Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet virtual box (opgelost)  (gelezen 969 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
internet virtual box (opgelost)
« Gepost op: 2010/12/19, 23:08:01 »
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb opnieuw Ubuntu 10.04 geinstaleerd en daar virtual box opgezet. En een xp er in. Nu voorheen als ik dat deed, had ik automatisch ook internet. En nu vertikt hij het. Ik heb al allerlei raadgevingen opgevolgd, maar krijg het niet werkend.

dit heb ik al gedaan:Dit kun je proberen door te gaan naar rechterklik op networkmanager (rechtsboven in de tray) te klikken en dan te kiezen voor Verbindingen bewerken. In het nieuwe venster ga je naar tabblad draadloos en kies je de draadloze connectie.

Klik dan op bewerken en vink in het niewue scherm de opties automatisch verbinden en beschikbaar voor alle gebruikers beide aan

Ik heb nog andere dingen die ik via de terminal moest maar die ik nu niet zo direct meer terug vind geprobeerd. Ik snap er geen bal van waarom hij het niet doet. Vroeger deed hij het zonder meer. Het enige wat veranderd is, is dat ik mijn netwerk met een wachtwoord beveiligd heb, maar in de vorige configuratie werkte het gewoon. Dus waarom nu ineens niet meer?

Hellep
« Laatst bewerkt op: 2010/12/20, 10:16:54 door Willemtk »

Re: internet virtual box
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/19, 23:13:14 »
Hmm, nu snap ik het niet helemaal. Heb je nu geen internet op Ubuntu of in VirtualBox? Want je omschrijft namelijk in het begin VB en later dat het op Ubuntu niet lukt.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: internet virtual box
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/19, 23:33:48 »
Hmm, nu snap ik het niet helemaal. Heb je nu geen internet op Ubuntu of in VirtualBox? Want je omschrijft namelijk in het begin VB en later dat het op Ubuntu niet lukt.

In de virtual box. Maar ik heb opnieuw Ubuntu geïnstalleerd, waar internet WEL op werkt, en een virtual box in Ubuntu uiteraard, ook opniew, tja als je Ubuntu opnieuw installeert, dan moet je dat ook opnieuw doen he, , + daarin een windows waar het netwerk NIET op werkt. Duidelijk?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/19, 23:35:45 door Willemtk »

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: internet virtual box
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/19, 23:39:06 »
ik dacht dat je in VB kan instellen of hij de internetverbinding vd hostcomputer moet gebruiken of eigenzinnig verbinding moet zoeken.
Ik denk dat hij moet staan op internetverbinding vd hostcomputer. klopt dit?
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Willemtk

  • Lid
Re: internet virtual box
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/19, 23:51:04 »
ik dacht dat je in VB kan instellen of hij de internetverbinding vd hostcomputer moet gebruiken of eigenzinnig verbinding moet zoeken.
Ik denk dat hij moet staan op internetverbinding vd hostcomputer. klopt dit?

Heb ik geprobeerd, het kreng doet niks. Ik heb al vanalles geprobeerd. Ergens anders las ik dat het NAT moest zijn, ook al geprobeerd. Ik heb ze allemaal gehad. Ik begrijp het niet, het heeft altijd gewerkt, tot nu met de herinstallatie van alles.

Re: internet virtual box
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/20, 00:22:09 »
Euh, de netwerkinstellingen van VirtualBox zitten in VirtualBox zelf, niet in Ubuntu's netwerkinstellingen. ???

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: internet virtual box
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/20, 08:51:20 »
Euh, de netwerkinstellingen van VirtualBox zitten in VirtualBox zelf, niet in Ubuntu's netwerkinstellingen. ???

that's what I mean
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline Willemtk

  • Lid
Re: internet virtual box
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/20, 10:12:35 »
Euh, de netwerkinstellingen van VirtualBox zitten in VirtualBox zelf, niet in Ubuntu's netwerkinstellingen. ???

Het netwerk gaat via Ubuntu, en virtual box werkt ook onder Ubuntu. Dus je kunt het een niet zonder het ander zien. Maar goed, blijkt de cd van windows te zijn. Ik heb nu een andere versie geinstalleerd en nu werkt het. Tja... Sorry voor het lastig vallen en bedankt voor het meedenken.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/20, 10:17:40 door Willemtk »