Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu  (gelezen 8796 keer)

Tobbertje

  • Gast
Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Gepost op: 2005/08/20, 11:12:27 »
Hallo ik ben een beginnende linux gebruiker nu is mijn vraag kan Ubuntu overweg met mijn hardware .

Moederbord -asus p5gd2 met celeron 2.6 533 fsb
geheugen    - 512 mb ddr2 (533)
grafisch       - geforce 6600gt 128 mb merk  XFX
Harddisk      -  80 gig sata
Branders     - dvd  brander pioneer
                    cd brander4 52 speed

Ik wil er een dual boot van maken ik heb een partitie van 20 gig in fat32 voor gereserveerd op de andere partitie staat xp in NTFS.
Ik heb wat ervaring met mandrake 9.2 maar deze wil op dit systeem niet instaleren ik denk zelf dat deze distro niet overweg kan met een Sata harde schijf.

Is dit allemaal mogelijk wat ik zou willen bijvoorbaat dank

Tobbertje

  • Gast
Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2005/08/20, 11:23:46 »
Een kleine toevoeging

onboard netwerkkaart -Marvell 88e8053 pci expres gigabit lan controler
losse     netwerkkaart -Realtec  rtl 8139/810 family  fast ethernet

zoals duidelijk is wil ik via deze pc ook het internet verdelen over het interne netwerk dat lijkt mij geen probleem.                      -

Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2005/08/20, 12:39:29 »
Dit systeem is prima geschikt voor Ubuntu, ik zie geen problematische hardware. Uit je berichtje leid ik af dat je Ubuntu op een Fat32 partitie wilt installeren, dit is GEEN goed idee (als het

Tobbertje

  • Gast
Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2005/08/20, 12:53:14 »
Das mooi om te horen ik zal de partitie naar  NTFs filesysteem omzetten nog 1 vraagje wordt bij de instalatie automatisch een dual boot loader geinstaleert?
Mijn internet verbinding maak gebruik van het Pppoe protocol (caiway kabel)ik ga er vanuit dat dat geen probleem is.Het interne netwerk gaat via een hub met vaste ip adressen zou naar mijn idee geen probleem moeten zijn

Alvast bedankt

Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2005/08/20, 13:23:03 »
Ook NTFS zal niet werken ;)

Ubuntu draait alleen op bestandssystemen die van permissies weten, zoals ext3. Voor windows zijn er programmas om deze bestandssystemen te lezen. De installatie zal zeker windows detecteren en je de melding geven dat hij windows gevonden heeft en er dus een dual-boot systeem van gaat maken. PPPOE is ook geen probleem (je kunt alleen tijdens de installatie niet automatisch updaten, dat zul je later apart moeten doen).

Tobbertje

  • Gast
Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2005/08/20, 22:02:07 »
hoi ik heb de instalatie geprobeerd en de boel begint gewoon met instaleren maar de boel blijft hangen zodra die naar de netwerkinstelingen via dhcp gaat zoeken het gaat niet meer verder dan 6% ik heb het driemaal geprobeerd en 10 minuten gewacht ook even geprobeerd zonder netwerkkabels aangesloten maakte geen verschil.
Wat zou dat kunnen zijn ??

Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2005/08/21, 10:13:54 »
Je zou dit ook moeten kunnen onderbreken en voor handmatig instellen kunnen kiezen...

Tobbertje

  • Gast
Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2005/08/21, 12:26:56 »
Nou ik heb de live cd ook even gedownload en geprobeerd en jawel hetzelfde probleem hij gaat zoeken naar netwerkinstellingen via dhcp loopt tot 6 % en de computer loopt helemaal vast.
Is het niet mogelijk dat ik de boot sequentie verander dat die niet naar netwerk instellingen gaat zoeken?

Heb al de regel netcfg/disable_dhcp= treu in false veranderd maar dat geeft niet het gewenste effect .

Gaarne U tips

Alvast bedankt

Is mijn systeem geschikt voor Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2005/08/21, 20:16:36 »
De installer checkt voor zover ik weet alleen eth0, misschien is je kabel wel in eth1 geplugd. Probeer het eens met de kabel in de andere kaart of met netcfg/choose_interface=eth1