Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: open office komt niet voor in hoofd menu [Opgelost]  (gelezen 728 keer)

van_zwier

  • Gast
open office komt niet voor in hoofd menu [Opgelost]
« Gepost op: 2009/11/09, 10:59:51 »
Goedemorgen,

Heb een klein probleem met het opstarten van open office vanuit het hoofdmenu.
Ik had op mijn installatie in eerste instantie, losse debs van versie 3.1 geinstalleerd op ubuntu 9.04, upgrade gedaan, en dacht waarom niet weer terug naar de standaard van de 9.10

De debs verwijderd (versie 1:3.1.1-19), de nieuwe standaard van ubuntu 9.10 (versie 1:3.1.1-5ubuntu1) geinstalleerd.
Wil ik nu open office opstarten, staan ze niet in het menu.
In synaptic zoekend kom ik pakket : openoffice.org-debian-menus tegen, wil ik die installeren (omdat ik dacht de oplossing te hebben) krijg ik onderstaande foutmelding:

openoffice.org-debian-menus:

Pakket openoffice.org-debian-menus is niet beschikbaar, maar bestaat wel in de database.
Dit betekent meestal dat het pakket genoemd is als afhankelijkheid en niet beschikbaar is gemaakt, verouderd is of niet beschikbaar is vanwege de huidige bronnenlijst

Dus, heb ik als vraag hoe kan ik open office dan wel terug krijgen in mijn menu?

Groet,

van_zwier
« Laatst bewerkt op: 2009/11/09, 15:21:08 door van_zwier »

Re: open office komt niet voor in hoofd menu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 11:18:29 »
Citaat
Dus, heb ik als vraag hoe kan ik open office dan wel terug krijgen in mijn menu?

Staat die niet onder Toepassingen => Kantoor?
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

van_zwier

  • Gast
Re: open office komt niet voor in hoofd menu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/09, 11:59:54 »
Citaat
Dus, heb ik als vraag hoe kan ik open office dan wel terug krijgen in mijn menu?

Staat die niet onder Toepassingen => Kantoor?

Tja, dat is nu juist de vraag. Het staat daar inderdaad niet.
Vandaar dat ik probeer dit met de hand erin te zetten.

Tenzij dit op een andere manier is op te lossen?

Re: open office komt niet voor in hoofd menu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/09, 12:22:16 »
Met de hand kan het in ieder geval wel..
Rechtermuisknop op menu, menu bewerken..
Dan klik je op kantoor, dan klik je op het rechtergedeelte (op evolution e-mail en agenda bijvoorbeeld). En dan op Nieuw item.

Dan kan je bij naam de naam invullen, via commando vul je het commando in en commentaar kan je eventueel zelf toevoegen.
Als hij al tussen kantoor staat, maar is het vierkantje niet aangevinkt, dan druk je op het vierkantje om het weer aan te vinken.

Bij het commando moet je het volgende invullen:

ooffice -writer %F voor OpenOffice tekstverwerker (Word)
ooffice -calc %F Voor OpenOffice rekenblad (Excell)
ooffice -impress %F Voor OpenOffice presentatie (powerpoint)

De programmetjes moet je zelf toevoegen, ik weet niet waar deze staan.. Maar je kan ze wel van google halen ;) (Plaatje links indrukken tijdens het toevoegen van een nieuw item om een nieuw pictogram te maken)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

van_zwier

  • Gast
Re: open office komt niet voor in hoofd menu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/09, 14:41:17 »
@Sjoerd,
Toevoegen lukt inderdaad prima zo, echter struikel ik nog over het icoontje, moeten die icoontjes met root rechten of gebruikersrechten in de map usr/shared/pixmaps worden gezet?

Het wil me maar niet goed lukken om, nadat ik icoontjes via gksu nautilus heb geplakt om die te kunnen gebruiken.

van_zwier

  • Gast
Re: open office komt niet voor in hoofd menu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/09, 15:02:16 »
yep, het waren de rechten van de icoontjes, rechten op de gebruiker gezet, helemaal blij mee.