Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen  (gelezen 5739 keer)


Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/22, 21:46:46 »
Gaat het ook.
Tijd dat 'onze' grootgrutter uit de Zaanstreek er eens wat aan gaat doen.
De 'stores' van App(ie) bestaan tenslotte een beetje langer... :P



 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/23, 02:04:26 »
Pas op als je een hap uit een appel neemt want als ze dat zien dan klagen ze je al aan voor het kopiëren van hun logo. XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/23, 07:12:39 »
Pas op als je een hap uit een appel neemt want als ze dat zien dan klagen ze je al aan voor het kopiëren van hun logo. XD
Je moet altijd de hap aan de andere kant nemen XD

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/23, 08:51:25 »
Aan de ene kant begrijpelijk, verdedigen van een trademark om te voorkomen dat het generisch wordt (zoals "googelen", "xeroxen", "kleenex", "band-aid", etc...)

Aan de andere kant, "App Store" is al vrij generisch, al gebruikt voor dat Apple er een trademark op heeft aangevraagd, en dan gewoonweg een klein open-sourceprojectje zonder middelen aanvallen??? Dat is laf. Als het niet was dat OS X zo ****ing goed werkte, en een nieuw OS installeren nog altijd vrij lastig is, stapte ik nu over op Kubuntu.

Oh ja, Apple laat je tegenwoordig ook al betalen voor gcc en llvm: http://zachholman.com/2011/03/osx-isnt-for-developers/

Ze hebben eindelijk wat marktaandeel, nu beginnen ze de zak uit te hangen...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/23, 09:15:27 »
Dan moeten we een nieuwe verzamelnaam zien te vinden.
Wat dacht je van "Applicatie Winkel"?

DarkEra

  • Gast
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/23, 11:23:24 »
Toen het plassen pissen werd, was het zeiken begonnen. Puur mierenn******* lijkt me om weer even in de media te komen.  =D


Dan moeten we een nieuwe verzamelnaam zien te vinden.
Wat dacht je van "Applicatie Winkel"?

LOL!!! Vertaald is dat dus Application Store oftewel App Store...... XD
« Laatst bewerkt op: 2011/06/23, 11:25:28 door Maik »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/23, 11:32:26 »
Aan de ene kant begrijpelijk, verdedigen van een trademark om te voorkomen dat het generisch wordt (zoals "googelen", "xeroxen", "kleenex", "band-aid", etc...)
juist dat is het beste wat een merk kan overkomen. Dan zijn ze het "origineel", de referentie.

Aan de andere kant is het weer curieus dat wat op gewone Engelse taal lijkt, kan geclaimt worden door één fabrikant.

"We care for you™"

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/23, 11:46:17 »
Ik las het op OMG Ubuntu, wat heeft apple er eigenlijk voor last van  :rolleyes:
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/23, 12:02:37 »
LOL!!! Vertaald is dat dus Application Store oftewel App Store...... XD
Dat is dus waar ik me op doelde.

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/23, 13:01:00 »
Wat ik me serieus afvraag is of Apple het recht heeft.

Een stukje geschiedenis.

Apple heeft in het verleden een rechtzaak verloren van een platenmaatschappij met dezelfde naam.
De platenmaatschappij waar o.a. The Beatles onder contract stond.
Toen Apple met de IIgs kwam zat hier muziekchip in en dat beviel de platenmaatschappij niet.
Afgesproken werd dat Apple niets meer zou doen op het gebied van muziek.
Nu weet ik niet over een nieuwe regeling is getroffen (ben wel benieuwd) anders kan dit volgens mij nog heel raar uitpakken.
 
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline vanadium

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/23, 13:13:21 »
Wat ik me serieus afvraag is of Apple het recht heeft.

Een stukje geschiedenis.

Apple heeft in het verleden een rechtzaak verloren van een platenmaatschappij met dezelfde naam.
 
De ganse geschiedenis hier op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Corps_v_Apple_Computer.

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/23, 13:33:37 »
Thanx, er zou dus een afspraak zijn gemaakt met EMI (waar de platenmaatschappij onderdeel van is) over het gebruik van logo's, naam en iTunes. De inhoud is vertrouwelijk maar het gaat dus om schijnbaar 500 miljoen dollar. Ik ben weer helemaal op de hoogte. :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #13 Gepost op: 2011/06/23, 13:38:32 »
Aan de ene kant begrijpelijk, verdedigen van een trademark om te voorkomen dat het generisch wordt (zoals "googelen", "xeroxen", "kleenex", "band-aid", etc...)

Aan de andere kant, "App Store" is al vrij generisch, al gebruikt voor dat Apple er een trademark op heeft aangevraagd, en dan gewoonweg een klein open-sourceprojectje zonder middelen aanvallen??? Dat is laf. Als het niet was dat OS X zo ****ing goed werkte, en een nieuw OS installeren nog altijd vrij lastig is, stapte ik nu over op Kubuntu.

Oh ja, Apple laat je tegenwoordig ook al betalen voor gcc en llvm: http://zachholman.com/2011/03/osx-isnt-for-developers/

Ze hebben eindelijk wat marktaandeel, nu beginnen ze de zak uit te hangen...

goed nieuws! kubuntu ondersteunt nu ook al EFI dus dat kun je gewoon op je mac zetten!
http://packages.ubuntu.com/nl/lucid/grub-efi-amd64

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #14 Gepost op: 2011/06/23, 14:04:06 »
Had het dan eerder mogen zeggen, want nu heb ik alle Linux partities al lang en breed verwijderd van mijn Macbook, omdat de upgrade gigantisch is gefaald, en een verse installatie zorgde toch alleen maar voor een knipperend streepje.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #15 Gepost op: 2011/06/23, 15:28:49 »
Dit bewijst maar weer eens dat Apple er alles aan doet om anderen kapot te maken.
http://www.nu.nl/gadgets/2547077/apple-heeft-patent-aanraakbediening.html

Het geeft ook aan hoe ziek het patenten wereldje is.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #16 Gepost op: 2011/06/23, 15:52:16 »
Als ze dit verliezen, dan lukt het bij geen 1 bedrijf wat ze aanklagen.
http://www.omgubuntu.co.uk/2011/06/judge-says-apple-will-probably-lose-app-store-claim-against-amazon/

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #17 Gepost op: 2011/06/24, 15:50:24 »
Mogen ze App store wel gebruiken?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #18 Gepost op: 2011/06/24, 18:27:45 »
Ga er maar vanuit dat Apple probeert om het voor anderen te verbieden maar dat, dat niet lukt.

Apple is op het moment door aan het draaien. Het lijkt er op dat ze uit angst voor de concurrentie, nu van alles proberen om die af te remmen.
Samsung, HTC en nog een stel fabrikanten groeien door Android en ze verbreden hun markt.
Nu is Apple nog nr 1 op de tablet markt maar doordat de concurrentie nu flink aan het investeren is in tablet's, is het een kwestie van tijd voordat ze daar ook de 2de fiool spelen.
Met de i-phone gaat het nu nog goed maar desondanks zien ze Android sneller groeien en buiten dat Android nu de grootste op dat gebied is, is Apple in een aantal landen nog wel de grootste maar ook daar zakt het terug.

Er komt weer een periode voor Apple aan waar mensen naar de Apple producten kijken en de producten van de concurrent gaan kopen.
Vooral nu meer en meer goedkopere tablet's komen.
Apple kan concurreren als de prijs gelijk is maar zodra de prijzen zakken, dan zakt het aandeel van Apple ook.

Apple is een soort Philips op dat gebied. Die bedachten de beste dingen en de concurrenten gingen er met de winst vandoor.



Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #19 Gepost op: 2011/06/24, 20:11:06 »
@emiel: Klopt.
Sterker nog: de Motorola Xoom is hier in NL niet aan te slepen. BelCompany's voorraad is elke keer binnen de kortste keren leeg. Dat zegt wel heel wat over de opkomst van Android-tablets. Daarbij meegerekend de goedkopere tablets van Archos en die van de Bart Smit enzo en tel uit je winst.

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #20 Gepost op: 2011/06/25, 09:23:57 »
Vergeet de EEE Pad Transformer niet :) Die is bij Mycom ook niet aan te slepen :D

Ik las overigens op Omgubuntu! nog een leuke titel voor een App Store:

Apphole

"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #21 Gepost op: 2011/06/25, 10:12:51 »
Dat EEE-ding boeit me niet zo, dus dat wist ik niet, maar dank voor de aanvulling :)
Overigens leuk om dat te horen aangezien MyCom dan zowel de Xoom als de EEE Transformer verkoopt.

En die Apphole is wel leuk ja XD

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #22 Gepost op: 2011/06/25, 23:57:37 »
Nog een suggestie:
In plaats van "App Store" noemen we dat nu "Software Centrum".

Ookal zijn er al erg veel namen bezet.
Apple: App Store.
Microsoft: Marketplace.
Canonical: Software Center.
Nintendo: eShop.
Google: Market
En ga zo maar door.

Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #23 Gepost op: 2011/06/26, 00:07:43 »
Vergeet HTC Market Hub niet.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Apple verbiedt gebruik term 'App Store' door derde partijen
« Reactie #24 Gepost op: 2011/06/26, 02:11:28 »
Interessant, relevant leesvoer

Ik snap Apple sowieso niet, ze pesten de mensen die hun platform zo populair maken echt! Laatst wouden wij voor school een iPad-app maken ( het was een soort project waarbij we een marketing-mix moesten maken voor een product ). Dat is redelijk simpel te doen met de Interface Builder en een relatief makkelijke programmeertaal als Objective-C ( vergeleken met C++ ), dus zogezegd zogedaan, na een paar uurtjes hadden we iets leuks om te laten zien. Toen kwam het moment dat we het op een echte iPad wouden uittesten...

... en dat was dan 100 euro.

€ 100,00 voor het uittesten van je eigen software op je eigen apparaat? Er is geen enkel platform te vinden ( nee, echt, probeer maar eens één platform waar de normale consument aan kan komen te vinden ) waarvan de ontwikkelaars zo uitgebuit worden!

En nu is het ook één van hun vuile trucjes om lekker generieke dingen te gaan trademarken. Ik bedoel maar, de term "app" is helemaal niet door Apple uitgevonden, maar was gewoon programmeursjargon.

Mooie appels kunnen rot vanbinnen zijn.
[/rant]