Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slacko Puppy - WLAN  (gelezen 757 keer)

Slacko Puppy - WLAN
« Gepost op: 2014/09/07, 19:04:23 »
Heb op mijn laptop Slacky Puppy 5-7 geïnstalleerd en probeer een WLAN connectie te maken, wat mij niet lukt nu, terwijl ik eerder met andere versies van Puppy Power geen problemen hiermee heb gehad.

Laptop: Interl Pentium Processor 1.70GHz; Mem. 481 MB (67 MB in gebruik)

Heb gezocht met: setup > Internet > Wired or Wireless LAN > Network connection Wizzard >
1. Simple Network Setup
2. Frisbee
3. Network Wizzard

Met een Wired Connection heb ik geen probleem en zit dan op het internet.

Als iemand mij een hint kan geven in welke hoek ik moett gaan zoekn, dan hoor ik dat graag.
Met dank.

Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/09, 22:14:33 »
Eerdere versie van Puppy terugzetten lijkt me de snelste oplossing. Waarom gebruik je de laatste versie? Eerdere versies zijn ook te upgraden naar iets moderners...

En anders moet je gaan graven in je wifi, de draadloze chipset + versie daarvan (A, B of C bijv.) vaststellen en dan zien of die door Puppy wordt ondersteund of niet.

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/09, 23:45:14 »
Paul,
bedankt voor je reactie.

Kun je iets meer details geven over "het graven in je wifi .....". Waar kan ik daarover wat meer te weten komen.

Alvast mijn dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #3 Gepost op: 2014/09/10, 14:39:36 »
Hallo,

Als Engels geen probleem is, kan de volgende tekst je wellicht verder helpen, punt 2/3 en 3/3.

http://www.wikihow.com/Set-up-a-Wireless-Network-in-Puppy-Linux

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #4 Gepost op: 2014/09/10, 22:10:25 »
OK Paul, alweer bedankt. Ik ga het doornemen en kijken of ik er mijn verbindiing mee terug krijg.

Overigens zag ik wel (op mijn andoid telefoon) dat ik een ethernet connectie had op de laptop met Puppy.
Ga ook uitzoeken wat ik daarmee kan doen of dat ik die verbinding moet weizigen om mijn WLAN te krijgen.

Ik houd je op de hopogte en dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #5 Gepost op: 2014/09/10, 22:14:49 »
Wacht effe, heb je allebei die connecties actief? Uit m'n hoofd meen ik me te herinneren dat Linux in dat geval automatisch voor een bekabelde verbinding kiest, omdat die per definitie beter is.

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #6 Gepost op: 2014/09/10, 22:23:00 »
In mijn vraag maakte ik al een eind opmerking dat de LAN verbinding normaal werkte. Is dat dan de "Eternet connectie".
Maar wanneer ik die uitzet dan moet hij toch de WLAN verbinding ook utomatisch vinden?? Of niet?
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #7 Gepost op: 2014/09/10, 22:39:53 »
In mijn vraag maakte ik al een eind opmerking dat de LAN verbinding normaal werkte. Is dat dan de "Eternet connectie".
Ja.
Maar wanneer ik die uitzet dan moet hij toch de WLAN verbinding ook utomatisch vinden?? Of niet?
Ja, indien de chipset -plus versie daarvan- van je wifi-adapter door Puppy herkend en ondersteund wordt. Als dat niet zo is, komt er wat meer handwerk bij kijken. In sommige gevallen: behoorlijk veel handwerk. Ik ben een lui figuur. Als ik jou was zou ik of een eerdere versie van Puppy installeren waarmee je wifi wel goed werkte, of met deze huidige versie gewoon de kabel gebruiken.

(Jaren geleden heb ik een poos gestoeid met Fedora om een zekere wifi-dongle van D-Link aan de gang te krijgen. Dat duurde en duurde en werd op den duur een prestigekwestie (tussen mij en Fedora, of tussen mij en m'n pc) -- wat ik daarvoor allemaal wel niet gecompileerd heb om dat uiteindelijk aan de gang te krijgen! Uiteindelijk gelukt, heb mensen daarmee op weg kunnen helpen, totdat na zes maanden weer een nieuwe Fedora-versie verscheen waarin de wifi weer geheel anders werkte en bij mij dus niet meer! Fijn. Sindsdien stel ik mij, qua hardware en aanverwant moeilijk gedoe, zo lui mogelijk op! :-) )

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #8 Gepost op: 2014/09/10, 23:00:24 »
Je verhaal is duidelijk. Vervelende is dat ik een figuur ben die tot het uiterste gaat, dus dat gaat een "Fedora"-story worden.

Bedankt voor je reactie en houd je op de hoogte.
Voorlopig met dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Slacko Puppy - WLAN
« Reactie #9 Gepost op: 2014/09/10, 23:05:32 »
Je verhaal is duidelijk. Vervelende is dat ik een figuur ben die tot het uiterste gaat, dus dat gaat een "Fedora"-story worden.

Bedankt voor je reactie en houd je op de hoogte.
Voorlopig met dank,
Peter
Mooi! Hou me maar op de hoogte, ik ben een groot liefhebber van Puppy. Daarmee afgelopen weekend nog een in de rondte tollende Windows 7-pc in het gareel weten te krijgen, de Windows/HP-recovery tools konden niets meer met die situatie...

"Maar wij van de Linux...." ;-)