Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD met .wma bestanden schrijven  (gelezen 824 keer)

CD met .wma bestanden schrijven
« Gepost op: 2007/08/15, 12:36:54 »
Ik wil een audio-CD schrijven met enkele .wma bestanden (gedownload door mijn dochter).  K3b herkent het formaat niet, en Serpentine ook niet.  Wat nu ?
Tussen haakjes: ik heb geen enkel probleem om deze bestanden af te spelen. Converteren van deze bestanden naar mp3 lukt me ook niet.  Ik kan wel een CD converteren naar mp3.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline vanadium

  • Lid
CD met .wma bestanden schrijven
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/15, 13:21:09 »
Ik onderstel dat je audio CD's wil maken. Je moet eerst je wma's omzetten naar WAV formaat (niet gecomprimeerd en universeel). Elk programma om audio CD's te maken kent dat. Als je wma kan afspelen, ben je wellicht halfweg, want media player software heeft dikwijls een functie om de output naar een WAV te schrijven in plaats van het af te spelen. Het zal helpen als je eens specifieert welke van je programma's met wma overweg kunnen. Omdat wma een moeilijk, proprietair formaat is, vermijd je het best als je kan.

CD met .wma bestanden schrijven
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/15, 17:29:21 »
@Vanadium
Zelfs Totem speelt m'n WMA, dat is niet het probleem.  Ik kreeg ze alleen niet geconverteerd in mp3, wat de eigenlijke bedoeling was.  Nu heb ik je raad opgevolgd, en ze eerst omgezet in WAV. Dat lukte niet met Banshee, niet met soundKonverter (met een K), maar wel met SoundConverter (met een C). In 12 seconden voor 15 liedjes !  Daarna heb ik die WAV-files dan omgezet in mp3 (1 minuut 31 seconden) en nu kunnen ze op de mp3-speler van mijn dochter.
Dat ik eerst het gedacht had om ze op CD te zetten, was omdat Banshee heel goed is in het rippen van CD èn tegelijk omzetten in mp3, en omdat ik dat ook zou kunnen met soundKonverter  (met een K). Deze omweg is dus niet meer nodig. Jouw "omweg" heeft me gebracht waar ik wezen wilde. Zaak opgelost.
Er is nog wel iets anders, maar dat wordt een ander topic...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...