Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dell Inspiron 15200  (gelezen 917 keer)

pr

  • Gast
Dell Inspiron 15200
« Gepost op: 2007/12/02, 12:07:21 »
Linux-adepten,

Ik moet, door omstandigheden, een nieuwe laptop aanschaffen. Ik zou daarbij graag Linux-compatibel zijn. Mijn huidig systeem is dat niet helemaal en dat maakt Linux voorlopig dus onbruikbaar. Na wat zoekwerk lijkt me een Dell Inspiron 1520 wel wat (inclusief kortingen heb je zo een topsysteem voor 1.050 euro).

Ondersteunt Ubuntu de Dell Inspiron 1520? Ik heb al diverse (Engelstalige) documentatie gevonden. En ik geraak er niet geheel wijs uit. Het lijkt me een "Ja, maar.."-situatie. Ik zou sowieso voor de grafische kaart van Nvidia gaan; niet voor de standaard Intelkaart. Kan er iemand me advies geven?

Dank je,
pr

PS: Ik zoek dus iemand die me vertelt: "Ja, het is geen probleem om Ubuntu op dat type computer te plaatsen, ga ervoor." :-)

Offline siegi

  • Lid
Dell Inspiron 15200
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/02, 13:42:32 »
Gunirus heeft zo'n laptopje en hij draaide er toch ubuntu op.
https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/DellInspiron1520

En zelf heb ik hier een dell d830 staan, die werkt perfect bij mij.  
En hier werkte de feisty install cd met enkele problemen.  En met gutsy heb ik geen problemen meer
behalve het geluid waarvoor ik linux-backport-modules voor heb moeten installeren.

Offline Dorst

  • Lid
Dell Inspiron 15200
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/02, 21:00:48 »
Gutsy draait prima op mijn Inspiron 1520 (T7100, 2GB, Nvidia 8400M GS). Alleen bijkomen vanuit pauze-/slaapstand werkt zeer moeizaam.