Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kiosk op XUbuntu... [OPGELOST]  (gelezen 738 keer)

Offline swaenie

  • Lid
Kiosk op XUbuntu... [OPGELOST]
« Gepost op: 2014/02/16, 12:06:40 »
Op ons Dorpssteunpunt willen we 2 (voormalige) WIN XP-PC's plaatsen. Ik heb al veel hulp via dit forum gekregen bij het gebruik van de -inderdaad- ideale vervanger Linux Mint.  Ik heb de Maya-versie zelf in gebruik.
Ook een gast-account via XUbuntu is ter sprake gekomen.

Via dit forum kwam ik ook achter het bestaan van Kiosk Web (?) en omdat op de DSP-PC's eigenlijk alleen internet van belang is, meen ik dat het wellicht een verstandiger oplossing is.
Op internet vind ik veel info, maar voor mij, als beginner, over het algemeen teveel abracadabra. Ik kwam ook onderstaande link tegen:
http://www.instructables.com/id/Setting-Up-Ubuntu-as-a-Kiosk-Web-Appliance/?ALLSTEPS.

Zijn deze stappen ook mogelijk op XUbuntu? Of toch maar een gast-account via XUbuntu?
« Laatst bewerkt op: 2014/02/17, 17:04:37 door swaenie »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kiosk op XUbuntu...
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/16, 12:13:49 »
Waarom zou je moeilijk doen, als het ook makkelijk kan? Het gastenaccount van Xubuntu is immers speciaal ontworpen voor zulk gebruik.... En het werkt feilloos. In mijn ervaring (hotel annex kampeerterrein): alleen maar blije gebruikers. Ze hebben zó door, hoe 't werkt.

Het enige nadeel is, dat je in het gastenaccount geen eigen bureaubladachtergrond kunt instellen en ook geen eigen startpagina voor Firefox. Maar ach, boeien?  =D

Aanvankelijk zat ik op die gastencomputer van dat hotel annex kampeerterrein, ook allemaal te klooien met scrippies om alles schoon te vegen na herstart en zo.... Tot ik zo'n gevoel kreeg van: "waar zijn we nou helemaal mee bezig?"  :P
« Laatst bewerkt op: 2014/02/16, 12:52:33 door Pjotr »

Offline swaenie

  • Lid
Re: Kiosk op XUbuntu...
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/16, 16:26:15 »
Je hebt gelijk. Bovendien willen de mensen ook wel een spelletje spelen i.p.v. internetten. Ik ga morgen de eerste PC onderhanden nemen.