Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] password wordt niet geaccepteerd na invullen van wpa2 sleutel  (gelezen 1771 keer)

Offline evarie

  • Lid
Als ik mijn laptop opstart. Dan wilt mijn computer verbinding maken met mijn thuis wifinetwerk. Dat gaat allemaal goed. Ik vul dan de sleutel in van de wpa2. Direct daarna moet ik een wachtwoord in vullen. Ik weet het wachtwoord van het systeem. Dus eigenlijk zou dit stukje inloggen hetzelfde moeten zijn als het inloggen met sudo. Maar dat weet ik niet zeker. Het is dus een probleem dat het sleutelwoord niet wordt geaccepteerd. De sleutel van de wpa2 wordt wel geaccepteerd. Maar niet het wachtwoord dat ik er na moet invoeren. Hoe kan ik dit stukje software resetten zodat ik na het invullen van de wpa2 sleutelwoord, wel een wachtwoord kan invullen die wel wordt geaccepteerd?
Dit probleem is ontstaan na een release upgrade van xubuntu 9.04 naar xubuntu 9.10.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/03, 12:52:40 door evarie »

Re: password wordt niet geaccepteerd na invullen van wpa2 sleutel
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/02, 22:06:08 »
Dit 2de wachtwoord is de sleutel van de zg keyring / sleutelbos en heeft niets met je verbinding te maken maar met het mogen gebruiken van hardware, in dit geval je wifi-modem.
Je hebt deze sleutel een keertje opgegeven. Deze sleutelbos-key kun je terug vinden bij:
Toepassingen >> hulpmiddelen >> wachtwoorden en sleutels
Met de zoekopdracht kun je zoeken naar "internet" en je krijgt het betreffende ww te zien.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5


Offline evarie

  • Lid
Re: [opgelost] password wordt niet geaccepteerd na invullen van wpa2 sleutel
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/03, 12:52:56 »
Bedankt voor de hulp