Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Powershot S1 mounten  (gelezen 1101 keer)

Eider

  • Gast
Canon Powershot S1 mounten
« Gepost op: 2008/05/07, 16:49:23 »
Ik wil graag mijn digitale camera mounten zodat ik 'm kan zien als een USB opslagapparaat.
Het werken met Fspot bevalt me niet zo. Ik wil gewoon makkelijk mijn foto's naar diverse locaties kunnen kopiëren.

Hoe kan ik dit doen?
(lsusb: Bus 005 Device 005: ID 04a9:309c Canon, Inc. PowerShot S1 IS)

Offline nor

  • Lid
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 18:34:29 »
Het werken met Fspot bevalt me ook niet zo goed. Daarom heb ik Gthumb geinstalleerd. Je krijg een venster te zien, nadat je de camera heb aangesloten. Zo nee, start gthumb => file => import photos. Klaar is Kees :)

Om foto´s bekijken, kan je misschien programma GQview gebruiken.

P.S Ik bezit dezelfde camera als jouwe, en het werkt goed onder Ubuntu :)

Eider

  • Gast
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 18:46:39 »
Gthumb is inderdaad al een stuk beter. Zit ik nog wel steeds met die PTP overdrachtsmanier.

Nu heb ik maar even het kaartje los in de pc gedaan. Dat werkt best goed, maar dat zou eigenlijk niet de manier moeten hoeven zijn :P.

Offline nor

  • Lid
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 20:35:28 »
Wat is mis met PTP overdrachtsmanier? Je wil toch jouw foto's naar diverse locaties kunnen kopiëren. Dat kan je zelf instellen waar je foto wil opslaan.

Misschien kan je gtkam uitproberen. Laatste keer dat ik hem heb gebruikt, zag de GUI niet zo geweldig. Maar misschien is het nu wel verbeterd.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 22:25:19 »
Ik heb ook een (wat ouder) PTP cameraatje en het is me nog niet gelukt om 'm op normale wijze te mounten: het ding ondersteunt dat soort protocol nu eenmaal niet. Ik vind een standaard USB mount wel de meest ideale manier, alhoewel ik uiteindelijk dus wel alles met het dingetje kan doen, zij het iets omslachtiger.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline vanadium

  • Lid
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/08, 10:55:33 »
In Gutsy werkte mijn Canon Powershot S50 niet meer betrouwbaar (in Edgy wel nog): verbinding viel uit. Toen ben ik overgeschakeld op een externe USB cardreader (7 of 8 euro), waardoor ik de foto's gewoon via nautilus kopieer. Bijkomend voordeel voor oudere camera's: je kopieert tien keer sneller met USB 2 i.p.v. met USB 1.

Eider

  • Gast
Canon Powershot S1 mounten
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 18:37:30 »
Ik houd niet zo van al die programmatjes die extra nodig zijn om gewoon wat bestanden over te zetten. Daarom wil ik ook geen Ipod waar je Itunes in principe weer nodig hebt om wat over te zetten.

Gewoon lekker makkelijk een extra schijfje erbij. Maarja , ieder zijn eigen voorkeur ;).