Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oplossing voor Flash update; mocht deze mislukken (zoals vandaag bij mij)  (gelezen 4183 keer)

De zoveelste mislukte update gehad van Flash (en in combi met FF16 update misschien was dat de reden ? )

In ieder geval:

- haal de nieuwste Flashplayer gewoon op bij Adobe (kies voor de tar. gz bestand)
- Pak het bestand uit (het is een enkele file genaamd: libflashplayer.so)
- Druk samen Alt+F2 en typ gksudo nautilus ; of voor Kubuntu kdesudo dolphin dit geeft je rootaccess tot je systeemfiles
- navigeer naar  usr/lib/mozilla/plugins
- kopieer en plak dat uitgepakte bestandje vanuit je downloadmap in die nieuwe locatie

Sluit alle vensters; herstart FireFox  and you're done ;) 

(Met dank aan forumlid Marqeaux voor het eerder aanbrengen van deze onfortuinlijke tip ;) )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Vanmorgen FF16 plus Flashinstaller zoals altijd probleemloos binnen gehaald ,inclusief update NoScript (add-on).
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 18:27:19 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Met Kubuntu is dit al de 3e keer dat dat compleet mis ging met Flash, vandaar dat ik dacht dat deze tip misschien zinvol was om nog eens te posten.

Xubuntu (vertrek subiet naar het werk)  en Ubuntu moet ik straks nog doen; ben benieuwd of het daar dan goed loopt. (Xubuntu zijn 32 pc's; sidder)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Laat iets weten a.u.b. ;)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Bij mij probleemloos (desktop: Xubuntu, laptop: Lubuntu).
Eigenlijk nooit problemen gehad met updates.
Ik sluit (instinctief) alle toepassingen voor ik aan een update begin.
Misschien daarom, dat ik nooit problemen heb.
Xubuntu 15.04

Offline yJi

  • Lid
De zoveelste mislukte update gehad van Flash (en in combi met FF16 update misschien was dat de reden ? )

In ieder geval:

- haal de nieuwste Flashplayer gewoon op bij Adobe (kies voor de tar. gz bestand)
- Pak het bestand uit (het is een enkele file genaamd: libflashplayer.so)
- Druk samen Alt+F2 en typ gksudo nautilus ; of voor Kubuntu kdesudo dolphin dit geeft je rootaccess tot je systeemfiles
- navigeer naar  usr/lib/mozilla/plugins
- kopieer en plak dat uitgepakte bestandje vanuit je downloadmap in die nieuwe locatie

Sluit alle vensters; herstart FireFox  and you're done ;) 

(Met dank aan forumlid Marqeaux voor het eerder aanbrengen van deze onfortuinlijke tip ;) )

Hoe gaat het dan onder Xubuntu? zoiets als gksudo Thunar, nadat je het rechtstreeks bij Adobe gehaald heb?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Tom

  • Lid
Geen idee ik gebruik de standaard adobe flashplugin installer op mijn Xubuntu en dat gaat uitstekend.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

De zoveelste mislukte update gehad van Flash (en in combi met FF16 update misschien was dat de reden ? )

In ieder geval:

- haal de nieuwste Flashplayer gewoon op bij Adobe (kies voor de tar. gz bestand)
- Pak het bestand uit (het is een enkele file genaamd: libflashplayer.so)
- Druk samen Alt+F2 en typ gksudo nautilus ; of voor Kubuntu kdesudo dolphin dit geeft je rootaccess tot je systeemfiles
- navigeer naar  usr/lib/mozilla/plugins
- kopieer en plak dat uitgepakte bestandje vanuit je downloadmap in die nieuwe locatie

Sluit alle vensters; herstart FireFox  and you're done ;) 

(Met dank aan forumlid Marqeaux voor het eerder aanbrengen van deze onfortuinlijke tip ;) )

Hoe gaat het dan onder Xubuntu? zoiets als gksudo Thunar, nadat je het rechtstreeks bij Adobe gehaald heb?

Idd gewoon gksudo thunar. Maar doe deze methode enkel als je een mislukte update hebt gehad; root worden is voor veel beginners (niet slecht bedoeld hoor) een gevaarlijke operatie ;)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

alcmaer

  • Gast
Ook hier vanmorgen problemen met de updates van Firefox en Flash. De bovenstaande oplossingen kreeg ik niet gedaan.
Uiteindelijk als volgt opgelost:
1. sluit alle programma's
2. verwijder via het Ubuntu softwarecentrum de Adobe Flash-plug-in, dat is dus de oude
3. installeer via Updatebeheer de updates, omdat in stap 2 de Flash is verwijderd, zal de flash-update er niet meer bijstaan
4. installeer via het Ubuntu softwarecentrum de Adobe Flash-plug-in, dan krijg je de nieuwe
Voor mij: simpel en doeltreffend.

Dank voor de tip.
Vandaag ook een mislukte update gehad van Flash.
Nu werkt alles weer.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 13:55:24 door HeinXIX »

Offline Tom

  • Lid
Bij een test bemerkte ik dat met Xubuntu youtube inderdaad niet werkte ,heb toen via Synaptic de ,, adobe-flashplugin ,, geïnstalleerd en alles werkt weer prima.
Hij verwijderd wel de flash-installer maar dat gaf geen probleen.
Het rare is heb dat maar op 1 PC ...op de andere geen problemen alle met Xubuntu 2.04.1LTS


Heb toch maar eens de adobe-flashplugin weer verwijderd en de flash-installer er terug opgezet en alles werkt ,zal op die ene PC een slechte update geweest zijn of dergelijke. :o
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 18:43:43 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Bij ons op het werk, is het met een 15-tal pc's Xubuntu gelukt maar de anderen (16 ;) ) helaas niet. Niet zó erg maar wel extra werk voor de beheerders en ik.

Dus het ligt niet aan de *buntu versie maar wel degelijk aan de installer (of Adobe zelf  :evil: )

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline asphyxia

  • Forumteam
Op mijn kubuntu-bak was het ook raak vandaag, wat me opviel is dat libflashplayer.so helemaal niet aanwezig was in usr/lib/mozilla/plugins. Die flashplugin-installer is dus niet altijd zo betrouwbaar. In de eerste tijden van chrome/chromium crashte die flashplugin-installer vrijwel dagelijks, en moest je elke keer opnieuw de browser starten. Maar dat is gelukkig niet meer zo.

Wat dat betreft is het wel goed, dat dit weer eens wordt aangehaald  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Vandaag (België) de update voor Flash binnengehaald via de updates voor Ubuntu 12.04; en daar was geen enkel probleem.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Ik kreeg wel een melding dat hij mislukt was ofzo en dat ik het opnieuw moest proberen en dat ging zonder problemen, op mijn eigen pc helemaal geen problemen.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ik heb hier de pakketten adobe-flashplugin en adobe-flash-properties-gtk geïnstalleerd vanuit de Canonical bron. Totaal geen problemen mee gehad.

Het alternatieve pakket flashplugin-installer uit de normale bronnen geeft wel vaker problemen is mijn ervaring.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ik heb het net ook even gecheckt en volgens de adobe site zit ik op de meest recente versie, werkt volgens mij normaal. Hoe ervaar je dat flash niet werkt, slechte ervaring op flash websites etc?

Ik draai overigens Ubuntu 12.04 op deze htpc

Ik heb het net ook even gecheckt en volgens de adobe site zit ik op de meest recente versie, werkt volgens mij normaal. Hoe ervaar je dat flash niet werkt, slechte ervaring op flash websites etc?

Ik draai overigens Ubuntu 12.04 op deze htpc

Simpel de installer gooit het bestand uit je Mozillamap en zet er vervolgens geen nieuw in. Dus op YouTube kreeg je dan de melding: "installeer Flash" met een linkje om het bestand op te halen. (Wat overigens netjes de download voor Linux was )
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

in Xubuntu zit ook een map mozilla-firefox naast mozilla, daarin ook geplakt ...

OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline Tom

  • Lid
Een map mozilla-firefox naast nog een map mozilla nog nooit gezien op mijn vier Xubuntu´s.
1 map mozilla en daar staat alles in.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
Heee wil je geen mappen plaatsen die ik niet open kan klikken?   :police:

Een map mozilla-firefox naast nog een map mozilla nog nooit gezien op mijn vier Xubuntu´s.
1 map mozilla en daar staat alles in.


Het hangt ervanaf hoe je Firefox installeert. Gewoon vanuit het Softwarecentrum of via een PPA = .mozilla Via een andere route kan ie soms .mozilla-firefox gebruiken. Tenminste, dat is mijn ervaring :)

Offline Tom

  • Lid
Bij Xuby staat Firefox standaard er al op. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Even bumpen ; vandaag een update voor Flash gehad die niet goed verteerd is. Dit zowel voor Ubuntu 12.04 als Xubuntu 12.04

Deze howto is feilloos voor een goed werkende Flash-player.

Succes.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort