Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Daily Build  (gelezen 1146 keer)

Offline bart85

  • Lid
Ubuntu Daily Build
« Gepost op: 2020/03/06, 14:18:46 »
Ik overweeg Ubuntu 20.04 daily build te installeren. Als straks de LTS versie uitkomt, gaat hij dan automatisch over naar de stable release of kan dat handmatig?
Welke risico's loop ik bij een daily build?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/06, 14:54:01 »
Ik overweeg Ubuntu 20.04 daily build te installeren. Als straks de LTS versie uitkomt, gaat hij dan automatisch over naar de stable release

Ja.

Welke risico's loop ik bij een daily build?

Allerlei soorten grote en kleine ellende, van instabiliteit tot bestandscorruptie enz.

Offline X-E3

  • Lid
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/06, 16:09:44 »
Experimenteren met iets nieuws is altijd leuk maar zorg voor een hele goede back-up van je opgeslagen bestanden. Het kan namelijk ook heel erg mis gaan.

Veel plezier, Ben

Offline bart85

  • Lid
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/06, 21:22:54 »
Kan het een beschadiging aan mijn hardware opleveren? Dat er dan hardware onderdelen moeten worden vervangen?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline EvC

  • Lid
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/06, 21:40:05 »
Het zal waarschijnlijk niet meer gebeuren maar destijds herinner ik me deze kwestie nog.

Als men het virtualiseert is er geen risico.
Dell XPS 13:  Fedora 40 Cinnamon + GNOME Boxes

Offline bart85

  • Lid
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #5 Gepost op: 2020/03/08, 10:20:40 »
Op het moment staat hier Ubuntu 19.10 op. Omdat deze werkt, garandeert dat de daily build geen hardware problemen geeft? Een keer een schone installatie vind ik geen probleem als er iets niet werkt, maar defecte hardware kan ik niet gebruiken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #6 Gepost op: 2020/03/08, 10:39:35 »
Op het moment staat hier Ubuntu 19.10 op. Omdat deze werkt, garandeert dat de daily build geen hardware problemen geeft?

Nee. Dat heeft niks met elkaar te maken.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #7 Gepost op: 2020/03/08, 10:52:51 »
Hier gebruik ik al sinds november Xubuntu 20.04, deze is bijna perfect.
Je loopt dan ook bijna geen risico, wanneer je deze versie installeert.
Wil je meer zekerheid, dan wacht je nog even.............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu Daily Build
« Reactie #8 Gepost op: 2020/03/08, 11:07:23 »
Hoi Bart,

Ik zou even wachten tot de eerste puntuitgave. Als je je geen kapotte hardware kan veroorloven dan. Heb je een reserve PC die je kan missen zou het wat anders zijn.

Wat interesseert je toch zoveel? De 18.04 doet het best, maar straks hebben we  natuurlijk een bergje vernieuwde software. Ik ben ook heel nieuwsgierig. Maar daarvan valt het gros al via dingen als Appimages, PPA's (als ze als vertrouwd bekend staan) en zo te zien zonder grote risico's.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021