Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) monitor=tv?  (gelezen 2803 keer)

Offline hvb

  • Lid
(OPGELOST) monitor=tv?
« Gepost op: 2012/09/27, 20:04:43 »
Ik heb al een aantal dagen een slecht beeld op mijn tv,  ruis (sneeuw) als ik de coax gebruik (analoog), en bewegende beelden als ik interaktieve tv gebruik (digitaal). Voor die tijd werkte het prima.
Lijbrandt (glasvezel) ziet geen storing in de signalen, maar heeft al opdracht gegeven om het glasmodem door Reggefiber te laten nazien/nameten.
Het gekke is dat ik via de coax van upc (analoog), die ik nog tot 1 oktober a.s. heb, wel een goed beeld krijg.
Om zeker te zijn voor mezelf dat het niet aan mijn oude analoge tv ligt zou ik een andere moeten aansluiten, maar die heb ik niet.
 
Daarom de vraag: kan ik mijn computermonitor via de hdmi-kabel op mijn amino kastje (interaktieve digitale beeld) zonder nadelige gevolgen aansluiten?
Kunnen er problemen ontstaan met bijv. de spanning die dit kastje afgeeft, zit een monitor  heel anders in elkaar, of kan er iets totaal misgaan bij het aansluiten?

Een simpele vraag, daarom misschien ook een kort en simpel antwoord?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/28, 21:19:01 door hvb »

Re: monitor=tv?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/27, 23:27:09 »
Digitaal signaal ----> Decoder ----> HDMI Monitor = moet lukken. Kort genoeg? ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: monitor=tv?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/28, 10:16:47 »
Heb hier ook Amino setop box en die kan je gewoon aan een monitor hangen, werkt goed.
Daarnaast hoef je in principe nooit bang te zijn omdat de ttl niveaus gestandaardiseerd zijn, dus past het stekkertje en/of is er een verloop voor kan je het gewoon op elkaar aansluiten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline hvb

  • Lid
Re: monitor=tv?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/28, 20:46:52 »
gijsbert: precies van pas

gandyman: mooi dat het kan

Maar nu de praktijk.

Ik heb de monitor met de hdmi-kabel aan de aminobox gehangen, maar wat ik ook deed met de afstandsbediening van de amino, er kwam geen beeld (geen signaal). Beide kabels in de amino of alleen de hdmi-kabel maakte geen verschil. Blijkbaar heb ik op één of andere wijze iets nagelaten (TV aan-uit knop op de amino misschien, de monitor stond aan).
Tot mijn stomme verbazing/verwondering werkte ineens mijn oude tv weer met de amino, mogelijk is reggefiber ondertussen bezig geweest.
Ik heb de monitor weer aangesloten op de computer.

Mijn TV is dus niet kapot, nu nog even wachten tot ook het analoge/DVB-C signaal het weer doet.

Hans

@gandyman: mocht je nog een tip hebben voor het aan de praat krijgen van de monitor als TV dan houd ik me aanbevolen.

Re: (OPGELOST) monitor=tv?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/28, 21:34:28 »
Hmz heb ff moeten terug lezen.....

Als ik het goed begrijp heb je een oude televisie met alleen een cai aansluiting ?
Of zit er ook een scart aansluiting op ?

En nu heb je glasvezel van Lijbrand (heb ik ook maar dan van XMS) en heb je van hun een amino gekregen.
Welke model amino heb je gekregen ?
Ik heb ook nog een ouder model waar wel de scart van werkte maar niet de HDMI, althans daar kwam alleen geluid uit en geen beeld.
Het nieuwe model wat ik nu heb (voor HDTV en een harddisk voor opname) die heeft wel een werkende HDMI uitgang met beeld en geluid.
Dus dat moet je ff checkuh....

vervolgen moet je ook checkuh of de HDMI ingang van je monitor wel werkt ?
Kijk in de specs.

In principe had je geen problemen moeten hebben, althans je moet natuurlijk wel in de instellingen van de Amino aangeven dat je de HDMI uitgang aan wilt hebben......

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline hvb

  • Lid
Re: (OPGELOST) monitor=tv?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/28, 22:11:38 »
Mijn oude tv heeft een cai aansluiting en een scart.

Het model is A140.

Ik heb nog even snel de handleiding doorgelezen, en volgens het boekje moet je eerst de kabels van amino naar tv/monitor aansluiten, dan de utp kabel in de amino en dan beide stroomkabels aansluiten en apparaten aanzetten. Het kan zijn dat de amino dan pas de monitor via hdmi herkent.

Of de monitor hdmi-ingang  werkt weet ik niet, ik gebruik dvi. Een kleine moeite uiteraard om de hdmi-kabel op mijn computer uit te proberen, morgen maar.

Re: (OPGELOST) monitor=tv?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/29, 12:25:35 »
Die A140 heeft idd een werkende HDMI uitgang....

Hmz dan toch ff in de menu's checkuh, zowel in de Amino als in je monitor, kan zijn dat je daarin een ingang moet kiezen.
Niet alle monitoren doen dit automatisch....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D