Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbele 8.04 in grub  (gelezen 860 keer)

Dubbele 8.04 in grub
« Gepost op: 2008/04/27, 13:41:26 »
Na het upgraden van 7.10 naar 8.04 heb ik nu opeens in grub 2 keer versie 8.04 staan.
éénmaal versie 2.6.24-16 + recovery en éénmaal versie 2.6.22-14 + recovery mode.
Als ik nu opstart met 2.6.24-16, kan ik geen verbinding meer maken met ADSL, terwijl dat onder de andere versie wel lukt. Maar in deze versie (2.6.24-14) krijg ik dan weer geen geluid via de externe boxen, wat bij versie 2.6.24-16 wel lukt.
Wat heb ik verkeerd gedaan??

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dubbele 8.04 in grub
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 13:51:57 »
Doe eens een schone installatie van 8.04. Dus met formatteren en al. Waarschijnlijk is je probleem dan weg.

Dubbele 8.04 in grub
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 14:01:53 »
Als ik dat zou doe, en dan eerst de komplete home-map save op een usb of cd, dan een komplete schone installatie vanaf live-cd, en daarna de home-map gewoon terug kopieer; blijven dan al mijn oude instellingen behouden?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dubbele 8.04 in grub
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 14:03:01 »
In beginsel wel, maar dan heb je weer geen "schone lei"....

Het zijn juist de oude instellingen, die soms lastig doen bij een opwaardering. Dat is de harde praktijk.

Daarom raad ik opwaardering van een oude versie naar een nieuwere versie, doorgaans af.

Offline HP

  • Lid
Dubbele 8.04 in grub
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 11:36:16 »
Maar om dan direct aan te raden om een schone install te doen gaat m.i. te ver!
Men kan ook de /boot/grub/menu.lst aanpassen en bij foutmeldingen betreffende grub eerst eens verder kijken op de hulp pagina's van het forum. Ik heb hetzelfde probleem als de OP, bij een upgrade van 7.10 naar 8.04. Maar erger is, dat ik nog een foutmelding krijg: error 21. [edit: Deze is inmiddels opgelost......... lees hieronder]
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline HP

  • Lid
Dubbele 8.04 in grub
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 12:17:36 »
For the record: in het grubkeuzemenu bij opstarten kun je door de 'e' te toetsen de commandline aanpassen, daar heb ik root (hd1,0) veranderd in root (hd0,0) en dan opstarten door 'b' te toetsen; vervolgens dit ook in de /boot/grub/menu.lst nogmaals maar nu definitief veranderd. Dat laatste niet vergeten!!! Het werkt nu, een Hewlett Packard Vectra P3-800mhz draait Ubuntu 8.04.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]