Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: How to: Unbuntu & t-mobile Internet Stick Pre Paid  (gelezen 1990 keer)

Offline bertito

  • Lid
How to: Unbuntu & t-mobile Internet Stick Pre Paid
« Gepost op: 2009/11/23, 21:54:00 »
In deze korte handleiding zal ik laten zien hoe eenvoudig het voor mij was om een draadloze verbinding op te zetten met het internet via de Internet Stick Pre Paid van t-mobile.

  • Installeer/gebruik ubuntu versie 9.10
  • Verbind de USB stick aan je PC en wacht even totdat het icoontje van de stick op het bureaublad verschijnt. Probeer de software niet te installeren via het icoontje, want het is een Windows installer, en zal hoogstwaarschijnlijk niet werken.
  • Ga naar Systeem > Voorkeuren > Netwerkverbindingen
  • Bij het tabblad Mobiel breedband staat t-mobile vermeld, klik erop en klik bewerken.
  • Bij het eerste tabblad staat als het goed is bij nummer *99#, Ik hoefde hier niet het 06 nummer in te vullen van de stick. Bij APN staat internet en bij pin vul je je pincode in. Ik had deze al veranderd in mijn eigen pin m.b.v. een Windows installatie en de originele software die op de stick staat.
  • Gebruikersnaam en wachtwoord kunnen leeg blijven. De tabbladen PPP en IPv4 hoefde ik ook niet in te stellen.
  • Klik bovenin je scherm op verbindingen, en kies Verbinden breedband t-mobile, de verbinding wordt tot stand gebracht en een zwarte popup geeft het resultaat weer. Mijn verbinding is 8 van de 10 keer stabiel, soms valt hij weg, gelukkig is opnieuw verbinden 2 muisklikken.
  • Via een speciale website-pagina van t-mobile kun je je prepaid opladen, die zie je alleen als je met de stick verbinding hebt.

Hieronder 4 screenshots van mijn instellingen: