Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opeens (na update) geen geluid meer  (gelezen 983 keer)

lenn_art

  • Gast
Opeens (na update) geen geluid meer
« Gepost op: 2008/10/22, 17:15:29 »
Sinds gisteren heb ik geen geluid meer. Toen heb ik een aantal updates gedownload (linux-generic) en moest ik mijn videodrivers opnieuw instellen (dualscreen met nvidia).

De mixer staat nog in de taakbalk, echter met een kruisje er door heen. Als ik erop klik, komt de melding
Geen volumeregelingselementen en/of -apparaten voor GStreamer gevonden.op mijn scherm.

Gstreamer is geinstalleerd volgens synaptic. Alsa ook. Echter, ik heb weinig kaas gegeten van audio onder Linux. Ik  kom er niet uit! Waar kan ik zoeken, waar staan instellingen etc? Wat zou het zijn?

Opeens (na update) geen geluid meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/22, 17:38:13 »
Als je in een voorlaatste kernel boot, heb je dan weer geluid?

lenn_art

  • Gast
Opeens (na update) geen geluid meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/23, 20:51:53 »
Net even geprobeerd en inderdaad!
2.6.24-21-server > geeft geen geluid
2.6.24-21-generic > geeft geluid
2.6.24-19-generic > geeft geluid

Grub start altijd de eerste op. Het valt me ook opeens op dat hij server heet ipv generic? Of was dat altijd al zo?

Opeens (na update) geen geluid meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/24, 10:47:17 »
Hm, dat is vreemd. Het lijkt erop dat de kernel van de Server Editie is geïnstalleerd. Heb je soms de repos van de Server Editie aangezet?

lenn_art

  • Gast
Opeens (na update) geen geluid meer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/28, 10:00:03 »
Citaat van: cumulus007
Hm, dat is vreemd. Het lijkt erop dat de kernel van de Server Editie is geïnstalleerd. Heb je soms de repos van de Server Editie aangezet?
Waar staat in de repo's dat het wel of niet een server editie is? Ik kan in 'softwarebronnen' nergens een verwijzing naar server vinden (alleen vanaf welke server geinstalleerd dient te worden).
In de sources list staat verder ook niets bijzonders en als ik zoek in synaptic op 'ubuntu'  en 'server' is er niets behalve de XORGserver geinstalleerd.