Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.  (gelezen 7614 keer)

Ik heb afgelopen week een paar youtube filmpjes met flv extensie omgezet met Downloadhelper naar MPEG voor DVD.
OP de computer spelen ze gewoon af, echter als ik ze op DVD zet worden ze niet afgespeeld.
Moet ik een andere bestand extensie gebruiken of een menu aanmaken o.i.d.?  Het is de bedoeling dat de filmpjes op een normale DVD speler afgespeeld kunnen worden.
Iemand een tip ?
« Laatst bewerkt op: 2011/12/04, 13:04:06 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/28, 19:02:40 »
-Je hebt dvd spelers, die dvd kunnen spelen(zoals een originele dvd met een film erop). De dvd wordt gebrand als "video dvd". Deze dvd moet ook geauthord worden, dus verschillende films en menu moet gemaakt worden, en soms film omzetten naar dvd formaat.
-Je hebt dvd spelers die ook andere formaten kunnen spelen, mp3 en andere film formaten, zie handleiding van je dvd speler. De dvd wordt hier gebrand al "data dvd".

Met devede kun je dvd's maken zoals originele dvd's met film erop. Deze manier werkt ook op alle dvd spelers.

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/28, 20:26:05 »
Bedankt voor de tip, ik ga het even uitproberen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline wowo

  • Lid
Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/28, 21:58:39 »
Met het programma Openshot kan je (vind ik :)) gemakkelijk een videoformaat exporteren naar een ander formaat.
Wel even het bestand naar de filmstrip slepen.
Vervolgens video exporteren kiezen in het formaat wat je wilt en maak daarbij gebruik van de voorinstellingen.
Heb zojuist namelijk met recordmydesktop een embedded (flash) nos.filmje opgenomen.
Recordmydesktop maakt daar een .ogv formaat van.
Dit heb ik bv met Openshot met "profiel web" en doel youtube, videoprofiel VGA NTSC en kwaliteit hoog omgezet naar mpeg.
Dat omzetten moest omdat Windows Moviemaker (van degene die het moest verwerken) niet met .ogv overweg kon. :(
Resultaat was uiteindelijk prima.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/28, 22:46:32 »
Mag ik zo vrij zijn om de informatie van Jan11000 nog eens aan te vullen? Jan11000 zit reeds bij de nieuwe generatie dvd-spelers. De eerste dvd-spelers die verkocht werden en die door sommigen onder ons nog altijd gebruikt worden, want ze werken nog naar behoren, spelen enkel DVD-R of DVD+R af. Met DVD-R heeft u de meeste kans dat het perfect wordt afgespeeld. DVD+R werd toentertijd minder gebruikt en is van enige tijd later als ik me niet vergis. Zelf maak ik graag gebruik van DVD-/+RW's maar dit kunnen deze toestellen niet aan. (Ik spreek dan ook van DVD-spelers waarbij je aan een hendel moet draaien om het schijfje voldoende snelheid te geven.  ;)  =D )

Verder uw bestandje met Openshot converteren naar een *.vob bestand. Vervolgens een *.iso aanmaken met Dévedé van uw VOB bestand en met behulp van een brandprogramma deze *iso of schijfimage op een schijfje naar keuze branden. Op een filmDVD staan nu éénmaal info en *.bup bestanden die Openshot niet aanmaakt.  ;)

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/28, 23:09:51 »
Het converteren is het probleem niet met Downloadhelper kan je een youtube filmpje naar genoeg formaten converteren http://www.downloadhelper.net/conversion-configs.php In mijn geval naar MPEG-2 DVD PAL formaat.
Ook de DVD speler, niet die van mij, maar van mijn broer, deze is vrij recent en lust allerlei formaten DVD's.
De DVD's zijn dubbel layer dvd's dus genoeg ruimte. 4 a 5 GB moet dan geen probleem zijn, lijkt me.
De fout ligt denk ik bij het branden, of de manier waarop met K3b , daarom wil ik eerst kijken of devede zoals jan11000 schrijft een "nette" DVD er van kan maken. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/29, 11:43:45 »
Hartelijk dank voor het toevoegen van informatie.
Als er voor minder dan twee uur film op uw DVD komt, zou ik het houden op een single layer. We spreken van een double layer, maar in werkelijkheid worden de onbeschreven randen tussen de oorspronkelijke tracks ook nog eens vol geschreven. Een double layer is daardoor veel gevoeliger voor eventuele fouten. Als u dan ook nog eens werkt met een RW, kan u een slecht geschreven schijf altijd gaan herschrijven? In Double layer zijn RW's onbestaand.  ;)
Dévéde meld hoeveel % u van uw dvd schijf gebruikt. U kan dit aanpassen met één klik op de daarvoor bestemde knop?

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/29, 19:28:42 »
De dubbel layer dvd's zijn inderdaad alleen beschrijfbaar. Ik heb wel wat singel layer DVD's liggen maar die gebruik ik alleen voor data. De single layers die ik zaterdag jongstleden heb gekocht zijn alleen beschrijfbaar. Eens kijken of het hiermee wel lukt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/29, 20:52:46 »
Zelfs als je filmpjes al in het juiste mpeg formaat zijn, dan nog moet je ze inbrengen in een video-DVD structuur. Dit moet kunnen met DeVeDe (hopelijk kan DeVeDe dat zonder de videobestanden opnieuw te moeten transcoderen). Anders gebruik je een dvd authoring programma zoals qdvdauthor of, gemakkelijker in gebruik (en minder krachtig) DVD Styler. De "real men" doen dat natuurlijk rechtstreeks op de commandolijn met dvdauthor  XD

Met wat geluk kunnen programma's zoals DeVeDe of tovid GUI je filmpjes in andere formaten in één keer transcoderen en inbrengen in een video-DVD structuur.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 20:54:59 door vanadium »

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/29, 21:32:54 »
Ik zal eens kijken of ik tot de real men behoor, moet kunnen voor een euro.  ;)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/30, 08:06:41 »
Vanadium,
Als men met bijvoorbeeld Openshot een *.vob bestand aanmaakt, dan zal dévédé veel minder lang werk hebben om een *.iso aan te maken van de film dvd, dan als men een ander filmformaat inbrengt. Dévéde zal niet meer arbeid verrichten dan nodig. Heeft u daarmee een antwoord op uw vraagstelling i.v.m. transcoderen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/01, 19:46:09 »
Het is goed mogelijk dat DeVeDe de video en audio niet transcodeert als die al in het goede formaat is.

Re: [opgelost] youtube filmpjes op DVD zetten als MPEG, lukt niet.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/04, 13:12:24 »
Met DeVeDe is het prima gelukt. Ik ben er nog niet aan toegekomen om via de commandoline een mpeg om te zetten. Ben ik wel nieuwschierig na, met DeVeDe duurt een 4GB filmpje omzetten ongeveer een uur. En verder ga ik de mogelijkheden van het menu nog eens nader bekijken. Nu heb ik het menu heel basic gehouden. In ieder geval iedereen bedankt voor de hulp.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.