Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'desktop-balk' terugkrijgen  (gelezen 3140 keer)

Offline indiana

  • Lid
'desktop-balk' terugkrijgen
« Gepost op: 2010/06/07, 10:45:58 »
Die balk bovenaan mijn desktop heb ik verwijderd omdat de 'afsluiten-knop' er was afgevallen. Ik dacht als ik die hele balk verwijder dan kan ik zo weer een nieuwe balk toevoegen (waar hopelijk wel alle knopjes opzitten.)

Maar nu weet ik dus niet hoe dat moet. Onder de rechtermuisknop had ik het verwacht, maar daar kan ik het niet vinden.

bvd,
:)

Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/07, 10:55:41 »
Rechtsklikken op de overgebleven balk en kiezen voor "Nieuw paneel", daar kan je dan alle gewenste applets terug opzetten.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline indiana

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/07, 11:07:45 »
oke, bedankt :)

Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/07, 11:08:07 »
Rechtsklikken op de overgebleven balk en kiezen voor "Nieuw paneel", daar kan je dan alle gewenste applets terug opzetten.
Heb ik geprobeert maar je kunt niet alles terugzetten, je blijft dingen missen. Bovendien zien de "knopjes" er anders uit.
Ik heb hetzelfde probleem gehad , de oplossing staat hier:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/bovenste-balk-weg/
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/07, 11:09:59 »
Heb ik geprobeert maar je kunt niet alles terugzetten, je blijft dingen missen.

Is nochtans niet waar. Alles wat er standaard op het paneel staat, is terug te zetten via rechtsklik=>Toevoegen aan paneel... .

Offline Tom

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/07, 11:12:51 »
Op het nieuwe paneel rechtsklikken en Toevoegen aan  etc.
Als alles weer terug staat kunt U dit nog doen:

Hoe  zet   ik mijn werkbalken vast  inclusief  mijn  geinstalleerde  iconen
Bemerking : zet eerst de eventueel   de  voor U nodige iconen op Uw werkbalk  want die staan  dan ook vast op Uw werkblad ...wat  dan het voordeel geeft dat U die ook niet per ongeluk verwijderd.
Wilt U ze veranderen dan gewoon het vinkje even weg halen  zie de complete handleiding hieronder
Als volgt kunt u uw werkbalken (zowel de bovenste als de onderste) beschermen tegen onopzettelijke verwijdering:

Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global
Zet een vinkje bij >  locked down

Zo nu kan er niks meer afvallen  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline indiana

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/07, 15:11:31 »
Citaat
Via Toepassingen - Systeemgereedschap - Configuratie editor - apps - panel - global   
Bij mij staat bij systeemgereedschap geen configuratie editor. Wel 1 ander ding, waar ik nu de naam even niet van weet (want ik zit nu in windows.) De reden dat ik nu in windows zit is omdat ik geen internetverbinding heb in ubuntu. Dit gebeurt wel is vaker, maar is niet echt een probleem omdat het makkelijk op te lossen is door opnieuw verbinding te maken via een icoontje dat in die desktop-balk staat. Maar nu is dat icoontje dus zoek.

Dus nu moet ik weten hoe ik in die configuratie editor kom, of een andere manier weten om dat icoontje naar voren te toveren.


Offline mrGee

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/07, 15:20:55 »
Hallo

Dat kan door
alt + f2   te doen
en daar dan
gconf-editor in te typen en te enteren

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Tom

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/07, 15:30:23 »
Of rechtsklik op Toepassingen en gaan naar MenuĀ“s bewerken - dan naar Systeemgereedschap en Configuratie editor aanvinken. ( voila ).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline indiana

  • Lid
Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/07, 15:53:40 »
Alles wat er standaard op het paneel staat, is terug te zetten via rechtsklik=>Toevoegen aan paneel... .

Dus ook het icoontje waarmee je verbinding kunt maken met je netwerk?
Ik zie wel 2 icoontjes die iets met internet vandoen hebben, maar dat is niet degene die ik bedoel.

Overigens, ik lette niet echt op zonet, want je gaat naar de config-editor om die icoontjes vast te zetten. En daar zijn geen icoontjes te vinden? (dat dacht ik even.)
« Laatst bewerkt op: 2010/06/07, 15:56:09 door indiana »

Re: 'desktop-balk' terugkrijgen
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/07, 17:05:00 »
Dus ook het icoontje waarmee je verbinding kunt maken met je netwerk?

Die zit in het mededelingengebied.