Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iwlist scan = OK, NetworkManager = trage update  (gelezen 1085 keer)

win2lin

  • Gast
iwlist scan = OK, NetworkManager = trage update
« Gepost op: 2007/05/25, 18:51:30 »
De wireless is correct geconfigureerd en thuis kan ik zonder probleem op mijn wireless. Ik heb echter een probleem als ik eens wou wardriven op de trein. Als ik commandline "iwlist scan" uitvoer zie ik dat de beschikbaar wireless networks snel geupdated worden. Ik test het op de trein en zie de netwerken komen en vertrekken via de commandline maar in de NetworkManager blijven ze blijkbaar véél langer staan. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de NetworkManager opnieuw zoekt naar de beschikbare draadloze netwerken?  (ik weet wel dat de trein véél te snel rijdt om effectief connectie te kunnen maken, maar wil gewoon dat de NetworkManager sneller update welke de beschikbare netwerken zijn.

alvast bedankt voor jullie hulp (ps: ik ben géén linux expert en heb maar héél basis kennis van Linux. Dit zal je nog wel merken in de nabije toekomst als ik hier met nog meer vragen kom ;-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
iwlist scan = OK, NetworkManager = trage update
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/07, 11:29:48 »
Wat googlen levert het volgende op.
network-manager heeft een time-out waarmee het resultaat wordt ververst. Standaard staat deze op 5 seconden. De instelling is: schedule_scan_results_timeout.

Helaas heb ik (nog) niet gevonden hoe die instelling gewijzigd moet worden, als het überhaupt al kan, maar misschien kun jij hier verder mee aan de slag? Google eens op 'network-manager setting scan timeout'.