Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Midi spelen met Rosegarden  (gelezen 1498 keer)

Midi spelen met Rosegarden
« Gepost op: 2006/10/21, 10:05:39 »
Ik heb Rosegarden ge

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 10:27:47 »
start rosegarden eens op vanuit de terminal. Geeft hij ergens foutmeldingen?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 10:31:47 »
zover ik weet werkt de midi van rosegarden op geen enkele schone installatie totdat je zelf het een en ander hebt ingesteld. Het probleem is dat ik er nog niet achter ben wat je moet instellen. Als iemand erachter komt, laat het dan vooral weten, want dan kunnen we weer gaan arrangeren en componeren zonder windows te moeten gebruiken :)

Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 10:39:28 »
Ik krijg zoveel info in m'n terminalvenster dat het overloopt. Het begint met een error bad device, maar veel meer kan ik er niet van lezen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/21, 10:45:08 »
Vermits Timidity gewoon werkt zult ge alle codecs en geluidsinstellingen binnen Ubuntu wel in orde hebben.
Het probleem zit dus waarschijnlijk in Rosegarden, ik had gehoopt dat ie begon te zeuren over ontbrekende plugins of foutieve instellingen of zo ...

Je kan je terminalvenster schervullend groot maken, voer dan nog eens die bewerking uit?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/21, 10:47:19 »
Werkt jack goed, zo te zien moet je jack instellen zodat die goed werkt, maar iedere geluidskaart heeft andere waardes, het is mij nog niet gelukt

bv1600

  • Gast
Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/22, 21:17:59 »
Ik ervaar hetzelfde probleem, wel functie, van b.v. de noten notatie, die kleuren op bij het afspelen, maar geen geluid. Ik heb allerlei jacks geïnstalleerd en bij synaptic geeft die aan dat jackd is geïnstalleerd. Ik hoor graag van iemand wat ik nu wel moet doen om geluid te krijgen.

Midi spelen met Rosegarden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/22, 23:08:21 »
Citaat van: Kiwinote
zover ik weet werkt de midi van rosegarden op geen enkele schone installatie totdat je zelf het een en ander hebt ingesteld. Het probleem is dat ik er nog niet achter ben wat je moet instellen. Als iemand erachter komt, laat het dan vooral weten, want dan kunnen we weer gaan arrangeren en componeren zonder windows te moeten gebruiken :)
Ik neem aan dat je het handboek hebt doorgeworsteld? http://www.rosegardenmusic.com/doc/en/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.