Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [op gelost] vensters anders in beeldscherm  (gelezen 360 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
[op gelost] vensters anders in beeldscherm
« Gepost op: 2013/05/30, 20:31:22 »
Onlangs heb ik e.e.a aan gepast in compzconfig en sindsdien gebeuren er wat dingen die ik niet wil.

vensters (zoals thunderbird en nautilus) openen kleiner dan anders en ik kan ze niet veranderen door op de rand v.e. venster te gaan staan en die te slepen naar een ander formaat (cursor wordt geen dubbele pijl). ook openen ze links boven in het scherm, zodanig dat het linker deel "onder" de starter-balk zit en de bovenkant "onder" de grijze systeem-menubalk, zodat ik niet bij de sluit/vergroot/verklein buttons kan.

HEEEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllpppppppppppppp me a.u.b.
« Laatst bewerkt op: 2013/05/31, 13:54:28 door rkerklaan »

Re: vensters anders in beeldscherm
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/30, 21:32:58 »
Je kunt als het goed is de vensters nog verslepen door Alt ingedrukt te houden en daarna het venster beet te pakken, als tijdelijke fix om bij de knoppen te komen ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: vensters anders in beeldscherm
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/30, 22:32:13 »
het alt-trucje werkt idd, maar daarmee verschijnen de 3 gewenste knopjes (sluiten, verkleinen, minimaliseren) nog niet en kan ik de grootte van de vensters nog steeds niet aan passen.

Re: vensters anders in beeldscherm
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/30, 23:12:58 »
Zo kun je schijnbaar de boel terugzetten naar de standaardinstellingen (kan het niet zelf testen, heb geen Unity/Compiz): http://forum.ubuntu-nl.org/tips-trucs/tip-reset-unitycompiz-in-12-10-en-13-04/

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: [op gelost] vensters anders in beeldscherm
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/31, 13:55:25 »
hieperdepiep HOERA!!!!!! dank je wel. Ik ben wel mn buroblad kwijt in de startersbalk,maar die krijg ik wel weer terug. Bedankt