Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hotmail in firefox werkt niet  (gelezen 5646 keer)

Offline WardB

  • Lid
hotmail in firefox werkt niet
« Gepost op: 2010/01/27, 19:04:01 »
Hallo,

Hotmail werkt opeens niet meer in firefox. Ik heb ook al galeon geïnstalleerd en niets bereikt.

Hebben meerdere mensen hier last van.

Ik gebruik 8.04 met Firefox versie 3.0.17.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

BTW: ik probeer het min of meer op te lossen door versie 3.6 te downloaden en ik heb inmiddels het tar.bz2 bestand uitgepakt en op mn bureaublad gezet maar wat dan?

Alvast bedankt.
Ward
« Laatst bewerkt op: 2010/01/27, 19:16:05 door WardB »

Offline jp

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/27, 22:37:07 »
Zo installeer je FF
Het beste is installeren van uit de software bibliotheek.

Maar je kunt ook zo een nieuwe versie installeren:

https://help.ubuntu.com/community/FirefoxNewVersion/MozillaBuilds

Maar wat bedoel je met werkt niet?
Krijg je een foutmelding?

JP
« Laatst bewerkt op: 2010/01/27, 22:39:49 door jp »

Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/27, 22:49:39 »
Hallo,

Hotmail werkt opeens niet meer in firefox. Ik heb ook al galeon geïnstalleerd en niets bereikt.

Hebben meerdere mensen hier last van.

Ik gebruik 8.04 met Firefox versie 3.0.17.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

BTW: ik probeer het min of meer op te lossen door versie 3.6 te downloaden en ik heb inmiddels het tar.bz2 bestand uitgepakt en op mn bureaublad gezet maar wat dan?

Alvast bedankt.
Ward

Als je hem hebt uitgepakt moet je gewoon in de map 'firefox' aanklikken ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline WardB

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/28, 08:28:04 »
Zo installeer je FF
Het beste is installeren van uit de software bibliotheek.

Maar je kunt ook zo een nieuwe versie installeren:

https://help.ubuntu.com/community/FirefoxNewVersion/MozillaBuilds

Maar wat bedoel je met werkt niet?
Krijg je een foutmelding?

JP


Ik had het inmiddels zover met een add on van Firefox dat je net doet alsof je IE8 gebruikt en ik kwam dus nog wel in mn postvak in en daarna kan ik nergens meer op klikken. Op zich wel grappig dat het blijkbaar op één of andere manier linux proof is...  ???

Ik zal FF eerst even deïnstalleren en dan opnieuw installeren. Krijg je dan de nieuwste versie meteen?
Ik dacht altijd dat het niet de bedoeling was dat je FF ging deïnstalleren... (aangezien je het er standaard bij krijgt)

Bedankt in ieder geval en ik ga het vanavond even proberen.

Ward

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/28, 08:35:41 »
Voordat je FF herinstalleert kun je beter eerst (in je gebruikersmap)  de verborgen map .mozilla verwijderen.
Eventuele foute instellingen zitten daar wellicht in. Die map wordt bij een nieuwe FF opnieuw aangemaakt met standaardinstellingen.
Je bookmarks staan er in, dus die zou je kunnen opslaan.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/28, 08:40:07 door Lexaldo »

Offline WardB

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/28, 23:05:46 »
Sorry dat ik een beetje een noob ben maar ik heb het .tar.bz2 programma aan de praat gekregen maar hij blijft dan versie 3.0.17 openen.
Als ik Firefox wil verwijderen via de repo's dan geeft ie aan dat ik het via Synaptic moet doen.
Daar staan echter zo'n 10 pakketten die ik dan moet verwijderen.

Is dit gewoon veilig en kan dit geen kwaad?

Of is het niet gewoon beter te upgraden naar 8.10 zodat je direct een nieuwe FF krijgt.

Mvg, Ward

Offline timosha

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/28, 23:11:27 »
Hallo,

Hotmail werkt opeens niet meer in firefox. Ik heb ook al galeon geïnstalleerd en niets bereikt.

Hebben meerdere mensen hier last van.


Ik gebruik geen Hotmail maar ik heb sinds een paar dagen een gelijkaardig probleem. Vuurvos crashed met veel commentaar als ik een PayPal betaling wil doen, en zowel onder Ubuntu (3.5.7) als onder Windows 7 (3.5.7). Gelukkig is er nog Opera en Chrome.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline Lexaldo

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/29, 06:34:08 »
Sorry dat ik een beetje een noob ben maar ik heb het .tar.bz2 programma aan de praat gekregen maar hij blijft dan versie 3.0.17 openen.
Als ik Firefox wil verwijderen via de repo's dan geeft ie aan dat ik het via Synaptic moet doen.
Daar staan echter zo'n 10 pakketten die ik dan moet verwijderen.

Is dit gewoon veilig en kan dit geen kwaad?

Of is het niet gewoon beter te upgraden naar 8.10 zodat je direct een nieuwe FF krijgt.

Mvg, Ward
Als je alleen die verborgen map verwijdert, dan maakt FF bij de volgende start weer een nieuwe aan met standaardinstellingen.
Ik zou niet alle FF-bestanden in synaptic verwijderen omdat er het e.e.a. van afhankelijk is zoals gnome-desktop.

Offline WardB

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/29, 08:00:26 »
Oké heb de map verwijderd maar het probleem blijft bestaan.
Zodra ik op aanmelden druk verschijnt er alleen een wit beeld.

Met die mozilla add-on kreeg ik nog wel mn inbox te zien en kon vanaf daar niet meer hotmail gebruiken.
Tja.. het is nogal een vreemd probleem..

Zal vanavond even opera proberen te gebruiken maar heb zo'n gevoel dat het vooral met het gebruik van Ubuntu te maken heeft.

Lexaldo heb je nog andere tips voor me?

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: hotmail in firefox werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/29, 10:40:52 »
Het zou kunnen dat het een geintje van Windows is; die wil natuurlijk het liefste IE als browser.
Het is mogelijk je FF met een bepaalde add-on te vermommen als IE waardoor hij wordt toegelaten op sites waar IE verplicht is.
Add-on https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/59?id=59

Daarnaast is het mogelijk om 3.6 te installeren m.b.v. Ubuntuzilla. Dit doen talloze gebruikers, net als ik trouwens.
Sommigen waarschuwen dat je dat niet moet doen en als je niets aan het toeval wilt overlaten beaam ik dat, maar die 3.6 kun je met een simple opdracht   ubuntuzilla.py -a remove -p firefox weer weghalen en dan staat automatisch de oude er weer. Deze FF 3.6 komt niet in synaptic te staan; hij werkt buiten de officiële pakketbronnen om en daardoor zit er een risico aan.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/01, 07:13:35 door Lexaldo »