Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wpa, Wpa2  (gelezen 999 keer)

MF_TIMO

  • Gast
Wpa, Wpa2
« Gepost op: 2007/11/04, 21:56:09 »
Ok,

Ik heb 2 weekjes geleden Gutsy Gibbon dualboot met Windows bij een vriend geïnstalleerd. Ik heb alleen op dat moment niet internet werkend gemaakt omdat ik niet de sleutels en encodering wist etc. Maar zijn vader weet wel wat de sleutel is en hoe die is ge-encodeerd. Hij moet WPA2 zijn, en er staat ook dat je WPA2 kan instellen.

Nou hebben ze dat dus gedaan, ze hebben de naam van de verbinding (hoe ze hem zelf hebben genoemd in dit geval noem ik hem even: opa) en dan vervolgens het wachtwoord ingevuld en het balkje (wat ik geloof daarboven staat) WPA2 geselecteerd, en dat moet het ook zijn.

Nou heeft hij vervolgens Mozilla geopend en alles werkte gewoon... Kort daarna, werkte het niet meer. En opende hij het internet configuratie schermpje waar bleek dat er geen verbinding meer was. Dus hij kijken naar de instellingen met de verbinding met "opa" en daar bleken de instellingen weer terug te zijn gegaan, namelijk naar WPA. En dan werkt het dus niet.

En dat gebeurd nu nog sneller dan eerst, hij veranderd het zo snel naar WPA nadat je het hebt veranderd in WPA2 dat je niet eens meer een connectie ziet. Je opent de configuratie en je veranderd het naar WPA2, doet het scherm dicht opent het weer en dan staat ie weer op WPA.

Nou vraag ik me af, wat doe ik hieraan? Ik heb zelf ook al gekeken of er niet ergens instellingen stonden dat ie het zelf moest gaan uitvinden als het niet goed genoeg was ofzo maar ik heb niks gevonden. Weten jullie het antwoord?

Het is trouwens een huis met 2 Windows computers (die alletwee internet hebben) en 2 normale Mac computers (niet een normale PC kast maar echt de Mac) en één Mac notebook (van Mac dus). En allemaal verbonden met internet (of nouja, kunnen allemaal verbonden zijn met internet, maar zijn het niet altijd).

MF_TIMO

  • Gast
Wpa, Wpa2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/04, 21:57:28 »
btw, ze gebruiken daar wel niet de normale internet dingen van Windows of Mac maar een apart programma, maar ik weet de naam zo even niet.

Offline emargen

  • Lid
Wpa, Wpa2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 10:55:31 »
Kijk eens naar deze topic http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16386

Overiegens begrijp ik dat er ook diverse mensen zijn die met WICD werken ipv de standaard Netwerkmanager van Ubuntu......hebbum zelf nie nodig gehad maar toch: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16865

MF_TIMO

  • Gast
Wpa, Wpa2
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 13:29:38 »
Hoe krijg ik WICD op een computer zonder internet. Ik krijg namelijk de melding dat ik het volgende moet doen:

Administration > Synaptic Package Manager. When it appears, go to Settings > Repositories > Third Party Software > Add..., and enter the following line: deb http://apt.wicd.net feisty extras

Ik kan niet online gaan en is dat dus onmogelijk op die PC, maar hoe en wat moet ik dan doen om het te downloaden hier (op een windows PC) en vervolgens op een CD te zetten en dan daar op Gutsy te laten werken?