Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarschuwingstopic Ultamatix  (gelezen 2159 keer)

Waarschuwingstopic Ultamatix
« Gepost op: 2013/03/08, 11:09:07 »
Het valt me op dat dit topic nog steeds gepind staat: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/waarschuwing-ultamatix/

Terwijl ik al in geen jaren iemand over Ultamatix heb horen praten en volgens de website van Ultamatix is de laatste versie van 8.04 dus dat is wel heel erg oud. Is het dan nog wel de moeite waard om dat topic gepind te houden? (gepind=vastgezet boven de andere topics)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/08, 12:10:48 »
Je hebt een "+"-teken over het hoofd gezien.... De gruwel Ultamatix is bedoeld voor 8.04+. Voor 8.04 en hoger, dus. :)
http://www.ultamatix.com/

Zo te zien is Ultamatix helaas nog volop in de aandacht:
http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=&noj=1&biw=1024&bih=466&tbs=qdr%3Am&q=ultamatix&oq=ultamatix&gs_l=serp.12...0.0.0.24897.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..5.serp.jRe6uhuweJ0

Maar liefst 146 vondsten op Google, alleen al van de afgelopen maand!

De vastgezette waarschuwing is daarom nog steeds actueel en belangrijk.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/08, 12:20:25 door Pjotr »

Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/08, 12:15:11 »
Toch heb ik er nog nooit iemand een probleem over zien melden. Niet op dit forum en niet op het Engelstalige forum. De waarschuwing is dan misschien nog wel actueel maar het probleem lijkt in de praktijk niet voor te komen. (bijna) Niemand gebruikt dat programma.

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/08, 12:44:47 »
Zo te zien is Ultamatix helaas nog volop in de aandacht:
http://www.google.nl/search?hl=nl&lr=&noj=1&biw=1024&bih=466&tbs=qdr%3Am&q=ultamatix&oq=ultamatix&gs_l=serp.12...0.0.0.24897.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0...0.0...1c..5.serp.jRe6uhuweJ0

Maar liefst 146 vondsten op Google, alleen al van de afgelopen maand!
Als ik zo de resultaten een beetje doorkijk, is het zo ongeveer allemaal automatisch gegenereerde content of content waarvan google de datum verkeerd inschat.  De laatste update van Ultimatix was in 2011 zo te zien. Volgens mij kan de waarschuwing dus inderdaad wel eens weg.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/08, 14:58:55 »
En zetten we 'm dan weer terug, als de maker ineens een nieuwe versie op z'n webstek gooit?  :)

Dat er ooit zo'n nieuwe versie komt, lijkt me helaas waarschijnlijk. Want 't figuur heeft z'n eigen distro gebouwd rond deze ramp: Ultimate Edition. En die is, jammer genoeg, volop actief:
http://ultimateedition.info/
(laatste mededeling van de maker dateert van 1 maart 2013).

Offline Dave

  • Lid
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/08, 15:13:02 »
Lijkt meer een hetze zo.
Mag aannemen dat een nieuwere versie ook minder "problemen" kan veroorzaken en op zich niks mis met de bedoeling van die software.
Indien je het niet zomaar verwijderd of terug wilde naar de situatie er voor was er al helemaal niks mis mee met de eerste versie.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/08, 16:27:07 »
Lijkt meer een hetze zo.
Mag aannemen dat een nieuwere versie ook minder "problemen" kan veroorzaken en op zich niks mis met de bedoeling van die software.
Indien je het niet zomaar verwijderd of terug wilde naar de situatie er voor was er al helemaal niks mis mee met de eerste versie.
Heb je de waarschuwing van Johan van Dijk überhaupt wel gelezen?

Offline Dave

  • Lid
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/08, 17:36:34 »
ja en toen ook al.
ergo, heb het programma gebruikt ook nog. Althans de voorgaande versie en vond het rete handig.
Later kom je er achter dat het nogal dominant is wanneer je andere dingen wilt.
Vraag me niet meer van hoe en wat want experimenteerde indertijd nogal veel.
Ja nu ook maar op een aparte pjuter inmiddels. Of nee das degeen wat toen mijn liefje was eigenlijk :-)

Maar ben zeker niet tegen dergelijk, alles om het de beginner maar makkelijk te maken.
Och en na een jaar eens een nieuwe installatie?
Stelt tov een ander os toch geen ruk voor eigenlijk.
En ook dat is een leuke oefening voor de beginner.

Het betreft iemand die zich inzet voor het gebruiksgemak van vooral de beginner en wie zijn wij dan om het gelijk maar in de ban te doen en denigrerend "die gast" te noemen.
Een gewoon topic over de voors en tegens zou eerlijker zijn.
Tegen het genoemde kan niemand zich verweren.

Doe dan een soortgelijke waarschuwing geen java meer te gebruiken want heb je door de jaren heen een pak meer problemen mee gehad gezien het aantal topics/postings.

De gemiddelde Linux gebruiker hoef je echt niet zo aan het handje te houden dan degeen die werkt met wat er meegeleverd was en zich zelfs afvraagt wat die met het schermpje over updates moet doen en gaat bellen.




Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/08, 19:17:14 »
Volgens mij is het ook geen actueel probleem meer. De website en het programma zijn al jaren niet meer bijgewerkt en de discussie erover is ook al lang dood.

De waarschuwing boven het forum is dus weg.

Re: Waarschuwingstopic Ultamatix
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/08, 20:23:00 »
Volgens mij is het ook geen actueel probleem meer. De website en het programma zijn al jaren niet meer bijgewerkt en de discussie erover is ook al lang dood.

De waarschuwing boven het forum is dus weg.

Dank! :)

@Pjotr: Maar het gaat erom dat er *hier* geen problemen worden gemeld. Zodra het aantal problemen rondom Ultamatix/Ultimate Edition toeneemt op dit forum kunnen we hem altijd terugplaatsen :)