Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update van feisty fawn naar gusty  (gelezen 2430 keer)

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Gepost op: 2007/09/27, 21:12:46 »
Ik denk er over om opnieuw met ubuntu te beginnen, echter als ik ubuntu nu installeer, hoe zit het dan met de update die binnenkort uitkomt?
Hoe verloopt zo'n update voor mijn systeem, moet ik dan alles opnieuw installeren? of..

Ben benieuwd naar de reacties, als ik alles opnieuw moet installeren wacht ik nog even tot gusty is gereleased...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/27, 21:16:32 »
Citaat van: langezwieper
Ik denk er over om opnieuw met ubuntu te beginnen, echter als ik ubuntu nu installeer, hoe zit het dan met de update die binnenkort uitkomt?
Hoe verloopt zo'n update voor mijn systeem, moet ik dan alles opnieuw installeren? of..

Ben benieuwd naar de reacties, als ik alles opnieuw moet installeren wacht ik nog even tot gusty is gereleased...
het conservatieve antwoord is: wacht tot de off. release. is beter.
minder dan een maandje.....
-of een fresh install
-of de update manager het werk laten doen van feisty tzt. die geeft aan of er geupgrade moeten worden naar gutsy

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/27, 21:23:48 »
maar de update manager zijn werk laten loopt mss toch ni zo fijn als een fresh install? Misschien een idee dat ik naar de dag van de presentatie kom, kan misschien iemand mij dan helpen :)

Exteris

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/27, 21:31:00 »
Vast wel, ik ben eigenlijk van plan em mijn nieuwe pc daar ook in elkaar te zetten (heb ik eigenlijk nog nooit gedaan), en er zijn vast wel mensen die willen helpen.

Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/27, 21:35:24 »
Citaat van: langezwieper
maar de update manager zijn werk laten loopt mss toch ni zo fijn als een fresh install? Misschien een idee dat ik naar de dag van de presentatie kom, kan misschien iemand mij dan helpen :)
Prima plan......het komt vast wel goed. Sowieso was het altijd een stuk minder moeilijk dan ik verwachtte dus dat zal nu ook wel weer het geval zijn. Voorlopig gok ik er zelf op dat het mij wel zal lukken en ik ben bij lange na geen nerd.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/27, 21:40:17 »
idd langezwieper kom langs in hilversum! en schrijf je ff in! ;)

Kukabura

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/28, 08:27:30 »
Zijn er veel veranderingen in 7.10 ten opzichte van 7.04?? PC van een collega is namelijk gecrasht (uiteraard Windows) en wil nu ook over op Ubuntu, hij kan echter niet nog 3 weken wachten op een draaiend systeem. Kan ik dan niet beter 7.04 installeren, draait bij mijzelf nu ook prima?

Offline Tico

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/28, 08:48:46 »
In dit topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/9268 is al veel gezegd over Gutsy Gibbon
en op  http://www.ubuntu.com/testing/gutsybeta (of https://launchpad.net/ubuntu/gutsy/+specs) kun je kijken of er iets van jullie gading bij zit. Iedereen heeft namelijk andere wensen. Ik kijk reikhalzend uit naar de betere ondersteuning van wireless netwerk ondersteuning, maar een ander vind de ondersteuning van winmodems weer belangrijker, persoonlijke keuze dus. 7.04 is overigens stabiel genoeg om als verse install te gebruiken, dat kun je gerust pakken en in oktober evt. upgraden

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/29, 11:43:21 »
Hm ik heb gezien dat er in Hasselt ook een release party is (nu lig ik volgens mij precies in het midden tussen hilversum en hasselt), ik zag op de affiche van hasselt dat er mensen aanwezig waren om te helpen met allerlij zaken maar dit is in Hilversum ook gewoon het geval dan...

Hm lastige keuze voor mij
edit: is er dan daar ook een gratis cdtje te verkrijgen met de laatste versie?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/29, 11:48:53 »
Citaat van: langezwieper
Hm ik heb gezien dat er in Hasselt ook een release party is (nu lig ik volgens mij precies in het midden tussen hilversum en hasselt), ik zag op de affiche van hasselt dat er mensen aanwezig waren om te helpen met allerlij zaken maar dit is in Hilversum ook gewoon het geval dan...

Hm lastige keuze voor mij
edit: is er dan daar ook een gratis cdtje te verkrijgen met de laatste versie?
install cd's moeten er zijn. ik hoop genoeg...:)

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #10 Gepost op: 2007/09/29, 17:47:55 »
Damn dilemma, 1 minuut verschil in reistijd...

Aankomst   
18 Albrecht Rodenbachstraat Hasselt, Vlaams Gewest (België)
Afstanden : 112.72 km dont Waarvan autosnelwegen : 86.91 km
Duur (1) : 01H22
Voertuig : Grote auto
Benzine : 11.89 € (10 l)
   
Aankomst   
59 Augustinushof Hilversum, (Nederland)
Afstanden : 117.77 km dont Waarvan autosnelwegen : 99.33 km
Duur (1) : 01H23
Voertuig : Grote auto
Benzine : 12.58 € (10 l)


waar moet ik me nu inschrijven :)

Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #11 Gepost op: 2007/09/29, 22:02:09 »
Het is heel simpel: je gaat gewoon naar alletwee.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Tico

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/01, 08:48:33 »
Citaat van: langezwieper
Damn dilemma, 1 minuut verschil in reistijd...

Aankomst   
18 Albrecht Rodenbachstraat Hasselt, Vlaams Gewest (België)
Afstanden : 112.72 km dont Waarvan autosnelwegen : 86.91 km
Duur (1) : 01H22
Voertuig : Grote auto
Benzine : 11.89 € (10 l)
   
Aankomst   
59 Augustinushof Hilversum, (Nederland)
Afstanden : 117.77 km dont Waarvan autosnelwegen : 99.33 km
Duur (1) : 01H23
Voertuig : Grote auto
Benzine : 12.58 € (10 l)


waar moet ik me nu inschrijven :)
Als je een 'échte' Ollander bent, ga je natuurlijk naar de goedkoopste van de twee ;) .......volgens jouw berekeningen zou je dan naar Hasselt moeten, maar als je D'n Hellinga niet wilt teleurstellen ga je natuurlijk naar Hilversum. Dilemma's, dilemma's!

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/01, 08:54:47 »
Naja ben een "ollander" in belgie dus, blijft een dilemma, grootste voordeel van hasselt is wel dat het al de 20ste oktober itst 27 in hilversum.
Maar ik ga wel naar alle 2 denk ik ^^

edit: ingeschreven voor hilversum ;)

KwastjeModus

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/01, 14:10:17 »
Toch heb ik nog wel een vraag over het updaten van Feisty naar Gusty... Ik heb net verleden week Feisty gepakt. Ben de boel nu aan het inrichten. Gaat updaten naar Gusty wel via de updatemanager? (even los van de vraag of sommigen een fresh install beter vinden.)

langezwieper

  • Gast
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/01, 16:40:13 »
Citaat van: burgerleo
Toch heb ik nog wel een vraag over het updaten van Feisty naar Gusty... Ik heb net verleden week Feisty gepakt. Ben de boel nu aan het inrichten. Gaat updaten naar Gusty wel via de updatemanager? (even los van de vraag of sommigen een fresh install beter vinden.)
Dit antwoord is hier al gegeven (2de post) nl:

het conservatieve antwoord is: wacht tot de off. release. is beter.
minder dan een maandje.....
-of een fresh install
-of de update manager het werk laten doen van feisty tzt. die geeft aan of er geupgrade moeten worden naar gutsy

Offline Tico

  • Lid
Update van feisty fawn naar gusty
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/01, 20:43:35 »
Citaat van: burgerleo
Toch heb ik nog wel een vraag over het updaten van Feisty naar Gusty... Ik heb net verleden week Feisty gepakt. Ben de boel nu aan het inrichten. Gaat updaten naar Gusty wel via de updatemanager? (even los van de vraag of sommigen een fresh install beter vinden.)
Zodra er een update is krijg je daar in Synaptic een melding van welke je vervolgens  kunt kiezen (Dit antwoord ook los can de vraag of een fresh install beter is ;) )