Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wubi  (gelezen 642 keer)

Quatroking

  • Gast
Wubi
« Gepost op: 2008/05/11, 20:27:10 »
Ik wou dus net Ubuntu 8.04 vanuit Windows instaleren, en dus had ik Wubi gestart. Nu heb ik verschillende partities, en wou ik op een lege 10GBpartitie instaleren. Blijkt dus dat ik alleen maar op de C: schijf kan instaleren, er dat is dus nogal onhandig omdat die al helemaal vol staat met rommel.

Hoe kan ik op een andere partitie (bij mij de I: partitie) instaleren?

Offline siegi

  • Lid
Wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 20:35:47 »
Als je wubi op een lege 10 gb partitie wil installeren.
Waarom installeer je ubuntu dan niet gewoon direct inplaats van wubi.
Wubi is eigenlijk alleen om ubuntu even uit te testen. De gewone installatie gaat meer performance geven.

Quatroking

  • Gast
Wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 20:46:41 »
Vanuit linux kan ik m'n partities niet meer zien omdat Windows XP zo aardig was geweest m'n partitie tabel te slopen.

Offline siegi

  • Lid
Wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/11, 20:54:48 »
Heb je al geprobeerd met de alternate cd?
Want echt kapot zal je partition table niet zijn, anders zou je moeilijk nog windows kunnen opstarten :p

Quatroking

  • Gast
Wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/11, 21:07:13 »
Voor Linux is de partitie tabel in ieder geval kaduuk. Hij zegt vanaf live-cd dat er nog 140GB op m'n hele schijf vrij is, ongebruikt en wel. (zegt hij vanaf Ubuntu, Kubuntu, Knoppix, en openSuse)

Ik heb net en aantal DVD Iso's uit m'n verzameling gegooit, en daarmee 20 GB vrijgemaakt op de C: partitie. Wubi laten instaleren, etc.

Na een restart zegt hij tijdens de installatie van Ubuntu nu de hele tijd "kan niet instaleren: geen bestandsformaat gedefineerd" of dergelijke. Ik heb nooit deze keus gehad, en als ik op OK klik komt de error een seconde later weer terug. Weet iemand wat dit betekent?