Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....  (gelezen 7092 keer)

Offline edgar

  • Lid
ASRock M3A785GMH AMD Athlon II X4 630 8 GiB SSD 120 GiB HD 500 GiB GeForce GT 640 Ubuntu 14.04.3
En natuurlijk wat oud ijzer om te testen ;-)

Offline Trudi

  • Lid
Re: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/19, 15:05:39 »
Pjotr, bedankt!
Ik heb de boel nu draaiend, het scherm  is een stuk gemakkelijker, alleen na de eerste 'afmelding' kreeg ik gewoon 11.10 terug. Toen ben ik doorgegaan met de volgende instructies (verwijderen van onnodige software) en nu heb ik het veel toegankelijker xubuntu-scherm waarmee het snel en efficiënt =D werken is.

Re: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/19, 15:28:11 »
Er worden nu een aantal kunstgrepen uitgehaald ... zelf overgaan op een andere Ubuntu distro ... Xubuntu ... om unity om zeep te helpen.
Dat kan toch nooit het uiteindelijke doel zijn geweest van de huidige Ubuntu distro?

Ben een 10.04 LTS gebruiker en zou ik niet in aanraking worden gebracht met een versie die unity heeft, dan is de curve nogal groot.

Stel, een bedrijf heeft voor het stabiel werken 10.04 LTS, dus zonder Unity.
Welke paniek zal er uitbreken als de volgende LTS gaat uitkomen MET unity?

Dus hebben ze binnen de bestaande distro wel goed gekeken naar het inzetten van unity bij LTS versies?

Daarom blijf ik toch een beetje op het spoor van een 'gedwongen' en 'gemaakt keuze' voor de eindgebruiker.
Naar mijn mening hadden ze de curve wel iets minder mogen maken ... maar dat is m.b.m.  :|
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline vanadium

  • Lid
Re: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/19, 21:07:19 »
Stel, een bedrijf heeft voor het stabiel werken 10.04 LTS, dus zonder Unity.
Welke paniek zal er uitbreken als de volgende LTS gaat uitkomen MET unity?
Mocht het steeds zo een vaart lopen, dan werkten bedrijven nog met de DOS 3.1 prompt (mogelijk met Norton Commander).
Op een bepaald moment zijn bedrijven wel bereid nieuwe technologie te ontplooien en hun mensen bij te scholen. Het mag alleen niet om de zes maanden zijn.

Re: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/19, 22:38:33 »
[offtopic mode]

@ vanadium  :D

Een leuke quote die ik heb kunnen vinden vanuit je 3.1 oogpunt

Citaat
With the Windows desktop, the user was presented a “desktop” with different tools on it, much as a real desk of the 1980s may have on it. It did not have a stapler (although I always thought it should…to stick files together as a group, but that came later as Windows Briefcase”), but it did have a clipboard, a clock, a calendar, and various other tools that made sense in the context of a desktop. And most importantly, it had a file cabinet called “File Manager” whose icon was a yellow file cabinet.

Citaat
Over the years, as the capabilities of the computers and operating systems evolved, Microsoft struggled to keep the desktop metaphor. Odd items started showing up that most people wouldn’t really have on their desk such as a mailbox, other people’s computers (Network) and a strange piece of machinery that was apparently attached to the front left edge of the desk called a “Start Button”, which had absolutely no discernible function in the real word.

BTW, NC was een erg goed tool voor die tijd ;)

[/oftopic mode]

De TS is geholpen en dat is het belangrijkste.
Veel Ubuntu plezier ... ook al had je daar geen unity voor nodig.

Toch nog maar even de REF: http://www.dbxsoftware.com/cms/index.php/metaphorically-speaking/

BTW  881 read voor een post om terug te gaan naar een Gnome desktop ... makes you wonder ... WHY?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 22:42:43 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Re: kan ik op ubuntu 11.10 nog ubuntu classic hebben....
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/20, 22:35:54 »

Ik moet eerlijk bekennen ... naar wat tweaken van Unity begin ik er aan te wennen, ik zie inmiddels wel voordelen....

Met de compiz instellingen beheerder heb ik de knoppen op zijn kleinst gezet.... (van mij zouden ze nog kleiner mogen)  en de HIde Launcher op Dodge Active Window en dan doet ie het goed... komt snel tevoorschijn, en switcht snel... en minder buggy.
Het zal wel wennen en ik neem aan minder buggy worden en directer instelbaar dan via de compiz instellingen beheerder.

Maar ja tis nie anders .... Xubuntu bevalt me trouwens ook prima...
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum