groot als je memory)
      logische partitie: Ubuntu data (ext4, de rest)

Voor je alles doet zou ik met clonezilla een backup maken op een externe disk.
Als je alles gedaan hebt kan je natuurlijk ook met clonezilla backups
maken (en dan waarschijnlijk niet van je data-partities)

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: installeren via wubi
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/18, 11:58:57 »
Ik zou zo'n dualboot veel makkelijker maken.
Maak in Windows een extra harde schijf aan die je een boel Gb geeft.
Bij het installeren van Ubuntu zorg je dat Ubuntu op die schijf komt te staan.

Binnen Windows zal je nooit Ubuntu kunnen opstarten op die manier, maar dat lijkt me ook niet nodig.
We hopen nl. dat je juist meer met Ubuntu zal werken, en dan is het wel mogelijk om windows bestanden in te zien binnen Ubuntu.

Als jij in Windows opeens Ubuntu wil, zal je via virtualbox ubuntu moeten installeren.
Dan kan je zo terwijl je in Windows blijft Ubuntu tevoorschijn toveren
« Laatst bewerkt op: 2011/05/18, 12:01:28 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------