Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB muisperikelen  (gelezen 716 keer)

USB muisperikelen
« Gepost op: 2010/02/03, 12:53:45 »
Beste mensen
Ik ervaar op verschillende laptops van mij, zowel met OS Windows XP, Vista als ook met OS Ubuntu een raar fenomeen.
De situatie:
Ik werk op alle laptops (4) met een USB-muis, en de laatste tijd gebeurt het regelmatig dat, tijdens het werken ik een melding krijg dat er een onbekend apparaat aanwezig is en dan doet mijn USB-muis het niet meer, (wél nog het touchpad). Als ik dan bij apparaatbeheer ga kijken staat daar een "onbekend apparaat", en als ik de drivers daarvan laat bijwerken krijg ik de melding: "de recentste drivers zijn geïnstalleerd", maar bij "eigenschappen" staat dan: "Er zijn géén drivers voor dit apparaat geïnstalleerd".

Na een herstart of eventueel het uittreken en terug aankoppelen van die USB-muis doet ze het terug normaal en is de lijst in apparaatbeheer terug normaal met volle herkenning van het USB-apparaat. De gebruikte muizen hebben van in het begin nooit problemen gegeven en zijn redelijk recent, dus zeker niét versleten.

Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn, ik tast momenteel compleet in het duister.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline softbart

  • Lid
Re: USB muisperikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/03, 13:10:20 »
Misschien helpt het als je je avatar wijzigt.  :) :)

groet,

Theo

P.S. Heb hier ook een paar lappies met muis. Echter het probleem is voor mij niet direct herkenbaar.

groet,

Theo

Re: USB muisperikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/03, 13:16:30 »
Citaat
Misschien helpt het als je je avatar wijzigt.   

Dit is een goeie  :D, maar zegt natuurlijk niets over de échte muis-perikelen, even afwachten maar dan, ikzelf sta desbetreffend ook voor een raadsel, alhoewel ik geen noob ben betreffende pc-gebruik en troubleshooting in het algemeen. Misschien iemand die ietsjes "slimmer is dan ik ?".
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)