Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?  (gelezen 2313 keer)

dader

  • Gast
Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Gepost op: 2007/01/09, 09:00:24 »
Hallo allemaal!
 
Ik zit met een probleem waar jullie misschien wel een antwoord op hebben; ik draai nu Ubuntu op een PC, mijn vriendin heeft een i-book (MAC) en wil natuurlijk draadloos werken en doet dat via zo'n wit airport ding.
Op de modem van de internetprovider zit maar 1 uitgang voor internet dus moest ik ook een kaart kopen met een ontvanger zodat ik met mijn PC ook via de airport kan internetten. Met windows is dat geen probleem maar kan dit ook met Ubuntu?

Herkent Ubuntu via een PC het (MAC)airport station?
 
Thankz

Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/09, 13:07:53 »
Hey misschien heb je wat aan deze link.
Hier is het iemand gelukt onder Edgy Eft (6.10)

Laat weten als het gelukt is.

Offline ruujan

  • Lid
Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/09, 13:13:42 »
Volgens mij is het geen probleem, afgezien van het instellen van een WEP-key. Bij de Airport wordt meestal een Passphrase gebruikt. Deze wordt omgerekend naar een hexadecimale wepkey waarmee je vanaf je apple inlogt op het WLan.
Toen ik me er mee bezig hield was die omrekening nog een goed bewaard geheim en dus bleef er niets anders over om zowel op de MAC als op de Airport een hexadecimale code te gebruiken ipv een passphrase. Deze code kun je dan ook gebruiken op je PC.

Ruud.

dader

  • Gast
Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/09, 13:24:20 »
Citaat van: thijssie
Hey misschien heb je wat aan deze link.
Hier is het iemand gelukt onder Edgy Eft (6.10)

Laat weten als het gelukt is.
Kun je de link misschien ook plaatsen? :-)

Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/09, 15:06:07 »
Mijn excuses:
Alsjeblieft

gr
thijssie

Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/01/13, 18:50:25 »
Hier gebruiken we ook een airport voor draadloos internet,
ik gebruik Dapper en mjin kotgenoot mac en soms windows
De WEPkey werkend krijgen ging niet helemaal vanzelf maar we hebben er wel iets op gevonden.
Die airport maakt namelijk echt een wachtwoord en dat lukte niet icm windows en dapper
We hebben nu gewoon een wachtwoord van 13karakters ingesteld, Dat komt overeen met een 64bits sleutel geloof ik. Als je in Dapper dat wachtwoord opgeeft als WEP key en als Key type "plain" selecteert werkt het perfect.

dader

  • Gast
Ubuntu op PC-Draadloss via Airport?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/01/20, 21:46:07 »
Helaas werkt mijn draadloze set-up nog steeds niet, ik heb inmiddels veel wiki's gelezen maar kom er niet uit.

Ik weet inmiddels dat mijn kaart een Digiconnect is met Ralink RT2600 chipset, deze moet dus in verbinding komen met een airport express.

Kan iemand helpen?