Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virtualbox fullscreen draaien  (gelezen 1987 keer)

Offline stegert

  • Lid
virtualbox fullscreen draaien
« Gepost op: 2007/10/03, 20:24:19 »
Hallo,

Ik heb enige tijd Ubuntu op mijn systeem staan echter gebruik ik virtualbox daarnaast om windows xp te draaien voor wat software welke niet voor Linux gelijkwaardig beschikbaar is.
Het probleem waarmee ik zit is dat ik windows niet fullscreen gedraait krijg, mijn systeem is een laptop met een breedbeeld echter kan ik bij de instellingen alleen kiezen voor standaard formaten waardoor veel verloren ruimte aan de zijkanten. Nu zag ik dat in windows bij apartaatbeheer onder de grafische kaart vraagtekens staan, getracht om de driver te installeren maar deze geeft aan dat het niet kan worden geinstalleerd met deze melding >systeem voldoet niet aan de minimale eisen voor installatie van de software, het installatie programma word afgesloten.
de grafische kaart is een 945GM/GMS/940GML Express integrated Graphics controller.

Kan iemand mij hiermee verder helpen ??

alvast bedankt voor evt. reacties.


mvrgr. Marco

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
virtualbox fullscreen draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/03, 20:46:03 »
Heb je de guest additions geinstalleerd?

Offline stegert

  • Lid
virtualbox fullscreen draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/04, 07:05:27 »
waar kan ik de guest additions vinden??

virtualbox fullscreen draaien
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/04, 09:55:26 »
als windows is opgestart, bovenaan in virtualbox: devices - install guest additions...dan gewoon instructies volgen, dan rechtse ctrl + f voor fullscreen...dan kunt ge in het menu bovenaan ook ergens kiezen voor wat met het scherm te doen...automatic resize ofzo heet er een van...zodat de resolutie veranderd met de grootte van uw kader...

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
virtualbox fullscreen draaien
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/04, 10:48:35 »
Toevoeging op Nunslaughter: als de additions geinstalleerd zijn, zie je een icoontje verschijnen in de icon-tray van Win-XP.

Offline stegert

  • Lid
virtualbox fullscreen draaien
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/04, 19:34:28 »
Nunslaughter en markba hartelijk dank voor jullie inbreng, inderdaad dit was het benodigde om hem fullscreen gedraait te krijgen.
Nu is Linux voor mijn perfect geworden, alles kan ik gewoon onder linux doen en alleen autocad zal ik dan hellaas nog moeten blijven draaien in de virtualbox maargoed.

mvrgr. Marco