Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: android 4.0.02  (gelezen 564 keer)

Offline peter40

  • Lid
android 4.0.02
« Gepost op: 2016/06/16, 13:08:29 »
Ik heb een oude odyx android tablet. Weet iemand hoe je die kunt upgraden?

DarkEra

  • Gast
Re: android 4.0.02
« Reactie #1 Gepost op: 2016/06/16, 14:07:46 »
Geef eens wat meer info over die tablet, exact type, serienummer etc. etc., zodat men daarop kan gaan zoeken. Aangezien het al een ouder tablet betreft zoals je zelf aangaf, moet je niet verwachten dat je naar Android 5.1.1 of 6.0.1 kan upgraden. Ook is er veel afhankelijk van de hardware die erin zit en daar het een nogal onbekend merk is (Odys en niet Odyx zover ik op Google heb kunnen zien) kan je er meestal vanuit gaan dat er geen custom rom voor bestaat dus flashen naar zo'n custom rom zoals Cyanogenmod zal al niet mogelijk zijn.

Zulke oudere tablets die geen Android versie updates meer ontvangenzijn meestal alleen nog geschikt om foto's op te bekijken, wat muziek op te luisteren of weg te brengen om recycled te kunne  worden. Op internet zou ik er zeker niet meer mee gaan daar er behoorlijk wat veiligheids lekken in zitten, beschermd tegen Stagefright en alle andere ellende ben je in ieder geval niet met die Android 4.0.2.



Offline peter40

  • Lid
Re: android 4.0.02
« Reactie #2 Gepost op: 2016/06/17, 11:13:13 »
Ik hen een app geinstalleerd en die kon geen update vinden en ook voor odys zelf is ie te oud. Welk tablet is aan te raden?

DarkEra

  • Gast
Re: android 4.0.02
« Reactie #3 Gepost op: 2016/06/17, 12:05:33 »
Dat ligt er geheel aan hoeveel je wil uitgeven, hoe groot hij moet zijn (7, 8 of 10 inch) en waarvoor je de tablet wil gaan gebruiken. Daarom raad ik aan om naar een winkel te gaan en je daar te laten adviseren wat het beste bij je past maar blijf weg van de onbekendere merken en de toestelen die de verouderde Android 4.X draaien. Zorg dat je op z'n minst een tablet aanschaft waar Android 5.1.1 op zit of Android 6.0.1 zodat je nog even vooruit kan, ook kwa ondersteuning. Medion is ook geen aanrader dus laat je die ook niet aansmeren. Kijk naar bekende merken zoals Asus, Acer, Samsung, Lenovo bijvoorbeeld.

Ikzelf ben sinds een aantal weken in het bezit van een Samsung Galaxy Tab A6, een 7" Wifi model dat onlangs in Maart is uitgebracht en dan zit je op de prijs van zo'n €159,-. Ben je into gamen dan heb je voor €199,- de Nvidia Shield wat een goede 8" tablet blijkt te zijn voor die prijs en beschik je over Android 6.0.1 na een update zover ik begrepen heb uit reviews. :)

Offline peter40

  • Lid
Re: android 4.0.02
« Reactie #4 Gepost op: 2016/06/17, 14:14:38 »
Dank voor de info.