Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Energiebeheer onder Hardy en Gutsy  (gelezen 614 keer)

mblink

  • Gast
Energiebeheer onder Hardy en Gutsy
« Gepost op: 2008/07/14, 22:35:05 »
Hallo,

Ik draai nu Gutsy en daar gebruik ik het energiebeheer. Zowel de pauzestand als de slaapstand werken als een zonnetje. Laatst heb ik Hardy geprobeerd, maar het energiebeheer werkt daar ineens niet meer. De pauzestand (suspend to ram) werkt helemaal niet en de slaapstand (hibernate) werkt soms niet. Het in suspend zetten gaat prima, maar het terughalen gaat mis. ik zie dan alleen maar een knipperende cursor met zwart beeld. Heeft iemand hier ook last van? Ik vind dit voorlopig even een showstopper voor Hardy.

Na wat browsen op het net lijkt het te maken te hebben met de videokaart (nVidia EN7300GS), maar als het in Gutsy werk, moet in Hardy toch ook kunnen?

Dan nog een vraag die hiermee verband houdt. Met energiebeheer kun je de PC na x minuten in de slaapstand (hibernate) zetten. Ik ben echter ongeduldig aangelegd en het terughalen vanuit hibernate duur me te lang. Ik zou liever hebben dat de pc na x minuten in de pauzestand (suspend to ram) wordt gezet. Is dit ergens in te stellen?

Alvast bedankt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Energiebeheer onder Hardy en Gutsy
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/15, 17:25:28 »
in gconf-editor kun je die instellingen uitvoeren. alleen kijk uit gconf-editor is behoorlijk krachtig en soms ingrijpend om mee te werken.

Energiebeheer onder Hardy en Gutsy
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/15, 20:31:30 »
Citaat van: Prosper
Vermits bij Systeem-->Voorkeuren-->Schermbeveiliging, knop Energiebeheer, enkel kan gekozen worden om na x minuten in slaapstand te zetten, en niet voor pauzestand sad sad heb ik er iets anders op gevonden:
Ik heb het scriptje van de hibernate (slaapstand) vervangen door dat van de suspend (pauze) waardoor die dus nu allebei gewoon hetzelfde doen...
sudo cp /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux.bak
sudo cp /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-suspend-linux /usr/lib/hal/scripts/linux/hal-system-power-hibernate-linux
Je vindt de volledige bijdrage hier: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27452
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...