Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution multiple smtp servers  (gelezen 2319 keer)

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Gepost op: 2007/03/13, 22:16:32 »
Hallo,

Weet iemand een tip om het mogelijk te maken in Evolution meerdere SMTP servers in te stellen? Onder OS X kan dat. Als je dan vanuit huis mailt met de SMTP instelling van je werk krijg je een foutmelding en kun je, in de foutmelding, een andere (lees je SMTP van thuis) kiezen. Niet perfect, maar zeker beter dan via Edit>Prefs>etc......

Hartelijke groet,

Ivar

offtopic: dit forum heeft er de schijn van een gezellige boel te zijn, uiterst leuk. Maar waarom wordt het (mis?)(ge)bruikt als sociale hangplaats? Niet naar bedoeld hoor, maar sommige zaken zijn wel heeeeeeel erg off topic.

wr19026

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/14, 15:43:54 »
Geen idee of 't in Evolution kan, in Thunderbird kan het in ieder geval zeker

Offline wutnubu

  • Lid
evolution multiple smtp servers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/14, 15:52:14 »
Een tweede account aanmaken met een andere smtp??

Succes

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/14, 15:56:14 »
Hoi,

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Aangezien ik daar nog geen ervaringen over heb gehoord ben ik terughoudend. Kan het programma dat wel aan? Soms zijn oplossingen als deze controproductief.

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen.

Ivar

breukkie

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/14, 16:33:29 »
Ik werk met  Evolution en heb die verschillende smtp servers ingesteld onder drie verschillende emailadressen,werkt gewoon als een trein

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/14, 16:46:36 »
Hoi Breukkie,

Ik heb het er zojuist weer uit gehaald, het liep bij mij namelijk vast. Misschien wil je me laten weten hoe je het precies gedaan hebt? Eventueel via de mail? Ik heb twee adressen: user@planet.nl en user@mac.com. Beide zou ik willen kunnen gebruiken op het werk en thuis. Ik had dus nu 4 accounts,  2 x2 gelijke op de smtp na.

Dank voor je reactie.

Ivar

Offline Dave

  • Lid
evolution multiple smtp servers
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/14, 19:11:48 »
Citaat
offtopic: dit forum heeft er de schijn van een gezellige boel te zijn, uiterst leuk. Maar waarom wordt het (mis?)(ge)bruikt als sociale hangplaats? Niet naar bedoeld hoor, maar sommige zaken zijn wel heeeeeeel erg off topic.
Niet alleen de schijn, de sfeer IS gewoon goed hier.
en interesse in andere bezigheden van medeforumers is gelukkig nog niet verboden hier.
Zolang daar de ruimte voor is vind ik dat persoonlijk heel prima.
Nu loggen we vaker in en komt er ook sneller en meer antwoord op een probleemvraag.
Forumen moet geen werken worden he.

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/14, 21:18:32 »
Hoi Dave,

Je hebt een goed punt te pakken, naar mijn bescheiden mening. Inderdaad, als er veel "rondhangen" heb je grote kans ook sneller een reactie!

Ivar

breukkie

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/14, 21:40:41 »
Iklaas,
Wat kan ik je vertellen over de instellingen.

mijn solcon email account is ingesteld  met pop.solcon en smtp.solcon.nl aanmelding op de server heb ik onderin het veld op plat staan en wachtwoord onthouden.

Versatel mailaccount pop.versatel en mail.versatel.nl  aanmelding op de server pop before smtp en wachtwoord onthouden

En het emailaccount van mijn eigen domein draait ook bij solcon .

Dus feitelijk werk ik met twee verschillende smtp servers in evolution.

En dat gaat zonder problemen

zatoom

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/14, 22:15:55 »
het is geen probleem om met evolution 2 of meerdere e-mail servers te benaderen.
ik werk hier met 2 gmail accounts en 2 chello accounts. en waar ik op de chello acoounts ook nog filter op meerdere alliases.
deze manier van werken heb ik me aangeleerd met The Bat onder Windows (jammer genoeg is er geen (??) programma die op de bat lijkt onder Linus) daar kon je per account ook die e-mail server gebruiken. en dat gaat niet (zover ik weet) onder linux.

nieuwe e-mail :>Edit, preferences, toevoegen
filteren          :>edit, message filter            
Gr. Ed ( die nu redelijk lekker werkt met Evolution)

Offline ruujan

  • Lid
evolution multiple smtp servers
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/15, 09:53:02 »
Ik zou het oplossen door zelf een SMTP-server te installeren. Postfix is voor dit doel vrij gemakkelijk in te richten. Als uitgaande mailserver vul je dan in evolution localhost in of 127.0.0.1. Zet wel even ipv6 uit.

Er is wel één beperking. Sommige providers blokkeren port 25 als dat niet via hun relayservers gaat.

Ruud.

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/15, 11:56:53 »
Beste mensen,

Dank iedereen voor de antwoorden. Het gaat echter om een specifieke situatie en niet slechts over meerdere accounts. Ik kan verschillende accounts instellen met verschillende pop en smtp servers. Om het eenvoudig te houden de situatieschets met 1 account:

user@planet.nl

Dus ik stel het account helemaal in voor thuis met pop.planet.nl en mail.planet.nl en dat ie mail moet ophalen om de 5 minuten.

Dan ga ik naar mijn werk en moet een mail sturen. De mailserver van planet geeft aan: relay not allowed. Ze willen geen spamverstuurder zijn en kunnen niet vanaf een niet planet verbinding de mail accepteren.

Dus ik voeg toe: Extra mail account met dezelfde settings als het eerdere, met als enige uitzonderingen: Niet automatisch mail ophalen om de 5 minuten en als smtp adres smtp.xs4all.nl

Dan maak ik een mail, kies ik het als afzender uit de drop down het account dat ik opgaf als werk en druk send. De mail wordt keurig verzonden, tot zover geen probleem.

Dan komt het, bij het reguliere verzenden en ontvangen (ingesteld op iedere 5 minuten) gaat het mis, hangt het send en receive proces. Cancel All en Evolution sluit af zonder verdere op of aanmerkingen.

Mocht iemand dat ook hebben gehad en er een oplossing voor weten (work around is prima) dan ben ik reuze benieuwd!

Ivar

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/15, 15:45:45 »
Vervolg

Omdat meerdere mensen aangeven dat het mogelijk moet zijn ben ik er toch mee door gegaan. Het werkt wel. Hoe?

Situatie 1 account: user@planet.nl

Dus ik stel het account helemaal in voor thuis met pop.planet.nl en mail.planet.nl en dat ie mail moet ophalen om de 5 minuten.

Ik voeg toe: Extra mail account met dezelfde settings als het eerdere, met als enige uitzondering:
Als smtp adres smtp.xs4all.nl

Dan maak ik een mail, kies ik het als afzender uit de drop down het tweede account en druk send. De mail wordt keurig verzonden.

Eerder foutmeldingen kan ik niet met zekerheid duiden en dus doe ik er geen uitspraken over.

Ivar

Offline Dave

  • Lid
evolution multiple smtp servers
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/15, 17:59:59 »
o wacht je hebt het over 1 computer(laptop) voor op 2 verschillende adressen.
het is geen probleem om een ander account te gebruiken bij verzenden en toch het gewenste antwoordadres te behouden.
Dus ook thuis kun je via een ander smtp account die mail versturen.
Misschien dat het dan eenvoudiger blijft.

ivar

  • Gast
evolution multiple smtp servers
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/15, 22:36:28 »
Hallo,

Nee, ik kan niet zeggen dat ik blij ben met de performance van Evolution. Het is ronduit slecht, erg slecht. Ja het is mooi en ja het ondersteunt de juiste formaten. Maar het feit dat ik om de haveklap crash met dat ding is werkelijk abnormaal voor iets dat al zo lang bestaat. Zelfs Outlook, het programma dat zo slecht is dat het me aan een Mac heeft geholpen is niet zo slecht als Evolution. De aap, evolutionair gezien een mindere, is met recht een treffend symbool voor Evolution.

Als het zou werken zou het echt top zijn, maar als het al crashed als je het menu preferences aan klikt........

Ik heb dus de "dubbele" accounts er weer uit gehaald, dat is wat stabieler. En nu maar hopen dat men aan meervodige SMTP denkt.....

Gelukkig is Thunderbird zo mogelijk nog slechter, dus wat dat betreft blij ik bij Evolution. Mail, mijn trouwe Mail, wat mis ik je. Kon ik je maar meenemen vanuit OSX.....

Hartelijke groet,

Ivar