Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm  (gelezen 2992 keer)

Offline Wybren

  • Lid
Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Gepost op: 2009/12/02, 21:04:44 »
Hey,

Ik heb een laptop met daarop een extra beeldscherm aangesloten. Ik heb een nVidia videokaart, en heb in het driver configuratie programma ingesteld dat ik de twee monitoren wil gebruiken volgens 'Twinview'. Ik heb ingesteld dat de monitor links van het beeldscherm staat.

Maar nu elke keer als ik een applicatie start, start hij op de 2de monitor, en niet op het scherm van mn laptop, wat ik wel wil. Als ik de applicatie vervolgens sleep naar het laptopscherm en weer afsluit start hij de volgende keer wel goed.

Iemand een idee hoe dit valt op te lossen?

Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/04, 09:40:01 »
Misschien werkt dit: Ik denk dat je onder Systeem - Voorkeuren - Scherm kunt aangeven welk scherm het hoofdscherm moet zijn.
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Wybren

  • Lid
Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/05, 11:09:47 »
Misschien werkt dit: Ik denk dat je onder Systeem - Voorkeuren - Scherm kunt aangeven welk scherm het hoofdscherm moet zijn.


Nee, want dan wordt het stuurprogramma van Gnome gebruikt, en daar kan ik niks mee.

Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/05, 13:28:55 »
Volgens mij is dat niet zo, als ik er op klik bij mijn computer vraagt hij gewoon of ik mijn nvidia software wil gebruiken.
Bij mijn Nvidia zit het bijvoorbeeld bij X Server Display Configuration
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Wybren

  • Lid
Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/05, 13:32:48 »
Volgens mij is dat niet zo, als ik er op klik bij mijn computer vraagt hij gewoon of ik mijn nvidia software wil gebruiken.
Bij mijn Nvidia zit het bijvoorbeeld bij X Server Display Configuration

Ja, dat is precies hetzelfde bij mij.

Maar als ik voor 'Nee' kies, en bij het stuurprogramma van Gnome terecht kom, dan worden de beeldschermen niet herkend. En als ik voor 'Ja' kies, dan heb ik zo'n beetje alle opties al uitgeprobeerd, maar niks helpt.

Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/05, 14:00:47 »
Is dit een bug ?https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/metacity/+bug/224845 en https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=504692
Op die pagina staat ook een scriptje die het mogelijk kan oplossen?
Schijnt een metacity bug te zijn?

Ik probeer ook maar een beetje mee te denken, hopelijk kom je tot een oplossing.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/05, 14:09:06 door EricDrijv »
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu

Offline Wybren

  • Lid
Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/05, 15:38:20 »
Is dit een bug ?https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/metacity/+bug/224845 en https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=504692
Op die pagina staat ook een scriptje die het mogelijk kan oplossen?
Schijnt een metacity bug te zijn?

Ik probeer ook maar een beetje mee te denken, hopelijk kom je tot een oplossing.

Dus dan is dit de oplossing? Ik word daar weinig wijzer  van eerlijk gezegd. Maar ik stel je meedenken zeer op prijs!

Re: Applicaties starten op het verkeerde beeldscherm
« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/05, 15:54:37 »
Dus dan is dit de oplossing? Ik word daar weinig wijzer  van eerlijk gezegd. Maar ik stel je meedenken zeer op prijs!

Ik denk het wel, maar hoe dit te implementeren? iemand anders een suggestie?...
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu