Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vpn desktop applicatie (vyprvpn)  (gelezen 575 keer)

vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Gepost op: 2014/08/20, 13:38:46 »
Een vriend van mij maakt sinds kort gebruik van VYPRvpn (http://www.goldenfrog.com/vyprvpn). Ze leveren voor alle platforms een desktop app, maar niet voor Ubuntu. Hij is nog niet zo lang geleden overgestapt op Ubuntu. Ik heb al gezocht naar een bruikbare app voor hem (om oa makkelijk van server location te veranderen), maar kan niets vinden.

Weet iemand of er een dergelijke desktop bestaat (het liefst uit de betrouwbare pakketbronnen uiteraard)?

Thx! 
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/20, 14:54:35 »
Er is geen app, maar je kan gewoon de netwerkmanager gebruiken  om verbinding te maken.
Voor Ubuntu kan je 2 verschillende manieren gebruiken die ze beide uitleggen: https://www.goldenfrog.com/support/vyprvpn
Kijk aan de rechterkant voor de handleidingen voor Ubuntu.

Om makkelijk van server te switchen zou je een aantal verbindingen in kunnen stellen naar de verschillende servers. Wil je veranderen, dan verbreek je de verbinding met de ene server en kies je de nieuwe verbinding.

Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/20, 15:24:38 »
Probeer eens teamviewer, die ondersteund Windows, Apple en linux.

Staat gewoon in de repo van google. (Playstore)

Steven

Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/21, 16:04:34 »
Ik was er ook al achter gekomen dat network manager de app is ( :rolleyes:). Zo in de materie verdiept dat ik door de bomen het bos blijkbaar niet meer goed zag...

Nog wel een issue...
Wanneer alle servers manueel ingebracht moeten worden is dat een beste klus. Zeker wanneer dit op meerdere pc's moet gebeuren. Nou zie ik iets van een import/export-functie in de nm-app. Nou vraag ik me af of het mogelijk is dat alle servers eenmalig manueel ingebracht worden en dat deze dan naar bv(?) een bestand kunnen worden geexporteerd, zodat op een nieuwe pc de serverlijst dan simpel geimporteerd kan worden? Bij de windows, mac, android app zijn staan servers nl al keurig vermeld voor de gebruiker.

@steef76 : bedankt voor je reactie, echter het gaat hier om VPN en voor zover mij bekend heeft dat niet zoveel met Teamviewer te maken. Of er moet intussen het nodige zijn veranderd aan Teamviewer?? Heb me er niet meer in verdiept de afgelopen jaren.
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/21, 17:56:29 »
Je kan de verbindingen exporteren als pcf bestand (of een ander bestand als je het andere type VPN instelt). Die bestanden kan je op een andere pc zo weer importeren.

Het enige wat dan niet meekomt is het wachtwoord dacht ik. Die zal je nog wel handmatig een keer in moeten geven.

Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #5 Gepost op: 2014/08/21, 20:34:53 »
En dat gaat gewoon via 'Network Connections' en dan 'export'? Wanneer ik dat doe dan zie ik geen .pcf extensie maar wel een .conf extensie(?) (Het gaat om  OpenVPN).

Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: vpn desktop applicatie (vyprvpn)
« Reactie #6 Gepost op: 2014/08/21, 20:37:42 »
Als het goed is wel ja.