Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 412586 keer)

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1075 Gepost op: 2018/04/20, 10:44:07 »
Waardering voor de maker. Het is nog in ontwikkeling en bevat wat slordigheden. Overigens merk ik bij veel thema's dat het altijd wel iets heeft dat het onaf maakt.

Eigenlijk besef je dan pas hoe goed Ambiance gemaakt is.

Inderdaad...Ambiance is echt af gemaakt en een heel mooi rustig thema :)

Mvg Chanel

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1076 Gepost op: 2018/04/28, 15:57:04 »
Gisteren, op Koningsdag, was ik lekker aan het struinen. Ineens zie ik, half onder een tafel weg gestopt, een IBM Thinkpad R52 staan. Ik vraag aan de man: "Wat moet de laptop kosten?" Zegt de man: "Voor 2 euro mag je 'm meenemen, en dan krijg je de laptoptas er ook nog bij. Daarin zit ook de adapter van de computer!" Ik hoefde verder niet te twijfelen en kocht het oude beestje.

Eenmaal thuis bleek er Windows XP Professional op te staan. Windows boeit me niet zo, en bovendien is de ondersteuning voor XP ook al 4 jaar niet meer van toepassing, en dus ging ik even kijken wat de specs waren van deze machine. Die bleken voor huidige maatstaven niet spectaculair meer te zijn (had ik ook niet verwacht uiteraard!), en ik ging eens kijken welke distro ik erop zou kunnen kwakken die ook goed zou werken met zulke lage specs? AntiX, Bodhi Linux en één van de vele Puppy-varianten zou het er wel goed op doen. Ik koos voor Bodhi Linux.

Na de gebruikelijke handelingen van partitioneren, installeren van het besturingssysteem en configureren heb ik er nu een leuke laptop bij die het verrassend goed doet. Ondanks de beperkte specs doet 'ie het goed, is lekker snel met Bodhi en.... ik kan laten zien dat oude(re) hardware nog écht niet weggegooid hoeft te worden. Ik tik dit bericht dan ook op deze IBM Thinkpad.

Ik heb een screenshot van het bureaublad van Bodhi. Ik heb niets aangepast, alleen het standaard thema opgeroepen en een zelf gefabriceerd fris wallpapertje erbij gedaan. Dit is 'm:



Afbeelding 1: Bodhi Linux, geïnstalleerd op een oude IBM Thinkpad uit 2005. Ongelooflijk dat dit met Linux gewoon kan: een supermodern systeem op hele oude hardware.

Met deze laptop laat ik mensen zien dat je zelfs met computers ouder dan 10 jaar nog steeds een modern besturingssysteem kan draaien, en dat je dus niet elke 4 à 5 jaar naar de winkel moet rennen voor wéér een nieuw exemplaar.

Tot zover weer...  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1077 Gepost op: 2018/04/28, 19:22:41 »
O maar das een leuke!!
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1078 Gepost op: 2018/04/28, 21:05:49 »
@Marqeaux: Ik ben geen moderator maar als ik het was, zou ik je laatste post kopiëren en ook neerzetten in dit topic:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98074.msg990898#msg990898 (misschien hoort het er zelfs wel meer thuis)
Dat gaat over Linux en oude machines. Ondanks dat het al een tijd stil ligt, is het nog altijd een actueel topic. Voor mij een van de interessantste aspecten van Linux. Wat jij hier neerzet is een prachtig voorbeeld.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1079 Gepost op: 2018/04/30, 17:54:06 »
@Marqeaux: Ik ben geen moderator maar als ik het was, zou ik je laatste post kopiëren en ook neerzetten in dit topic:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98074.msg990898#msg990898 (misschien hoort het er zelfs wel meer thuis)
Dat gaat over Linux en oude machines. Ondanks dat het al een tijd stil ligt, is het nog altijd een actueel topic. Voor mij een van de interessantste aspecten van Linux. Wat jij hier neerzet is een prachtig voorbeeld.

Heb het zojuist gedaan hoor. Dank je voor de tip. Kijk HIER voor de bijdrage (met foto's en specificaties van de laptop).  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1080 Gepost op: 2018/05/01, 20:55:28 »
In de topic "Linux op oude "barrels". Hoe oud is oud en hoe bruikbaar is je machine nog?" had ik mijn posting geplaatst over een héle oude machine die ik nieuw leven moest inblazen. Om dingen niet door elkaar te laten lopen heb ik hier enkele screenshots van het bureaublad van het oude bakkie:


Afbeelding 1: Het bureaublad van AntiX met Fluxbox op een héle oude laptop uit 2002, met een openstaande terminal (ziet er altijd wel cool uit), een andere wallpaper dan de standaard, én... ik heb een beetje aan Conky gerommeld.

Om het forum niet teveel te belasten met overmatig veel foto's, via de volgende links de rest van de screenshots met een rechtstreekse verwijzing naar de afbeeldingen:

Screenshot 2: AntiX met wat kantoortoepassingen

Screenshot 3: AntiX met wat andere openstaande programmaatjes, inclusief de Mozilla Seamonkey browser

Screenshot 4: AntiX met een openstaande Abiword en Seamonkey E-mail

Screenshot 5: AntiX met een openstaande tekstgebaseerde webbrowser Elinks.

Screenshot 6: en tot slot: AntiX met wat openstaande terminalprogrammaatjes, voor mij onmisbare tools.

Moraal van dit verhaal: gooi je oude laptop dus nog niet weg, dank je oude trouwe computer niet zomaar af, maar kijk of je er nog iets bruikbaars van kan maken. Is het niet voor jezelf, dan misschien wel voor iemand die het minder breed heeft en die een computer wel op prijs zal stellen. :)
« Laatst bewerkt op: 2018/05/01, 21:18:46 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1081 Gepost op: 2018/05/02, 09:40:10 »
Leuk man anti xje erop.
Is er nog een beetje op te internetten op zon laptop? 
Of is die daar te oud voor? je zou antix-viewer daarvoor kunnen gebruiken voor simpelle internet sites
« Laatst bewerkt op: 2018/05/02, 09:43:55 door carbon »
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1082 Gepost op: 2018/05/02, 18:36:17 »
Leuk man anti xje erop.
Is er nog een beetje op te internetten op zon laptop? 
Of is die daar te oud voor? je zou antix-viewer daarvoor kunnen gebruiken voor simpelle internet sites

Internetten lukt wel, maar afhankelijk van welke site je opent. Het Ubuntu forum bijvoorbeeld is prima te doen met - in dit geval - Mozilla Seamonkey (is gek genoeg lichter dan Midori, die af en toe ook nog eens crasht.) Maar een website vol met reclame is gegarandeerd een overactiviteit van de computer en lange wachttijden. Voor sites zoals de Telegraaf open ik de eLinks2 browser. Sites zoals de Telegraaf verdienen trouwens ook dergelijke tekstbrowsers, want die website is verworden tot een zwaar irritante, schreeuwende lichtkrant. Ik had dit overigens al in DEZE topic beschreven. ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1083 Gepost op: 2018/05/05, 11:20:48 »
(<klik!)
Zo ziet het er tegenwoordig uit. Kunnen jullie zien wat er veranderd is ten opzichte van de laatste keer dat ik een desktopscreenshot postte?

Offline carbon

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1084 Gepost op: 2018/05/05, 20:56:47 »
De tijd  :P
 Geen Google, Gmail geen Dropbox en geen Youtube meer..Geeft een heerlijk gevoel :) Was gelukkig al verlost van MS


Offline EvC

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1086 Gepost op: 2018/05/05, 23:49:21 »
Ik had verwacht dat je de rode muispijl niet meer zichtbaar zou maken, maar dat is het ook niet.  :P
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon Prerelease + GNOME Boxes

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1087 Gepost op: 2018/05/06, 02:43:15 »
Ik heb mijn vrouw ooit een laptop cadeau gedaan (bijna 10 jaar geleden alweer in november), maar helaas heeft ze die nauwelijks gebruikt. Niet uit ondankbaarheid, maar gewoon omdat ze altijd weinig tijd heeft gehad om erachter te zitten, én omdat ze veel dingen doet via haar telefoon. En toen ik haar laatst een tablet gaf voor haar verjaardag zei ze dat ik haar laptop mocht hebben. Nou... ik blij, want dat ding is nog als nieuw.

Ik ben er vanmiddag mee aan de gang gegaan en heb er een mini.iso op geprakt, en die vervolgens uitgebouwd met de softwarepakketten die ik zelf wilde. Nu ga ik binnenkort mede een project opzetten op mijn werk, en ik wil deze laptop in gaan zetten puur voor mijn werk en om mijn privé-administratie op bij te houden. Ik heb de vrije keus in welke software ik mag gebruiken, dus is voor mij de keuze niet moeilijk: Linux met o.a. LibreOffice.

Ik ben inmiddels aardig opgeschoten met de laptop, en ik had er een bepaald idee bij hoe en wat ik zou gaan doen. Ik wilde expres géén fancy systeem die voldoet aan alle cosmetische eisen van vandaag de dag, maar ik wilde een omgeving die lijkt op een Linux desktop uit - pakweg - 2001. Lekker nostalgisch, dus géén mooie thema's, platte iconen en alle bling-bling van tegenwoordig. Nee, gewoon een oersaaie, bijna grauwe desktop met een stoffig uiterlijk. Dat leidt ook lekker weinig af en heeft als voordeel dat alles lekker licht en soepel loopt. En dat doet het, want ik heb een hele oude Xfce-thema gebruikt.

Een blokkendoosinstallatie dus, en ik heb er een minimale Xfce op geprakt. Deze vervolgens verder opgebouwd, en vervolgens alle software geïnstalleerd die ik denk nodig te hebben voor mijn werk. De hele LibreOffice suite dus, maar ook zaken zoals PDF-weergave (Atril), Firefox en Thunderbird, Mousepad, Mate Calculator, GIMP en Inkscape. Ook heb ik bedacht dat ik MS Office weleens zal moeten gebruiken in specifieke omstandigheden. Ik heb dus niet moeilijk gedaan met emuleren of rommelen met Wine, maar gewoon snelkoppelingen aangemaakt om daarmee MS Office online mee aan te spreken. Dat werkt goed genoeg, dus dat moet geen enkel probleem zijn. LibreOffice heeft toch altijd mijn voorkeur, maar ja... heel soms moet ik even switchen. Maar dan alleen als het écht niet anders kan!

Anyway: hier dus een screenshot van het systeem:


Afbeelding 1: Een blokkendoos Ubuntu, volledig aangepast voor een specifiek doeleinde (kantoor). Wallpaper heb ik zelf gemaakt in GIMP, net als die MS Office iconen op het bureaublad.

Ik heb er even een wallpapertje bij gemaakt (een eigen ontwerp van een paar jaar geleden voor een UbuntuStudio laptop), voor de gein er "MarqeauxOS" van gemaakt, en dat zie je ook terug in het bestandje van de os-release (zie de terminal). Die had ik even voor even bewerkt om deze screenshot te maken. Maar wat je feitelijk ziet is dus gewoon een minimale Ubuntu met Xfce en eigen gekozen software erop, niks spannends aan. En verder heb ik die MS Office iconen ook met GIMP gemaakt. En ze werken echt, want ze verwijzen naar MS Office online. Inloggen met je Microsoft account, vervolgens start één van de onderdelen van MS Office op in de browser, je ramt even op F11 voor een volledig scherm en.... je waant je heel even in Windows. Ha ha...  =D

Tot zover weer. Vanmiddag ga ik er weer mee verder.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

nahjo

  • Gast
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1088 Gepost op: 2018/05/06, 09:19:51 »
Yep, de datum ook. En de achtergrond. Maar dat bedoel ik niet...
Er staan updates klaar? ???

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1089 Gepost op: 2018/05/06, 11:35:39 »
Nee, ik ben mijn RAID-5 opslagsystemen aan het vervangen door LizardFS, een zogenaamd gedistribueerd netwerkbestandssysteem.

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1090 Gepost op: 2018/05/06, 23:00:08 »
Vanmiddag even verder gegaan met de blokkendoos. Er zit meer werk aan dan ik dacht, want steeds kom ik erachter dat bepaalde pakketten achteraf nog geïnstalleerd moeten worden. Een volledige Xubuntu is lekker makkelijk, maar dit was even lekker aanklooien geweest.

Na vannacht de zogenaamde "MarqeauxOS" desktop nu een hele foute "Xubuntu XP" desktop. Een hele slechte smaak, ik weet het, maar ik vond het toch leuk om 'm even te posten:



Afbeelding 1: De Teletubbie desktop is voor even weer terug. Niet helemaal, maar wel enkele gelijkenissen met de langstlopende Windows OS ooit. Ik waan me weer even in 2001.

Het heeft gelijkenissen met Windows XP, maar dit is kwalitatief natuurlijk veel beter dan XP ooit is geweest. Voor de gelegenheid heb ik zelfs de Xubuntu muis van het Xubuntu-logo "misbruikt" voor deze "Xubuntu XP". Gemaakt met GIMP overigens. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1091 Gepost op: 2018/05/13, 01:09:31 »
Xubuntu, Lubuntu en Ubuntu MATE, ik heb ze uitgebreid geprobeerd de afgelopen week. Om meteen met de deur in huis te vallen: met name Ubuntu MATE viel mij erg tegen. Sinds GTK3 het volledig heeft overgenomen is MATE minder makkelijk instelbaar ten opzichte van de eerdere versies en GNOME 2. Als voorbeeld: voorheen kon je je venster met een kleurenkiezer afstemmen op een bepaald kleurenpalet. Dit is tegenwoordig niet meer mogelijk, en daar baal ik behoorlijk van. Want daarmee zien het geheel er niet meer consistent uit, en eerlijk gezegd ben ik daar nogal gevoelig voor. Een desktop moet gewoon strak zijn (zeker anno 2018) en aanpasbaar. Fancy effecten hoeven voor mij niet, maar een beetje consistentie is voor mij erg belangrijk gebleken. En daarmee bedoel ik dat de overall-look overal hetzelfde is. En het bleek dat ik dit het beste kon bereiken met Xubuntu.

Op één laptop heb ik in een multiboot gemaakt met drie keer dezelfde Xubuntu geïnstalleerd, maar telkens met een compleet ander uiterlijk. Nee, voor mij geen gedoe met verschillende desktopomgevingen in één systeem installeren, want dat vind ik te rommelig worden. Dus dan maar een triootje Xubuntu naast elkaar. De laptop heeft voldoende schijfruimte, dus geen enkel probleem om het zó te doen. :)

Op de eerste partitie staat Xubuntu in een redelijk oorspronkelijke staat. Daar heb ik, op een paar kleine facetten na, weinig veranderd. Op de tweede partitie staat dezelfde Xubuntu maar met een klassieke Xfce-uiterlijk. Gewoon, om die vroegere feeling weer terug te krijgen zoals het was in beginjaren van het nieuwe millenium. En op partitie drie staat eveneens dezelfde Xubuntu, maar ditmaal "vermomd" als GNOME 2. Waarom? Omdat ik Gnome 2 nog steeds één van de beste desktopomgevingen vind die je kon vinden op alle Unix-like systemen. En MATE bood dit voor kort ook, maar sinds de laatste versies vind ik dat de instelmogelijkheden beperkter zijn geworden.

Anyway: met Xfce kom ik een heel eind, en hier is een screenshot van de "vermomde" Xfce:


Afbeelding 1: Xubuntu omgetoverd tot Gnome 2, met dank aan het uitermate flexibele Xfce. De wallpaper heb ik even geleend van een vroegere Fedora.

Xfce is de laatste tijd toch wel mijn favoriete desktopomgeving geworden. Het is licht, het is mooi, het is flexibel, het is aanpasbaar, het is snel... het is gewoon TOP. :)
« Laatst bewerkt op: 2018/05/13, 01:11:31 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1092 Gepost op: 2018/05/13, 13:23:40 »
@Marqueax
U bent lekker bezig!! Hulde!!
Voor een deel geef ik u de hand aangaande XFCE het is mijn tweede favoriet na KDE. Hoewel.......KDE 4 was/ben ik uitgesproken fan van. KDE plasma 5 vind ik een beetje vlak. Misschien omdat er nog niet zoveel custom made thema's en zo voor zijn.
Wat u noemt als eigenschappen van XFCE ben ik het roerend mee eens! Omdat MINT de KDE versie een zetje gaat geven, ben ik mij alvast er op aan het instellen dat XFCE mijn favoriet van MINT gaat worden. MIjn voorkeur voor MINT is dan weer pure luiheid omdat alles er al in zit wat ik nodig heb.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/13, 13:40:27 door ZijneBalorigheid »
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1093 Gepost op: 2018/05/13, 17:13:12 »
(<klik voor groter beeld)
Dit is een Debian Testing XFCE desktop die ik op vraag heb aangepast om zoveel mogelijk te lijken op een Ubuntu 17.04 met Unity desktop. Degene die het vroeg was Unity gewend, wilde een rolling release en zag het niet zitten dat Ubuntu Unity laat vallen om Gnome3 te omarmen.

Offline rico70

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1094 Gepost op: 2018/05/13, 17:20:34 »
Anyway: met Xfce kom ik een heel eind, en hier is een screenshot van de "vermomde" Xfce:
Mooi. Zit het GNOME menu in de standaard add-ons van Xfce of heb je daar iets anders voor gebruikt?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1095 Gepost op: 2018/05/13, 23:00:36 »
@Marqeaux: de beroemde luchtballonnen van Fedora 7!   :)
https://www.google.com/search?q=Fedora+7&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1_9SDy4PbAhWKGuwKHcsSAHEQ_AUICigB&biw=1380&bih=905

De mooiste grafische kunst die ik bij een distro ooit ben tegengekomen. Ook het opstartscherm was helemaal in die stijl....
« Laatst bewerkt op: 2018/05/13, 23:03:10 door Pjotr »

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1096 Gepost op: 2018/05/13, 23:45:10 »
@Marqueax
U bent lekker bezig!! Hulde!!
Voor een deel geef ik u de hand aangaande XFCE het is mijn tweede favoriet na KDE. Hoewel.......KDE 4 was/ben ik uitgesproken fan van. KDE plasma 5 vind ik een beetje vlak. Misschien omdat er nog niet zoveel custom made thema's en zo voor zijn.
Wat u noemt als eigenschappen van XFCE ben ik het roerend mee eens! Omdat MINT de KDE versie een zetje gaat geven, ben ik mij alvast er op aan het instellen dat XFCE mijn favoriet van MINT gaat worden. MIjn voorkeur voor MINT is dan weer pure luiheid omdat alles er al in zit wat ik nodig heb.

KDE 4 heb ik ook altijd mooier gevonden dan KDE 5. KDE draai ik ook graag, maar het is te zwaar voor vele van mijn laptops. Ik heb nog één installatie met Mint KDE 18.1 (heb ooit een screenshot ervan gepost), maar eerlijk gezegd heeft die laptop al een tijdje niet aan gestaan. Die laptop is één van mijn zwaarste laptops qua specs, maar ook een hele grote 17,3 inch, dus minder makkelijk mee te nemen. :)

Xfce vond ik vroeger erg "Fisher Price" achtig aandoen, maar tegenwoordig is het een hele strakke en mooie desktopomgeving geworden. Xfce is volgens mij ook het best te finetunen qua uiterlijk. Méér in ieder geval dan MATE tegenwoordig, die steeds meer in begint te leveren qua aanpasbaarheid. Heel jammer, want ik had altijd een warm hart voor MATE. Maar dat komt vanwege Gnome 2, wat ik altijd erg fijn vond werken.  Xfce heeft die rol overgenomen wat mij betreft.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/13, 23:58:17 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1097 Gepost op: 2018/05/13, 23:48:07 »
Anyway: met Xfce kom ik een heel eind, en hier is een screenshot van de "vermomde" Xfce:
Mooi. Zit het GNOME menu in de standaard add-ons van Xfce of heb je daar iets anders voor gebruikt?

Ja, alles wat ik hiervoor gebruikt heb zit in de standaard add-ons. Ik heb niets extra's geïnstalleerd. Het toepassingsmenu heet gewoon (hoe kan het ook anders) "Toepassingsmenu", en het deel met de locaties heet..... ja ja, je raadt het al: "Locaties". Het zit gewoon standaard in Xubuntu.

Nog even het XFCE-muisje ingewisseld voor het Gnome-voetje, en pats... het lijkt erop. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1098 Gepost op: 2018/05/13, 23:55:30 »
@Marqeaux: de beroemde luchtballonnen van Fedora 7!   :)
https://www.google.com/search?q=Fedora+7&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj1_9SDy4PbAhWKGuwKHcsSAHEQ_AUICigB&biw=1380&bih=905

De mooiste grafische kunst die ik bij een distro ooit ben tegengekomen. Ook het opstartscherm was helemaal in die stijl....


Ja, klopt Pjotr! Wat was 'ie mooi hè, die Fedora 7? Heb 'm even kort gedraaid, maar vond Ubuntu tóch lekkerder werken. Maar het artwork was fantastisch. Ik vond het jammer dat ze van het opstartscherm (die ballon achter een wolk) nooit een wallpaper hebben gemaakt. Ik ben 'm in ieder geval nooit in die hoedanigheid tegengekomen.

Alle wallpapers die ik mooi vond bewaarde ik. Doe ik nog steeds. Deze wallpaper vond ik terug op een oude opslagschijf en vond 'm wel leuk om 'm hiervoor te gebruiken. :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline rico70

  • Lid
Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #1099 Gepost op: 2018/05/14, 00:16:50 »
Het toepassingsmenu heet gewoon (hoe kan het ook anders) "Toepassingsmenu", en het deel met de locaties heet..... ja ja, je raadt het al: "Locaties". Het zit gewoon standaard in Xubuntu.

Nog even het XFCE-muisje ingewisseld voor het Gnome-voetje, en pats... het lijkt erop. :)
Ah, ik zocht naar de balk zoals in GNOME 2, het zijn dus 2 losse eenheden. Bedankt