Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Volledige Ubuntu backup op nieuwe (lege) schijf zetten...  (gelezen 521 keer)

Volledige Ubuntu backup op nieuwe (lege) schijf zetten...
« Gepost op: 2011/07/11, 15:59:41 »
IkK heb een volledige backup van Ubuntu extern opgeslagen. Nu moet ik vanaf nul beginnen met een nieuwe pc en nieuwe schijf omdat de oude kapot is agv blikseminslag verderop in de straat.
Kan ik de gehele backup op de lege schijf krijgen? Mijn plan is om naast de Ubuntuschijf een andere te hebben met XP er op (later dan Ubuntu).

Was al bezig met de installatieschijf van Ubuntu maar ik loop steeds vast bij schijfindeling (kijk a.u.b. hier). Want ik wil voor de veiligheid, een partitie aanmaken waar ik XP later op kan zetten als de 80GB schijf het niet meer doet (pc ziet hem nu ook niet).
« Laatst bewerkt op: 2011/07/11, 16:02:24 door Harry07 »
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Volledige Ubuntu backup op nieuwe (lege) schijf zetten...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/11, 18:15:08 »
Nieuwe PC = nieuwe hardware = nieuwe installatie.

Je data, die moet je wel vanaf je backup terug plaatsen.

Voor je andere probleem open je best ook je eigen draadje. Je vertelt er niet bij hoe je precies de installatie doorvoert, maar het lijkt erop dat je handmatig partities toewijst, die niet geformatteerd zijn. Als je in het Ubuntu installatieprogramma zou aangeven die 1 TB schijf te gebruiken, dan zal het installatieprogramma automatisch de schijf partitioneren en formatteren.