Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edubuntu  (gelezen 622 keer)

Offline johande

  • Lid
Edubuntu
« Gepost op: 2012/10/24, 07:47:54 »
Ik heb momenteel een laptop die ik wil klaarmaken voor de kids (5-7jaar) om mee te "werken".
Het zou vooral dienen om:
- de blog en site van de school te bekijken.
- via een browser oefeningen maken (vie de site van de school)

installeer ik nu best Edubuntu erop, omdat deze speciaal voor kinderen is? Ik lees wel dat Edubuntu met sotware komt om in klassen alles te centraliseren enzo, maar wat is er de meerwaarde aan om dat thuis op een laptop te zetten?
Of installeer ik beter XFCE (het is een oudere laptop)
« Laatst bewerkt op: 2012/10/25, 07:55:57 door johande »

Offline johande

  • Lid
Re: Edubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/25, 07:55:42 »
upje,
 Ik lees wel dat Edubuntu met sotware komt om in klassen alles te centraliseren enzo, maar wat is er de meerwaarde aan om dat thuis op een laptop te zetten?

Offline johande

  • Lid
Re: Edubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/25, 15:20:11 »
'k zal het nooit te weten komen vrees ik... :'(

Offline roeland

  • Lid
Re: Edubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/25, 20:07:06 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Edubuntu voor wat basisinformatie.

Wat verouderde info maar wel duidelijk: http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/nieuwe-server-op-school-linux-edubuntu/

Als ik het goed begrijp heeft Edubuntu specifiek voordelen voor een omgeving met meer gebruikers (in dit geval kinderen).

Als je zonder relaties in netwerken wilt werken kan je m.i. net zo goed Xubuntu installeren (met xfce).  Werkt prima op de wat oudere computer.

Andere tip; probeer Edubuntu tijdelijk naast Xubuntu te installeren en zoek naar de voordelen van het een en het ander.
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geenĀ“topĀ“ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline wermic

  • Lid
Re: Edubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/26, 00:05:13 »
In andere topics lees ik dat schoolsoftware alleen op windos werkt.
Dus even opzoeken hier.

Re: Edubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/26, 10:58:34 »
In andere topics lees ik dat schoolsoftware alleen op windos werkt.
Dus even opzoeken hier.

De TS heeft het helemaak niet over school*software* en waar jij op doelt is Magister rn dat is slechts 1 pakket wat inderdaad alleen op Win en Mac werkt,

Offline johande

  • Lid
Re: Edubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/26, 11:09:33 »
Ik heb Gcompris ondertussen geinstalleerd op mijn Xubuntu en dat werkt ook perfect.