Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.  (gelezen 1170 keer)

Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Gepost op: 2011/10/29, 19:45:52 »
Beste mede forumgebruikers,

Zojuist kom ik tot mijn grote verbazing erachter dat, zodra ik op een locatie klik, Locatie => Persoonlijke map (of andere map), dat dan niet nautilus opent maar Vlc en de daar bijbehorende afspeellijst. De afspeel lijst toont allerlei bestanden van muziek bestanden tot aan afbeeldingen.

Nu had ik vanmiddag nog een groot aantal nummers af te spelen via Vlc die ik in die afspeellijst had gezet en dit ging zonder enige problemen. het werkte gewoon goed. Dit was tot ongeveer 2 uur terug. De afgelopen 2 uur heb ik geen muziek afgespeeld of andere zaken geïnstalleerd dan wel verwijderd.

Herkent iemand het probleem wat ik hierboven beschrijf? Bij voorbaat mijn dank voor uw hulp.

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/29, 20:01:30 »
Aangezien mijn vermoeden is dat Vlc het probleem heeft veroorzaakt heb ik het zojuist verwijderd uit Softwarecentrum. Als ik nu op een locatie klik krijg ik het volgende:

Niet in staat locatie 'file://home/crazybird' weer te geven.

uitvoeren van dochterproces "vlc' is
mislukt (Bestand of map bestaat niet)

Ik hoop dat deze mededeling u verder helpt met het geven van een oplossing.

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/29, 20:15:44 »
Ik heb dit een paar maanden geleden ook met vlc gehad en heb vlc toen ook verwijderd.Was met Ubuntu 10.04 LTS.Daarna was het probleem weg.
Kubuntu 20.04

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/29, 20:18:40 »
De associatie van Bestanden met Nautilus is verstoord.

Herstellen doe je als volgt:
- open Nautilus
- ga op een map staan
- rechtsklik: Met andere toepassing openen...
- kies: Bestanden

We kunnen hier wel een sticky van maken, dit is al de zoveelste die langskomt....

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/29, 21:01:44 »
De associatie van Bestanden met Nautilus is verstoord.

Herstellen doe je als volgt:
- open Nautilus
- ga op een map staan
- rechtsklik: Met andere toepassing openen...
- kies: Bestanden

We kunnen hier wel een sticky van maken, dit is al de zoveelste die langskomt....

Helaas, heeft niet gewerkt. Uw oplossing werkt bij mij alleen als ik via de terminal Nautilus heb opgestart en werkt ook maar eenmalig.
Het probleem doet zich al voor als ik op de menubalk naar Locaties => persoonlijke map ga.

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/29, 21:44:25 »
Ik heb dit een paar maanden geleden ook met vlc gehad en heb vlc toen ook verwijderd.Was met Ubuntu 10.04 LTS.Daarna was het probleem weg.

Helaas gaf dat bij mij niet het gewenste effect.

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/29, 21:45:29 »
We kunnen hier wel een sticky van maken, dit is al de zoveelste die langskomt....
Heb ik al een keer opgevraagd. Het komt zeker vaak voor.
Helaas, heeft niet gewerkt. Uw oplossing werkt bij mij alleen als ik via de terminal Nautilus heb opgestart en werkt ook maar eenmalig.
Het probleem doet zich al voor als ik op de menubalk naar Locaties => persoonlijke map ga.
Probeer het eens zonder de terminal.
Alt + F2 en typ in nautilus en druk op return
rechtsklik map > met andere toepassing openen...
Dan zoek je Bestandsbeheer en open je het daar mee.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/29, 21:50:25 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit


Offline petervs

  • Lid
Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/29, 22:12:40 »
Misschien helpt deze oplossing van een vergelijkbaar probleem:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/totum-opent-bij-openen-map/
Ubuntu MATE 16.04

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/29, 23:03:00 »
Beste allen,

Uit eigen beweging heb ik eens een zoektocht gehouden op deze forum en kwam daarbij deze bericht tegen:http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/locaties-63721/msg700914/#msg700914.

De geboden oplossing is identiek aan wat u mij hebt gegeven op 1 ding na:
Kies uit de lijst Bestandsbeheer, zorg ook dat het hokje aangevinkt is voor Deze toepassing onthouden voor bestanden van het type 'map'.

Deze optie heb ik nergens staan in het menu wat ik krijg na een rechts klik op een map, zie ook mijn bijgevoegde schermafdruk. Ontbeer ik nu iets cruciaal?

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/29, 23:06:02 »
Mij viel het ook al op, bij mij staat deze er ook niet. Vond het vreemd, maar het zal wel, probeer maar of het nu wel lukt.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/29, 23:08:26 »
Misschien helpt deze oplossing van een vergelijkbaar probleem:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/totum-opent-bij-openen-map/


Beste petervs,

Ik heb toch uw link bekeken ondanks dat deze meer over totem gaat. Ik had hem zelf bewust hierom wat genegeerd maar toch gekeken. Er werd een oplossing aangeboden om een bepaalde bestand te controleren dan wel aan te passen. Ik heb het bewuste bestand op mijn systeem vergeleken met hetgeen vermeld staat in het bewuste bericht. Ik wil u bij deze vriendelijk bedanken want de oplossing die in uw link geboden werd heeft ook op mijn systeem gewerkt!

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Vlc opent zodra ik op een locatie klik.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/29, 23:19:09 »
Als je op locaties naar computer gaat, opent dan wel gewoon naultilus.
Dan zou je namelijk via rechtermuisknop op de schijf naar eigenschappen kunnen en daar op tabje "openen met" alles kunnen verwijderen zodat je "map openen" overhoud.

Je kunt ook nog in dit draadje kijken. http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoofdmenu-lokaties-opent-niet-met-nautilus/msg697956/#msg697956

- Roc