Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Computer blijft hangen bij afsluiten  (gelezen 1373 keer)

Offline Nassara

  • Lid
Computer blijft hangen bij afsluiten
« Gepost op: 2008/10/21, 15:39:33 »
Ik heb wat geknoeid bij het opnieuw in werking stellen van mijn atheros-netwerkkaart op mijn laptop - deze was na een software-upgrade weer buiten werking gesteld. Het is me gelukt om de kaart weer aan de praat te krijgen, helaas blijft de laptop nu hangen bij het afsluiten.

Ik krijg de melding :
Network manager: Deactivating Device ath0
Network manager: Deactivating Device eth0
Network manager: nm_hal_deinit(): libhal dhutdown failed - connection is closed
Network manager: nm_dbus_init(): nm_dbus_init() could not get the system bus. Make sure the message bus daemon is running!
Network manager: nm_dbus_signql_device_status_change: assertion 'cb_data-->data-->dbus_connection' failed
Network manager: nm_dbus_signql_device_status_change: assertion 'cb_data-->data-->dbus_connection' failed
Network manager: nm_dbus_signql_device_status_change: assertion 'cb_data-->data-->dbus_connection' failed


Help?

Computer blijft hangen bij afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/21, 15:59:34 »
Dat kan kloppen. Ubuntu sluit eerst het netwerk af en dan pas NetworkManager. Moet ergens wel een handleidinkje voor zijn om dit aan te passen. Ik pas nl zelf de volgorde van mijn init scripts aan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Computer blijft hangen bij afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/21, 16:21:10 »
Normaal gesproken veroorzaakt dit alleen wat vertraging bij het afsluiten: na een tijdje wachten sluit de computer zichzelf alsnog af.

Bij mijn computers doet het zich af en toe voor na updates (niet na elke update overigens). Na een paar keer verdwijnt het vanzelf. Tot er weer eens updates komen....  :-)

Ach, er zijn ergere dingen.  :-)

Offline lordnoid

  • Lid
Computer blijft hangen bij afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/21, 17:08:24 »
Hangen als in: het scherm "freezet"?
Controleer dan of je in System -> Preferences -> Sessions wel "Power Manager" heb aangevinkt.