Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jammer dat die weg is!  (gelezen 11996 keer)

Thom Punte

  • Gast
Jammer dat die weg is!
« Gepost op: 2007/05/05, 17:27:35 »
Mijn vaste ritueeltje was. Computer opstarten, mail checken, nieuwe onderwerpen op het forum lezen en daarna doorklikken naar planet ubuntu NL. Hopend dat daar een nieuwe bijdrage van Digiplace te vinden was. Als beginnnend ubuntu'er vond ik daar altijd zeer duidelijk uitgelegde en interessante onderwerpen. Moet zeggen de andere vaak wat te technisch of niet interessant omdat ze niks met ubuntu te maken hebben.

Jammer dat die om de 1 of andere reden weg gehaald is.

http://www.digiplace.nl/

Groetjes,

Thom

Guus

  • Gast
Jammer dat die weg is!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/05, 17:31:46 »
bij mij werkt die link gewoon :)

Thom Punte

  • Gast
Jammer dat die weg is!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/05, 17:34:01 »
De link werkt ook wel maar je krijgt geen nieuwe bijdrages te zien in planet ubuntu NL.
Hier stond die gelijk tussen.
Ik vond het een zeer bruikbare link die bereikbaar was vanaf deze site zeker voor de beginnende ubuntu'er

Offline eendje

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/05, 18:30:30 »
Dit is het probleem:

http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=740

(samenwerking met het andere nl ubuntu forum)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Thom Punte

  • Gast
Jammer dat die weg is!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/05, 18:38:34 »
ik snap het probleem nog niet.

Alle initiatief moet toch aangemoedigd worden?
Waarom zo'n kinderachtige actie om iemand eruit te zetten?

Offline eendje

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/05, 21:58:55 »
Het botert niet zo goed tussen de twee forums. Er zijn pogingen gedaan tot samenwerking, maar die liepen helaas op niets uit. Misschien is digiplace daarom verwijderd?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Jammer dat die weg is!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/05, 22:13:37 »
Ik vind het ook een beetje een vreemde actie. Volgens mij is de gedachte achter Ubuntu en vrije software dat je zaken van verschillende mensen/plaatsen deelt en allemaal samenwerkt aan een bepaald product. Wat maakt het dan uit dat een blog zicht aansluit bij een bepaald forum over Ubuntu dat toevallig niet het officiële is? Ik moet zeggen dat ik dit _juist_ van een partij als Planet Ubuntu een erg vreemde actie vind. Het geeft de delicatesse Ubuntu toch een wat bittere nasmaak...

Offline siegi

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/05, 22:28:35 »
Ik snap totaal niet waarom ie in samenwerking gaat met dat andere forum.  Je wist dan toch op voorhand dat zijn blog van planet zou vliegen.  planet.ubuntu-nl is deel van ubuntu-nl net zoals forum.ubuntu-nl.  
Dan moet niet op dat een onderdeel een link gaan staan van het andere forum.  
Want als een beginner door het ubuntu-nl bladerd en deze link ziet gaat hij denken dat dit het officiele ubuntu-nl forum is.  Terwijl er eigenlijk veel minder trafiek op is dan op het officiele forum.

Ik ben totaal tegen het zijn van twee forums het heeft enorm nadelige effecten.
Minder snel antwoord op vragen,
Minder antwoord op vragen.  
Geen centrale plaats waar je kan zoeken of je vraag al gesteld is.

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Jammer dat die weg is!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/05, 22:34:41 »
Citaat van: siegi
Ik snap totaal niet waarom ie in samenwerking gaat met dat andere forum.  Je wist dan toch op voorhand dat zijn blog van planet zou vliegen.  planet.ubuntu-nl is deel van ubuntu-nl net zoals forum.ubuntu-nl.  
Dan moet niet op dat een onderdeel een link gaan staan van het andere forum.  Ik ben totaal tegen het zijn van twee forums het heeft enorm nadelige effecten.
Minder snel antwoord op vragen,
Minder antwoord op vragen.  
Geen centrale plaats waar je kan zoeken of je vraag al gesteld is.
Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Dat er twee fora zijn, is natuurlijk niet handig en niet verstandig, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn schijnbaar lijmpogingen geweest, maar helaas zonder resultaat.

Wat ik vreemd vind is dat iemand niet zelf mag bepalen met wie hij samenwerkt. Het lijkt wel koppelverkoop, je koopt produkt X, maar dan mag je ook alleen produkt Y erbij gebruiken. Het gaat hier niet om of het ene forum beter is dan het andere, het gaat erom dat iemand een onschuldige koppeling met een andere site buiten de officiële Ubuntu-gemeenschap heeft en daardoor niet meer op de Planet mag.

Offline Martin

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/05, 23:11:45 »
LOL , dit staat er op dat blog:
 Breuk met Planet Ubuntu?!
Donderdag 26 April 2007 at 1:44 pm

Mocht je Digiplace normaal gesproken altijd lezen vanaf de feed die Planet Ubuntu NL aanbood dan heb ik helaas vervelend nieuws voor je.

Men was daar not amused met de aangekondigde samenwerking van Digiplace met ubuntu-forums.

En daarom heeft Planet Ubuntu NL de stekker van Digiplace er bij hun uitgetrokken. Het is mij nog steeds niet duidelijk of dat tijdelijk of voorgoed is.

Je zou zeggen dat men staat te juichen als er meer initiatieven worden ontplooid om Ubuntu onder de aandacht van anderen te brengen.

Maar goed, dat blijkt dus een misvatting te zijn.

Dat er ook (of zelfs bij) Planet Ubuntu (NL) een uitzettingsbeleid wordt gehanteerd heeft mij totaal verrast. Ik had dat echt niet verwacht van een community die de wereld tegemoet treed met zo'n prachtig credo:

Ubuntu: Humanity to others', or 'I am what I am because of who we all are
eKudos 0 kudos Admin | 0 trackbacks | ¶

______________________________________________________________________________________

Echt, WTF. Waarom is er zo'n gevoel tegen ubuntu-forums?
Ze hebben een goede knowledge database, iets wat ik hier mis en wat ook niet helemaal in  de documentatie terugkomt. Ik weet niet wie ze geblokkeerd heeft maar ik vind het kinderachtig (en dat meen ik serieus!).

Het is toch niet zo dat er een " Officiele Ubuntu NL" BV en Ubuntu Forums BV met allebei hun eigen commerciele producten?

Ik kan de mening van de blog-houder prima begrijpen!

Offline siegi

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #10 Gepost op: 2007/05/06, 01:11:21 »
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: siegi
Ik snap totaal niet waarom ie in samenwerking gaat met dat andere forum.  Je wist dan toch op voorhand dat zijn blog van planet zou vliegen.  planet.ubuntu-nl is deel van ubuntu-nl net zoals forum.ubuntu-nl.  
Dan moet niet op dat een onderdeel een link gaan staan van het andere forum.  Ik ben totaal tegen het zijn van twee forums het heeft enorm nadelige effecten.
Minder snel antwoord op vragen,
Minder antwoord op vragen.  
Geen centrale plaats waar je kan zoeken of je vraag al gesteld is.
Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Dat er twee fora zijn, is natuurlijk niet handig en niet verstandig, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn schijnbaar lijmpogingen geweest, maar helaas zonder resultaat.

Wat ik vreemd vind is dat iemand niet zelf mag bepalen met wie hij samenwerkt. Het lijkt wel koppelverkoop, je koopt produkt X, maar dan mag je ook alleen produkt Y erbij gebruiken. Het gaat hier niet om of het ene forum beter is dan het andere, het gaat erom dat iemand een onschuldige koppeling met een andere site buiten de officiële Ubuntu-gemeenschap heeft en daardoor niet meer op de Planet mag.
Hij heeft de link wel in een van de artikels van zijn blog gezet waardoor het automatisch op planet staat.  Dat is natuurlijk niet zo tof.  Op zich noem ik dat geen onschuldige koppeling hoor.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Jammer dat die weg is!
« Reactie #11 Gepost op: 2007/05/06, 01:33:04 »
Teer punt. Er is daar ook veel kennis te vinden. Ik vind 2 fora opvolgen vervelend. Ik hoop op een samensmelting. Het is niet de eerste keer dat in de open-source-wereld iets wordt gespleten...

Offline wutnubu

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #12 Gepost op: 2007/05/06, 09:14:22 »
En hier vindt eenieder het minder goed als een compjoeter verkocht wordt met een besturingssysteem omdat de de fabrikant van hardware een deal heeft met de fabrikant van het OS. Dat is een beperking van keuze vrijheid.

Terecht natuurlijk, maar is hetzelfde principe niet geldig voor fora en andere manieren om mensen te helpen......

Als er een of andere reden is dat andere forum te boycotten o.i.d. vertel dat dan en laat de mensen zelf verder oordelen.

Overigens wist ik niet eens van het bestaan ervan af, dus het zal allemaal wel meevallen.

Vriendelijke groet

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Jammer dat die weg is!
« Reactie #13 Gepost op: 2007/05/06, 09:29:37 »
Citaat van: siegi
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: siegi
Ik snap totaal niet waarom ie in samenwerking gaat met dat andere forum.  Je wist dan toch op voorhand dat zijn blog van planet zou vliegen.  planet.ubuntu-nl is deel van ubuntu-nl net zoals forum.ubuntu-nl.  
Dan moet niet op dat een onderdeel een link gaan staan van het andere forum.  Ik ben totaal tegen het zijn van twee forums het heeft enorm nadelige effecten.
Minder snel antwoord op vragen,
Minder antwoord op vragen.  
Geen centrale plaats waar je kan zoeken of je vraag al gesteld is.
Je haalt denk ik twee dingen door elkaar. Dat er twee fora zijn, is natuurlijk niet handig en niet verstandig, maar het is nu eenmaal zo. Er zijn schijnbaar lijmpogingen geweest, maar helaas zonder resultaat.

Wat ik vreemd vind is dat iemand niet zelf mag bepalen met wie hij samenwerkt. Het lijkt wel koppelverkoop, je koopt produkt X, maar dan mag je ook alleen produkt Y erbij gebruiken. Het gaat hier niet om of het ene forum beter is dan het andere, het gaat erom dat iemand een onschuldige koppeling met een andere site buiten de officiële Ubuntu-gemeenschap heeft en daardoor niet meer op de Planet mag.
Hij heeft de link wel in een van de artikels van zijn blog gezet waardoor het automatisch op planet staat.  Dat is natuurlijk niet zo tof.  Op zich noem ik dat geen onschuldige koppeling hoor.
Kun je mij dan uitleggen wat er niet onschuldig is aan een link. Er staan voortdurend links in de Nederlandse en internationale Ubuntu Planets naar andere sites die (zijdelings) iets met Ubuntu te maken hebben. Het gaat volgens mij toch wel erg ver om de Planet te laten bepalen naar wie ik wel of niet mag linken.

Citaat van: w.hellinga
En hier vindt eenieder het minder goed als een compjoeter verkocht wordt met een besturingssysteem omdat de de fabrikant van hardware een deal heeft met de fabrikant van het OS. Dat is een beperking van keuze vrijheid.

Terecht natuurlijk, maar is hetzelfde principe niet geldig voor fora en andere manieren om mensen te helpen......
Juist, dat bedoel ik.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de 'officiële' reden is voor deze beslissing van de mensen achter Planet Ubuntu NL.

Jammer dat die weg is!
« Reactie #14 Gepost op: 2007/05/06, 17:06:52 »
Citaat van: siegi
Ik snap totaal niet waarom ie in samenwerking gaat met dat andere forum.  Je wist dan toch op voorhand dat zijn blog van planet zou vliegen.
Nou, laat ik dan eens duidelijkheid geven. Er was eerst kritiek omdat Digiplace te actief was. Het leek er op (volgens een belangrijk smaldeel vanuit Planet Ubuntu NL) dat Planet Ubuntu een mirror was geworden van Digiplace. Kijk maar eens naar de reacties bij dit stukje: http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=731#comm
Ik ben het daar niet mee eens. Ik ben niet te actief, er zijn gewoon te weinig weblogs die daarop mogen schrijven. Wat er is zijn voornamelijk engelstalige weblogs van developers die graag gezien worden op de internationale Planet Ubuntu.

Ik heb mij desondanks flexibel opgesteld. Er is zelfs een aparte feed aangemaakt om tegemoet te komen aan die klachten. Uiteindelijk is dat niet opgepakt omdat Dennis Kaarsemaker (terecht) vond dat hun opmerkingen 'meer dan een brug te ver waren'.

Daarnaast leefde bij mij de behoefte om een eigen forum te starten, omdat ik vind dat reacties op een weblog niet het handigste middel is om te communiceren over een bepaald onderwerp. Ik had en heb geen belangstelling om weer een forum erbij te maken. Maar gelet op de reacties van die fijne vrienden van Planet Ubuntu NL had ik ook minder zin om daar aansluiting bij te zoeken. Die "troep" van mij werd toch niet op prijs gesteld?! Kan je dat voorstellen? En dus heb ik aansluiting gezocht bij een ander forum. Die mensen dragen (ook) Ubuntu een warm hart toe. Er is geen sprake van concurrentie, het is een eigen gemeenschap, iets anders qua sfeer, met een leuke Kennisbank. Wat zou daar nou mis mee zijn?

Ik gun iedereen het beste, ik laat zelfs de link naar Planet Ubuntu NL staan. Maar ik blijf het verwonderlijk vinden en blijf erg teleurgesteld in de getoonde houding. Oh ja...de reden waarom ik ben verwijderd: ik had het lef om mij ander forum aansluiting te zoeken. Die hebben wel eens Automatix2 geadviseerd en  dat is ongekend slecht, dat kan echt niet bla bla bla. Ik heb toen overigens een gezocht op http://ubuntuforums.org/ en wat denk je? ;-)

En samenwerking? Lees dan deze eens rustig door: http://tinyurl.com/2j6e5u  (alle drie de pagina's). Ik denk dat het wel meevalt allemaal. Mensen hebben de neiging om zich te verzetten als er zomaar wordt geschreeuwd. Gek he?

Maar goed, we zullen wel zien hoe het afloopt. Ik ga gewoon door met wat ik doe, fijn dat anderen daar wel enig nut in zien.

Offline siegi

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #15 Gepost op: 2007/05/06, 17:27:58 »
Thx, jos om je stellingen eens duidelijk te maken.  :)
En geen nood je blog kom je ook nog tegen als je regelmatig planet.nl.gnome.org leest.
Maar mijn stelling is gewoon we zijn al met zo weinig waarom dan nog de kennis verdelen.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #16 Gepost op: 2007/05/06, 17:35:29 »
Citaat
Die hebben wel eens Automatix2 geadviseerd en  dat is ongekend slecht, dat kan echt niet bla bla bla. Ik heb toen overigens een gezocht op http://ubuntuforums.org/ en wat denk je? ;-)
op dit forum zijn we niet voor automatix2, daar maken we teveel ellende van mee op dit forum. ik kan daar over meepraten, want ik bezoek het forum erg regelmatig.

overigens gaan we hier de discussie over automatix2 niet voeren. zie:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/311

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Jammer dat die weg is!
« Reactie #17 Gepost op: 2007/05/06, 17:41:35 »
Automatix heeft niet veel te maken met het probleem. Met de komst van Feisty is er toch niet veel reden meer om Automatix te gebuiken dus zal dat probleem vanzelf wel stoppen.

De samenwerking (of eerder het gebrek eraan) van het ander forum met het officiele ubuntu-nl gebeuren wel. Dat is op een gegeven moment op een ruzie uitgelopen die nog steeds niet uitgepraat is.

Jammer.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Jammer dat die weg is!
« Reactie #18 Gepost op: 2007/05/06, 17:44:40 »
Citaat van: leoquant
Citaat
Die hebben wel eens Automatix2 geadviseerd en  dat is ongekend slecht, dat kan echt niet bla bla bla. Ik heb toen overigens een gezocht op http://ubuntuforums.org/ en wat denk je? ;-)
op dit forum zijn we niet voor automatix2, daar maken we teveel ellende van mee op dit forum. ik kan daar over meepraten, want ik bezoek het forum erg regelmatig.
Prima, ben het er zelfs mee eens. Maar -wtf- waar gaat het dan nog over? Omdat X kleur Y niet mooi vindt wordt die er uit geflikkerd? De vergelijking met bepaalde politieke stromingen komt als vanzelf bij mij boven drijven. Weet je wat, blij dat ik er af ben!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Jammer dat die weg is!
« Reactie #19 Gepost op: 2007/05/06, 18:22:13 »
Ach ja, ik hou het er maar op, dat sommige onenigheden voortkomen uit het veranderen van de gebruikersgroep van Ubuntu. Eerst vooral techneuten, net als bij de andere Linuxdistributies, nu steeds meer "gewone" gevorderde computergebruikers. De manier van communiceren van beide groepen sluit niet altijd op elkaar aan, met soms conflicten tot gevolg.

De behulpzame vriendelijkheid die hier heerst op dit forum (en ook op dat andere forum, trouwens, daar participeer ik soms ook) is in elk geval heel belangrijk. Die moeten we proberen vast te houden. De gebruikersgroep is inmiddels zo gegroeid, dat het niet meer uitmaakt dat er twee fora zijn. Op beide fora word je snel geholpen, en vriendelijk geholpen. Daar gaat het om.

Groet, Pjotr.

Jammer dat die weg is!
« Reactie #20 Gepost op: 2007/05/06, 19:35:58 »
Citaat van: bartek
De samenwerking (of eerder het gebrek eraan) van het ander forum met het officiele ubuntu-nl gebeuren wel. Dat is op een gegeven moment op een ruzie uitgelopen die nog steeds niet uitgepraat is.

Jammer.
Ik zit nu ongeveer een jaar bij dit forum.
In dat jaar heb ik dit onderwerp een aantal keren voorbij zien komen.
En zolang de zaak niet uit de lucht is, zal die ruzie als een soort veenbrand maar door blijven sudderen.
Wie indertijd gelijk (nodig) had en wie het niet kreeg, Joost mag het weten. Wezenlijk interesseert het me ook niet.

Wat me wel boeit is: hoe gaan we nu (..... we zijn een fors aantal maanden verder) als volwassen mensen verder?
Is het werkelijk niet mogelijk om eens te slikken en te zeggen: okay, we zijn het niet met elkaar eens, maar we leggen het naast ons neer en zetten ons weer in voor de goede zaak?
Zo doe je dat in je relatie of op je werk toch ook?
Wie weet blijkt, met een beetje goede wil, dat dat zwart daar misschien niet zo zwart is en dat dat wit niet zo wit is.
Als je maar boos genoeg bent en de hakken maar stevig genoeg in het zand zet, blijf je bij je zwart/wit denken.
Terwijl er juist een oneindige schakering aan grijs is.

Al dat verbeten dogmatisme, op welk gebied dan ook, leidt tot niks.
Sterker nog: ik vind dat dogmatisme en dus uitsluiting, niet echt in de Ubuntu-geest is.
Soms denk ik wel eens: wat zou de oude Mandela daar nou van vinden?


Zo, en nu hou ik maar op met mijn gepreek.
Het is helemaal JULLIE schuld dat ik hier de dominee ga uithangen.....
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Jammer dat die weg is!
« Reactie #21 Gepost op: 2007/05/06, 21:18:42 »
Hahahaha, die Laacque ;)
Maar je hebt niet helemaal ongelijk hoor, in een paar dingen kan ik wel met je mee gaan.
Op dit forum behandelen we Ubuntu in al zijn verschijningen (XFCE, KDE, GNOME) met de software vanuit de Ubuntu repositories.
Wil je iets, dat niet in de repo's staat, dan wordt dat in principe niet besproken in dit forum.
Nu zijn er uitzonderingen (FrostWire / Skype en zo) maar dingen als automatix zijn verboden !
Je moest eens weten hoeveel mensen er problemen door gekregen hebben en een nieuwe installatie van Ubunru moesten doen.
Zowel ProFox als ik hebben het getest en het blijkt, dat er software wordt geïnstalleerd, die daarna nooit meer geupdate kan worden.
Een distributie upgrade geeft dan ook altijd hetzelfde resultaat: system crash.....

Met het andere forum zijn al een paar toenaderings-pogingen gedaan, die uiteindelijk geen resultaat gaven.
Het blijft jammer, dat een hoop kennis en ervaring nu verspreid is in 2 systemen, daar is niemand blij mee.

Wil je graag expirimenteren, dan maakt het niet uit, wil je geholpen worden aan een stabiel systeem, voor nu en in de toekomst, dan moet je toch echt hier zijn,

Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening, mocht iemand zich beledigd voelen, dan mijn excuus.

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Jammer dat die weg is!
« Reactie #22 Gepost op: 2007/05/06, 22:10:04 »
ik vind het wel leuk dat digiplace nu aan (k)ubuntu-forums.nl vast zit.
ik ben daar ook veel en volgens mij een van de eerste die er bij zat.
een smaenwerking zou inderdaad leuk zijn ja.

in den begine toen ik kubuntu begon te gebruiken heb ik ook automaitix geinstalleerd en volgens mij was ik degene die het op het forum aanbood (in al mijn onwetendheid)  warom? omdat ik het had ge;ezen op het engelse officiele forum. hier bieden ze wel vaker van dat soort dingen aan denk aan het o zo leuke porogramma Envy.
dus laten we stoppen met dat automatix gelul dat neem ik op me. ik was onervaren en wist gewoon niet beter. de mod's daar raden het net zo hard af als jullie hier.

de bedoeling van het forum daar is ook  Wil je graag expirimenteren, dan maakt het niet uit, wil je geholpen worden aan een stabiel systeem, voor nu en in de toekomst, dan kun je ook daar terecht.
homemade HTPC

sipster

  • Gast
Jammer dat die weg is!
« Reactie #23 Gepost op: 2007/05/07, 02:24:18 »
Digiplace is voor mij ook altijd een van mijn favorite feeds via planet ubuntu.... Jos geeft vaak nuttige verhalen, waar ik als beginner ook echt wat aan heb of die me leuke nieuwe programmas laten zien. Ik zou Digiplace dan ook heel erg graag terug willen zien op de Planet.

Offline wutnubu

  • Lid
Jammer dat die weg is!
« Reactie #24 Gepost op: 2007/05/07, 06:42:15 »
En dan ik nog even....

Ik zie de ontwikkeling van Linux in het algemeen en Ubuntu in het bijzonder als een evolutie.
Veel goede en minder goede vrijwillige bijdragen hebben van een matig iets een geweldig product gemaakt als Ubuntu (met derivaten) nu is. Dat is meer dan geweldig, dat is een topper in evolutionaire zin.

Maar zo goed als evolutie positieve (lees volgzaam) input nodig heeft, is er ook behoefte aan minder positieve (lees minder  volgzaam of eigenwijze) input. Zonder deze twee zal er nooit vooruitgang zijn.

Als je na het leveren van input in welke vorm dan ook de gemaakte voortgang claimt, dan doe je te kort aan wat er voor je gedaan is en belangrijker, wat er na je gedaan zal worden. Met andere woorden; evolutie (lees linux en Ubuntu) is van niemand, het is van iedereen.

Pas op dat je iets wat je zelf gedaan hebt niet bij een ander blokkeert. Dat is verspilling van je eigen energie.

En een woord van enorme dank voor iedereen die ooit iets heeft bijgedragen aan wat het nu is en morgen wordt.
Daar moeten we samen trots op zijn, en die trots is ook van niemand en dus van iedereen.

(Strak samengevat; Welke schoonmoeder is 100% tevreden over haar schoonzoon ;) ? En welke schoonmoeder is niet helemaal in de wolken van het kleinkind dat die schoonzoon mede heeft geproduceerd.)

Liefhebbende groet,

Willem