Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '  (gelezen 720 keer)

markus24

  • Gast
Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '
« Gepost op: 2008/03/06, 18:02:17 »
Hallo allemaal,

Ik wil al een hele lange tijd Ubuntu op mijn laptop hebben maar het wil maar niet lukken. Zodra ik Ubuntu op mijn laptop wil zetten blijft hij hangen bij de melding 'running local boot scripts ' Hier blijft hij dus hangen en gaat niet meer verder. Ik heb andere distributies geprobeerd en die werken allemaal wel. Als ik verder op google kijk dan zie ik eigenlijk dat deze vraag al meer dan een jaar oud is en niemand heeft echt een oplossing. Ik zag dat er veel waren die dit zelfde probleem hadden. Weet iemand of er inmiddels al een oplossing voor is?

Gr. Mark

Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/06, 18:37:35 »
Op het moment dat hij hangt typ je:
ctrl-c

Wanneer hij nu doorgaat typ je :
sudo ls -lh /etc/rc.local
sudo cat /etc/rc.local

En bekijk je hiervan de uitkomst of post je het hier op het forum, dan kan iedereen ernaar kijken.
Anders word het glazen bol werk, in het uiterste geval zou je straks nog langs kunnen komen op een release party waar allerhande deskundigen zitten, of je neemt kontakt op met een steunpunt bij je in de buurt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

markus24

  • Gast
Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/07, 04:13:31 »
Hallo:) Nou het is gelukt, ik heb de alternatieve cd gebruik en nu staat Ubunu eindelijk op mijn laptop:D!! Er is echter wel een probleem.. Na 5 of 10 min loopt hij vast en kan ik ook de muis niet meer bewegen. Ik moet dan een re-start doen. Nu kan ik maar snel 10 min genieten van mijn Ubuntu en moet hem dan weer opnieuw opstaren:P Misschien herkend iemand dit?

Alvast bedankt, en Gandyman bedankt voor jou snelle reactie!

Offline Jelle

  • Lid
Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/08, 13:08:30 »
Hoi,

Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Op mijn laptop was de oplossing het uitschakelen van het programmaatje Powernowd.

Gewoon in Synaptic powernowd invullen in het zoekschermpje en dan markeren voor verwijdering (of heette dat nou deïnstallatie ?)

Hoop dat dit je probleem oplost.

markus24

  • Gast
Niemand weet de oplossing? ''running local boot scripts '
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/10, 16:24:25 »
Hej bedankt voor je reactie! Ik heb een rond gekeken en de fout bleek te zitten in Firefox.. misschien iets met de flash? Ik heb nu Opera geinstalleerd en sinds ik die in gebruik heb, heb ik niks geen problemen meer. Nu alleen nog mijn videokaart want bij het opstraten geeft hij allemaal kleuren weer en met 3d in Ubuntu kan ik jammergenoeg nog niks doen.

Mvg. mark Kamstra