Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mailen vanaf de commandline met de opdracht mail. Gmail blokkeert dit.  (gelezen 739 keer)

Offline bart85

  • Lid
Is er een ander commando waarmee ik vanaf de commandline kan mailen? De opdracht mail word nl. door Google geblokkeerd.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Anco

  • Lid
Re: Mailen vanaf de commandline met de opdracht mail. Gmail blokkeert dit.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/16, 17:29:30 »
Denk niet dat de opdracht mail het blokkeerd, je kan via http://www.isnotspam.com/ een report krijgen over waarom een email niet geaccepteerd word.
Als je gewoon gelijk een email vanaf je computer naar google stuurd, moet jou computer wel "toestemming" hebben om de email te sturen. (aan te geven in bijvoorbeeld de dns).
Ik neem trouwens aan dat je bedoelt google de email die gestuurd word door mail niet accepteerd.
Dus lijkt me eerst handig om te kijken waar precies fout gaat en wat je precies wilt.
Wil je programma dat zelf op server mail verstuurd, of wil je programma wat via een andere server een mail verstuurd (bv dat programma inlogd op je gmail)

PS; op server gebruik ik ook gewoon het mail commando en deze komt bij mij gewoon aan in gmail.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/16, 17:46:16 door Anco »
Linux user #485563