Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie software/ hardware: "Errno 5" en hoe nu verder?  (gelezen 726 keer)

Offline m

  • Lid
Installatie software/ hardware: "Errno 5" en hoe nu verder?
« Gepost op: 2009/02/25, 09:48:51 »
Dag allen,

Had een goed draaiend Ubuntu 8.04 systeem, heb geprobeerd "up te graden" naar 8.10: liep vast, bleef foutmeldingen krijgen.

Heb toen versie 8.10 gebrand op cd om dat in z'n geheel te installeren. Lukte niet. Kreeg steeds de melding "Errno 5", die inhield dat of:

- de cd fouten bevatte (opnieuw, nu langzamer, gebrand -> geen resultaat),

- de cd/ dvd spelers "vuil" waren (gereinigd met reiningsset uit de pc shop -> geen resultaat),

- "faulty disk" verouderde/kapotte harde schijf.

Heb nu inmiddels de officiele Ubuntu 8.10 installatie cd 's geprobeerd, een nieuwe dvd speler aangesloten, en een nieuwe harde schijf geprobeerd, maar blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Ook het "lichtere" programma "Xubuntu" geeft die melding.

Kan iemand mij aangeven hoe dit op te lossen valt?

Moet die nieuwe harde schijf (80Gb) eerst geformatteerd worden o.i.d., en zo ja, hoe doe je dat op een niet werkend systeem?

Systeem specs: Dell Dimension 4100, 384 RAM, 80 Gb schijf.


Bij voorbaat dank voor jullie advies!

Tinus.



 


Offline Drummies

  • Lid
Re: Installatie software/ hardware: "Errno 5" en hoe nu verder?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/26, 23:24:12 »
lijkt meer op een geheugen probleem geheugen vv en/of extra geheugen bijplaatsen

Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline m

  • Lid
Re: Installatie software/ hardware: "Errno 5" en hoe nu verder?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/28, 19:59:28 »
Dag heir4c en Drummies,


Dank voor jullie tips, heb ze bekeken en deels getest (vervangen intern geheugen): geeft geen resultaat.

Heb nu versie 10.3 van "Open Suse" geinstalleerd, en dat werkt wel (op de wireless verbinding na, ethernet verbinding is ok)!

Weet nu niet hoe ik verder kan met (X)Ubuntu.

Mochten er nog tips zijn, dan gaarne: Ubuntu beviel me prima.

Gr.

Tinus