Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cdś en singles gescheiden in Rhythmbox  (gelezen 569 keer)

Offline wiert

  • Lid
cdś en singles gescheiden in Rhythmbox
« Gepost op: 2008/05/02, 09:44:31 »
Weet iemand voor het volgende "probleem" misschien een oplossing

Ik gebruik Rhythmbox om mijn mapjes met muziek te spelen (mijn cdś dus zeg maar). Nu heb ik ook een apart mapje met alleen maar losse mp3's (singles). Deze singles wil ik niet gewoon toevoegen aan Rhythmox, omdat ik dan niet meer normaal door mijn cd's kan bladeren.

Kortom, cdś en singles wil i k gescheiden houden, maar wel vanuit ´n applicatie kunnen benaderen, Het mooiste zou zijn bv een parte playlist, die naar een specifieke map verwijst, en verder niet wordt getoond, maar zoiets heb ik nog niet gevonden.

Suggesties?

B.t.w.: ik kan alle losse mp3's als artiest natuurlijk de tag "diversen"  meegeven, maar dat vindt ik ook weer niet de meest charmante oplossing.

Valeeva

  • Gast
cdś en singles gescheiden in Rhythmbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/02, 11:39:06 »
Een oplossing voor jouw probleem:

Maak 2 automatic playlists aan (via Music, Playlist, Automatic playlist)
1. Een playlist met alleen de muziek uit de map waarin je losse nummers staan (path contains..)
2. Een playlist met muziek niet  uit de map waarin je losse nummers staan (path does not contain...)

Zo heb je een overzicht met alle losse nummers en een overzicht met alle volledige albums.
Als je een playlist aanklikt en je doet daarna ctrl-b dan heb je hetzelfde overzicht als normaal, maar nu alleen met de nummers die door de playlist zijn geselecteerd.

Ikzelf heb alle losse nummerd het album "Unassigned" gegeven, zeg maar wat jij Diversen noemt. Dat werkt voor mij toch het prettigst.

Offline wiert

  • Lid
cdś en singles gescheiden in Rhythmbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/02, 12:53:09 »
Dat is em! Bedankt

Ik had dat al geprobeerd, maar dan met "pad is gelijk aan". Dat moet dus zijn "pad bevat".